Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Modden funker fett med mitt PowerColor 9800 Pro 128MB, brukte E-Die BIOSen. Har testet ut med Max Payne 2, Far Cry-demoen, ePSXe PlayStation-emulator, BF1942, Quake 3, THPS4 samt SW:KotOR uten problemer i det hele tatt. 3DMark-programmene rører jeg ikke selv om jeg fikk dem hivd etter meg, så der bryr jeg meg ikke dersom det skulle komme artifacts der.

 

Kun 2 ting som jeg stusset på: Som nevnt tidligere i denne tråden, så kommer ikke Overdrive opp hos meg. Men det skal vel det ikke gjøre heller, da det ikke er noen temperatursensor innebygd i R350. Dessuten funker ikke nyeste versjon av Rage3DTweak (3.9), får bare melding om at kortet ikke støttes. Får vel prøve ut ATITool...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
QUOTE (Nemidar @ 05/02/2004 : 01:44)

Har en Zalman heatpipe + vifte og dermed dårlig plass til heatsinks på minnet. (Men ytelsen min blir jo fortsatt bedre enn om kortet mitt hadde en pro - bios). 

 

MarlboroMannen:

Jeg har også Zalman Heatpipe, og har montert kjølere på RAM'en. Det går fint, bare å kappe dem til og bruke Arctic 5 lim. På baksiden er det veldig trangt, så der måtte jeg bruke en annen type kjølere enn foran.

 

Ja, har tenkt på det samme og tror jeg må frem med en jernsag snart for å se hvor langt minnet kan gå. Har heatsinks klare. Har bare ikke giddet enda pga. at det jo er litt pes å demontere den Zalman - kjøleren ;-)

 

Fikk rundt 6650 3dmarks ved 430/365, men også litt artifacts, så det er absolutt verd arbeidet å få enda litt bedre ytelse.

 

En ting jeg tenker når jeg leser hvor stor suksessrate denne bios - oppgraderingen tydeligvis har er at det må være en del folk der ute som føler at de har 'kastet' bort et par tusen spenn på å kjøpe ekte XT - kort istedet for Pro. Nå er det jo 256 MB ram på xt-kortene, og antageligvis større muligheter til å klokke enda høyere enn pro-kortene, men allikevel...

Endret av Nemidar
Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at jeg ikke får "overdrive" , må jeg ha gpu tempmåler ? :dontgetit:

Ja, tempmåler er nødvendig. Er ganske ubrukelig med Overdrive! hvis temp-måler ikke er aktiv ;) Det klokker jo "opp og ned" etter temp.

 

En ting jeg tenker når jeg leser hvor stor suksessrate denne bios - oppgraderingen tydeligvis har er at det må være en del folk der ute som føler at de har 'kastet' bort et par tusen spenn på å kjøpe ekte XT - kort istedet for Pro. Nå er det jo 256 MB ram på xt-kortene, og antageligvis større muligheter til å klokke enda høyere enn pro-kortene, men allikevel...

 

Ganske så stor suksessrate, akkuratt som forventet, men de har nok ikke "kastet" bort pengene, de får jo en kul bundle osv osv.. For min del er det akkuratt det samme om jeg får bulk eller bundle, så lenge hardwaren gjør sitt :)

 

Er utrolig fornøyd, har klart å presse 3Dmark03 scoren oppi 6914, men da får jeg artifacts, så gleder meg til vannkjølingen er på plass :) Kjører forresten med kun en vifte som blåser på kortet.

 

/me håpe at tråden blir sticky :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd med Infineon RAM? 3.0ns

 

Tror kortet er et Connect 3d 9800np med standard vifte.

Det finnes BIOSer spesielt for Infineon-minnetype. Tror det skal gå ganske bra, hvis du klarer påkrevde hastigheter. Tror faktisk til Infineon-minnet er det egen "XT-LITE" BIOS som kjører litt lavere klokkefrekvenser. Kan også hjelpe alle de som ikke klarer de heftige klokkespeedene, men er usikker og tørr ikke å poste de før noe slikt er testet ;)

 

*vil ikke ødlegge kortet til noen*

 

EnD.R.E: Takk for at du posta OCFAQ lista her, hadde tenkt å gjøre det samme, men er litt redd for at folk skal benytte seg av feil BIOS.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...