Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som fikk noen rare prikker og streker i 3dmarks 03?

Virker som det gikk greit å spille, men i 3dmarks virket ikke alt helt bra liksom.

 

edit:

 

Leste at dette problemet i 3dmark 03 ikke hadde noe å si.

 

før jeg flashet fikk jeg 5556

 

etter jeg flashet får jeg 6192 i 3dmark 03

 

Det er en økning med 626 :)

 

Har ikke merket noen feil i spill enda,så dette er bra saker.

 

kortet jeg flashet var et Hercules 128MB Pro

Endret av Mio
Lenke til kommentar
Noen som fikk noen rare prikker og streker i 3dmarks 03?

Virker som det gikk greit å spille, men i 3dmarks virket ikke alt helt bra liksom.

 

edit:

 

Leste at dette problemet i 3dmark 03 ikke hadde noe å si.

 

før jeg flashet fikk jeg 5556

 

etter jeg flashet får jeg 6192 i 3dmark 03

 

Det er en økning med 626 :)

 

Har ikke merket noen feil i spill enda,så dette er bra saker.

 

kortet jeg flashet var et Hercules 128MB Pro

hmm..bruker du stock fans ?

hvis jeg klokker til 412/365 så får jeg etter en stund ( når den blir varm ) masse artifacts..

 

jeg har også hercules radeon 9800 pro 128mb

Lenke til kommentar

Prøvde å flashe mitt nye sapphire radeon 9800pro. Det gikk helt smertefritt helt til jeg reboote etter å ha flashet så hadde jeg artifacs i windows og til og med under oppstarten. Jeg brukte HIS & Sapphire 128MB "XT" BIOSEN . Noen som vet problemet? kanskje jeg kunne brukt en annen bios ?

Lenke til kommentar
Noen som fikk noen rare prikker og streker i 3dmarks 03?

Virker som det gikk greit å spille, men i 3dmarks virket ikke alt helt bra liksom.

 

edit:

 

Leste at dette problemet i 3dmark 03 ikke hadde noe å si.

 

før jeg flashet fikk jeg 5556

 

etter jeg flashet får jeg 6192 i 3dmark 03

 

Det er en økning med 626 :)

 

Har ikke merket noen feil i spill enda,så dette er bra saker.

 

kortet jeg flashet var et Hercules 128MB Pro

hmm..bruker du stock fans ?

hvis jeg klokker til 412/365 så får jeg etter en stund ( når den blir varm ) masse artifacts..

 

jeg har også hercules radeon 9800 pro 128mb

Jeg har ikke gjort noe annet med kortet enn å flashe det nei.

Original vifte og alt her.har spilt en del call of duty,har ikke merket noe flimmring her enda.

Lenke til kommentar
Prøvde å flashe mitt nye sapphire radeon 9800pro. Det gikk helt smertefritt helt til jeg reboote etter å ha flashet så hadde jeg artifacs i windows og til og med under oppstarten. Jeg brukte HIS & Sapphire 128MB "XT" BIOSEN . Noen som vet problemet? kanskje jeg kunne brukt en annen bios ?

Ja, du burde prøve en annen BIOS. Alle BIOSer med samme minnetype burde fungere smertefritt :)

Lenke til kommentar
Prøvde å flashe mitt nye sapphire radeon 9800pro. Det gikk helt smertefritt helt til jeg reboote etter å ha flashet så hadde jeg artifacs i windows og til og med under oppstarten. Jeg brukte HIS & Sapphire 128MB "XT" BIOSEN . Noen som vet problemet? kanskje jeg kunne brukt en annen bios ?

Jeg hadde samme problem! Men jeg brukte en E-die BIOS og det funket fint!

Lenke til kommentar
Noen som fikk noen rare prikker og streker i 3dmarks 03?

Virker som det gikk greit å spille, men i 3dmarks virket ikke alt helt bra liksom.

 

edit:

 

Leste at dette problemet i 3dmark 03 ikke hadde noe å si.

 

før jeg flashet fikk jeg 5556

 

etter jeg flashet får jeg 6192 i 3dmark 03

 

Det er en økning med 626 :)

 

Har ikke merket noen feil i spill enda,så dette er bra saker.

 

kortet jeg flashet var et Hercules 128MB Pro

hmm..bruker du stock fans ?

hvis jeg klokker til 412/365 så får jeg etter en stund ( når den blir varm ) masse artifacts..

 

jeg har også hercules radeon 9800 pro 128mb

Jeg har ikke gjort noe annet med kortet enn å flashe det nei.

Original vifte og alt her.har spilt en del call of duty,har ikke merket noe flimmring her enda.

Heldig du :ermm: det gikk helt fint til meg å-.-. helt til romme ble litt varmar.. da kom artifactsene

Lenke til kommentar

Har nå byttet bios på mitt PC kort, virker som det skal. Tror jeg?

 

her er det rare, kjørte 3dmark03 for 2 dager siden, vanlig bios. Fikk ca 5700, kortet var da overklokket til 414/375. Fikk ikke noe artifacts eller noe annet. Så spilte jeg litt Far Cry demo, teste det litt. Prøve så 3dmark03 igjen, fikk da ca 4500 med samme innstillingene. Ikke noen artifacts denne gangen heller.

 

3dmark scoren gikk ned ca 1200 etter litt spilling? Kjørte testen en gang til dagen etter på, i dag, fikk ca 4600.

 

Så byttet jeg bios, til xt bios, fikk så ca 6000 på 3dmark?

 

Har poenge summen økt med ca 300 fra de første testene eller 1500 fra de testen jeg kjørte før jeg byttet bios???

 

 

Noen formening om dette???

Lenke til kommentar
Har nå byttet bios på mitt PC kort, virker som det skal. Tror jeg?

 

her er det rare, kjørte 3dmark03 for 2 dager siden, vanlig bios. Fikk ca 5700, kortet var da overklokket til 414/375. Fikk ikke noe artifacts eller noe annet. Så spilte jeg litt Far Cry demo, teste det litt. Prøve så 3dmark03 igjen, fikk da ca 4500 med samme innstillingene. Ikke noen artifacts denne gangen heller.

 

3dmark scoren gikk ned ca 1200 etter litt spilling? Kjørte testen en gang til dagen etter på, i dag, fikk ca 4600.

 

Så byttet jeg bios, til xt bios, fikk så ca 6000 på 3dmark?

 

Har poenge summen økt med ca 300 fra de første testene eller 1500 fra de testen jeg kjørte før jeg byttet bios???

 

 

Noen formening om dette???

kan bare bety at systemet er ustabilt eller du hadde tunge applikasjoner i bakgrunn.

Lenke til kommentar
Er det ingen faktisk som kan gi meg link til en 9800pro bios?.. slappe dere er da :thumbdown: finner ingen selv, og 9800XT er egentlig ustabil med tanke på i 3d mark 2003, det er jo rendre feil, og da må det nesten påvirke andre spill da, hvis det ikke er en slags cheat i biosen.

Orginalen ;)

 

flashrom -s 0 original

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...