Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Denne guiden gjorde meg lysten på å oppgradere fra mitt aldrende GFTi3200-kort... ;)

 

Hvilket 9800(pro)-kort er det beste kjøpet?

Det må være et kort som klarer å klokke over minimumsgrensen. Og et veldig bråkete kort har jeg ikke lyst på. Noen modifiseringer, slik som ramsinks, kan jeg jo fikse selv.

 

Anbefalinger?

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HMMMMMMM.........

 

Testet ATI programmet..... stillte inn alt som d skulle være så scan for artifacts...... så trykket jeg alt tab for å lese litt mere i forume.. men da jeg sjekket hadde den blitt stillt inn på default.... :cry: så stillte jeg opp å scan.. alt tab.. så alt tab tilbake... default :ermm: går det ikke an å klokke ???

 

EDIT: men hvis jeg IKKE trykker alt tab. så er den som den var når jeg stillte på den.. da finner den ingen artifacts :cool:

 

EDIT2: Stillte opp på P.Srip..... så testet et spill.. så helt fint ut men.. da på ati tools.. så finner den masse artifacts :scared::scared::no::no: går det ikke ant å flashe da ???????????

 

EDIT3: :cry: nå får jeg artifacts på spill :cry::cry: ( fixed ved å stille ned igjen :thumbdown: )

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Inntil nylig har jeg hatt et Point of View Geforce4 Ti4200XP 3,3 ns 128 MB kort i maskinen og vært tilfreds med det.

 

Jeg bestemte meg så for å oppgradere til et Sapphire 9800 Pro Atlantis, men det er flere måneders leveringstid på kortet.

 

I mellomtiden hadde Komplett ukens tilbud på PowerColor, et kort jeg egentlig hadde bestemt meg for å styre langt unna, særlig pga. relativt mange dårlige tilbakemeldinger her på HW forum.

 

Nåja, PowerColor er nå installert i maskinen, og jeg har gjort noen få endringer:

 

Montert Zalman Heatpipe m/ Zalman vifte

Montert kjøleribber på minnebrikkene (dog foreløpig kun på "fremsiden", det ble for trangt på baksiden pga Zalman kjøleribba, så jeg venter inn nye lavere profiler til montering på baksiden).

 

Da jeg kom over denne tråden ble jeg umiddelbart gira til å teste ut "oppgraderingen".

 

Nå har jeg altså et 9800XT "light" kort, og får 6677 i 3dmark 2030 med siste Omegadrivere. Har dog ikke reinstallert etter fjerning av Nvidia-drivere, men det ser greit ut likevel.

 

Jeg har ikke klart å klokke noe særlig over "stock XT", det ser ut til at 425.3 / 378 er det høyeste jeg får kjørt. Men det er jo et stykke over standard settings på et PowerColor 9800 Pro, så en skal vel ikke klage.

 

Særdeles merkbar oppgradering fra POV 4200-kortet er det, uansett :D

Lenke til kommentar
For og si det sånt. jeg flasha kortet mitt. i 3dmark under den den nature testen med den skilpadda så hakka det litt. etter at jeg flasha var dette nå helt borte. jeg hadde faktisk en ytelses økning på 8%. og det var kun ved og flashe kortet.

og på 3dmark 2001 SE på den 8 polygon light testen var det også litt hakk før. nå var den heelt borte :thumbs: . så jeg er i hvertfall kjempe fornøyd.

 

Har. Ati Sapphire Radeon 9800 PRO AIW.

 

Takker for en fin guide :thumbup:

 

EDIT: flasha med denne: BBA.9800XT.AIW.128MB.Samsung.bin

Hei.

 

Jeg har følgende skjermkort: Ati Sapphire Radeon 9800PRO AIW 128MB DDR

Synes det overklokker relativt dårlig. Hadde du testet kortet mht. overklokking før du flashet det, og hva erfarter du evt. da??

 

Jeg tror ror vi har samme kortet. Skal jeg ta sjansen på å flashe kortet med samme bios som du brukte?? :ermm: ......har veeeldig lyst da... :roll:

Lenke til kommentar
For og si det sånt. jeg flasha kortet mitt. i 3dmark under den den nature testen med den skilpadda så hakka det litt. etter at jeg flasha var dette nå helt borte. jeg hadde faktisk en ytelses økning på 8%. og det var kun ved og flashe kortet.

og på 3dmark 2001 SE på den 8 polygon light testen var det også litt hakk før. nå var den heelt borte  :thumbs: . så jeg er i hvertfall kjempe fornøyd.

 

Har. Ati Sapphire Radeon 9800 PRO AIW.

 

Takker for en fin guide  :thumbup:

 

EDIT: flasha med denne: BBA.9800XT.AIW.128MB.Samsung.bin

Hei.

 

Jeg har følgende skjermkort: Ati Sapphire Radeon 9800PRO AIW 128MB DDR

Synes det overklokker relativt dårlig. Hadde du testet kortet mht. overklokking før du flashet det, og hva erfarter du evt. da??

 

Jeg tror ror vi har samme kortet. Skal jeg ta sjansen på å flashe kortet med samme bios som du brukte?? :ermm: ......har veeeldig lyst da... :roll:

Jeg klarte fint 418/375 i overklokking. så jeg er for nøyd med OC egenskapene der. bare husk og ta backup av den gamle biosen så skal det gå bra :thumbup:

 

 

lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar

Ser ut som om flesteparten har gjort det riktig. Angående volt-økningen, så virker det som om kjølingen begrenser klokkeegenskapene noe. Dere må få tak i noe ekstrakjøling for å klokke mer, ihvertfall på ram-siden.

 

Akkurat nå har jeg en Enermax 80x80mm vifte som står og peser på max på skjermkortet, og nå er det ganske så klokkevennlig :)

Lenke til kommentar
Vil en VGA Silencer være tilstrekkelig for å flashe til xt og dermed overklokke etterpå? jeg tenker på varmeutviklingen, VGA silencer kjøler jo bare gpu'en og ikke rammen.

 

 

btw, VeXx- : Utrolig bra guide :thumbs: du fortjener en klapp : *klapp* :thumbup:

Ja en VGA Silencer burde holde, men den dekker jo ikke ram-brikkene, så da tror jeg ram-sinks / thermal pasta (AS5) hadde hjulpet betraktelig også :)

Lenke til kommentar
Er det mulig å flashe hvis man ikke har floppystasjon?

Er generelt sett veldig skeptisk til å flashe fra floppy jeg, mer ustabilt medium skal man lete lenge etter!

Vel...hva er mest ustabilt? En ren Dos oppstart fra floppy, eller Windows? :ermm:

Vel, det største problemet mitt er at jeg ikke har floppystasjon.

Noen som vet om det er mulig å gjennomføre denne modden uten floppy? Som å bruke harddisk eller noe? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...