Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

VeXx:

Så både PC og Sapphire sine 9800 Pro 128Mb kort er gode valg da, skjønner jeg? Jeg kommer nok uansett til å kjøpe passiv/stillegående kjøling fra 3dfxcool eller netconnection, da jeg vil ha en stillegående PC. Verken Sapphire- eller PC-kortet leveres med RAM-sinks, sant? Og begge disse kortene klarer å klokkes langt nok?

Med passiv kjøling vil nok ikke klokkingen være så aktuell, du må nok ha vifte hvis du tenker Zalman-løsningen. Kortene kan klokkes til 9800XT hastigheter med stock-kjølinga :)

 

Angående RAM-sinks, produsentene er ikke sååååå snille :)

Tenkte på Thermaltake Giant Heatpipe II Silent eller noe jeg da. Den burde vel funke bra? Jeg orker ikke å ha ei flymaskin ved siden av senga på hybelen min... ;)

 

Ramsinks mekker jeg av noen gamle CPU-kjølere, så den er grei! :)

Den ser fin ut, men for all del, husk Artic Silver 5 :) På ram-sinksene kan du bruke Termisk Lim (Artic Silver) for å oppnå heftige klokkefrekvenser.

 

Jeg har sett at folk har pest sine 9800pro@XT til 525++mhz på core og 450++ på minne (heftig LUFT basert kjøling :dontgetit: ) :)

Har etter vært lært at å rive av originalkjølinga er det første jeg gjør... Dette gjelder f.eks. stock-cooling på NF7-S2.0-kortet mitt, mitt nåværende GAMLE skjermkort etc.

 

Mer effektiv kjøling på en (nesten) helt stille måte er så mye mer behagelig. Og verdt et par-tre hundrelapper. :)

 

Har Arctiv Silver 3. Stor forskjell på den og 5'ern forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posten havnet midt inni posten etterhvert så poster igjen om noen kan hjelpe. :)

 

--

 

Merkelige greier, når jeg setter kortet mitt til 412 core og 365 minne får jeg en god del artifacts på nature testen og en jævlig haug på pixel shaderen (spesiellt på nesehornet )

 

Sitter på en 2600+ med 2x512 dual ram og et KD7-G hovedkort.

 

Noen som aner hva som kan være galt? Er det håp for meg? :cry:

 

Hvis det trengs noe spesiell info om instillingene etc så si ifra.

 

Takk på forhånd! :green:

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Zappy:

 

Det har ikke noe pga hardwaren å gjøre, det har noe med temperaturen på kortet å gjøre / temperaturen i kabinettet/rommet.

 

Hvis du prøver noe ekstrakjøling som at ei vifte står og blåser rett på kortet burde det hjelpe betraktelig. Det er det eneste. For all del, ikke prøv å flash FØR det garantert funker på 412/365+ ;)

Lenke til kommentar
******..har ikke flasha enda.. men jeg testa et spill bare før æ skull gjør d.. så kom plutselig artifacts  :cry:  :cry:  kom ikke før.. kom plutselig  :cry:  :cry:

Etter at du flashet eller før? Hvilken klokkefrekvens / kort bruker du ? Hvilken BIOS? Ble som et lite forhør her, men må desverre ha de svarene hvis vi skal hjelpe deg ;)

ok vet ikke helt hva du mener med klokke frekvens osv.. men her er infoen:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...5&view=detailed

 

Håper dere kan hjelp :)

 

EDIT: detter er FØR flashing.. har ikke flashet enda... først så testet jeg for art.facts.. jeg så ingen så skulle jeg til å flashe... pakket inn diskettten å reboote.. men så glemte jeg at allt lå i flashrom mappa.. så jeg reboote. å tok ut disketten.. så alt er normalt... så testet jeg d samme spille.. men da var det art.facts.. :ermm:

 

skal jo ikke ha noen me saken å gjøre.. for jeg flashet jo ikke :angry:

 

EDIT2: Så i en post over at tempen har noe å si om art.facts ??? :ermm:

 

anway... hvis noen vet nå svar på hva jeg kan gjøre.. plz post :roll:

 

( når romme mitt var kald før i dag så gikk d bra.. no e d varmar.. no art.facts ;).. får GPU V.kjøling snart no :) )

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Tror det blir nytt kort på meg nå... Har lest en del kritiske kommentarer her om PowerColor sitt kort, at enkelte kort ikke klokker høyt i det hele tatt. Men i Nordic Hardware sin test var det BEDRE enn Sapphire-kortet.

 

Pris, overklokkingsvennlighet og andre faktorer tatt i betrakning: Er Sapphire det sikreste valget? Og er Sapphire Radeon 9800 Pro 128 Mb det samme som kortet med Atlantis-betegnelsen?

Lenke til kommentar

nydelig tråd. har et sapphire 9800np med inf 3.0 minne. kjører core/minne på 412/320. kan jeg bruke den gigabyte light xt biosen, for kort med inf minne? finnes det evnt noen andre bioser som passer bedre for meg? henrik2k skrev om at de kunne tilpasses, hvordan gjør jeg det, kan jeg evnt få hjelp med det?

Lenke til kommentar
Zappy:

 

Det har ikke noe pga hardwaren å gjøre, det har noe med temperaturen på kortet å gjøre / temperaturen i kabinettet/rommet.

 

Hvis du prøver noe ekstrakjøling som at ei vifte står og blåser rett på kortet burde det hjelpe betraktelig. Det er det eneste. For all del, ikke prøv å flash FØR det garantert funker på 412/365+ ;)

Hva gjør man om sommeren når det er 30 grader ute? :p

Temeraturen på rommet mitt varierer fra 15-70 grader (skulle en tro hehe) så jeg må nok få meg noe skikkelig kjøling :).

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Hei,

 

Slenger meg paa diskusjonen med et spm som andre har stilt foer, men som ingen har svart paa enda...

 

Vil det gaa ann aa boote paa en usb-drive/pen :w00t: etc for aa gjoere flashingen av BIOS derfra isteden for fra floppy....ikke alle har floppy drive lengre :blush:

 

 

Arve

Tenkte og prøve i morra, så da vil du få ett sikkert svar på om det går eller ikke.

Lenke til kommentar
Tror det blir nytt kort på meg nå... Har lest en del kritiske kommentarer her om PowerColor sitt kort, at enkelte kort ikke klokker høyt i det hele tatt. Men i Nordic Hardware sin test var det BEDRE enn Sapphire-kortet.

 

Pris, overklokkingsvennlighet og andre faktorer tatt i betrakning: Er Sapphire det sikreste valget? Og er Sapphire Radeon 9800 Pro 128 Mb det samme som kortet med Atlantis-betegnelsen?

i nordichardware-testen har de testet det "golden edition" kortet fra powercolor, ikke det man får kjøpt nå til dags, jeg har det vanlige og klarer å dra det oppi 440/390 uten artifacts og med stock-kjøling

Lenke til kommentar

har flasha pc 9800pro til xt. vellykka... nydelig greier... hadde prøvd det før med ein annan guide men då var det ingen som hadde funnet bios for power color sine kort...

 

herligt å eige eit "XT" kort :):thumbs:

 

men får ikkje fram overdrive funksjonen... :(

Endret av ghost7
Lenke til kommentar

Artig tråd. Fikk lyst til å tulle litt med kortet mitt.

Et spørsmål så jeg slipper å se igjenom hele tråden:

(Kjører PowerColor...)

Hvilket bios?

Vil et PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR m/Zalman Heatpipe VGA Cooler + Zalman-vifte holde til over 400 på cpu? :devil:

Endret av Ext-Seeno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...