Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

ATITool programmet var jo rett og slett latterlig. på 455/396 som jeg kjører på nå, så sier programmet selv at det er absolutt ingen artifacts, men hvis jeg bruker funksjonen max core/mem, så går den helt ned til 380/330 før den stopper opp  :wow:

 

Flotters program må jeg si.

Det er en tidlig beta versjon, så det er, som forventet, fullt av bugs. Blir vel bedre etterhvert :)

Joda, er fullt klar over det, men litt kvalitet og "retningssans" må man vel kunne forvente ;)

At programmet går helt ned til det som er nesten under default før det finner for godt at her er det trygt, er jo bak mål. Men hvis de som står bak skulle få programmet til å fungere tilfredstillende så tviler jeg ikke på at det kommer til å en stor fornøyelse til å bruke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste plassen jeg merket forskjell var i 3DMark2003. Alle andre plasser var det likt. Flashet derfor tilbake p.g.a grafikkfeil i 3DMark2003. Regner med det er de samme som alle andre får når de flasher.

 

Kjører mitt kort OC til 490MHz/750MHz når jeg benchmarker. Utenom til 24/7 bruk kjører jeg 460MHz/720MHz. Gidder ikke tyne det max til vanlig bruk.

 

Man skulle liksom få mer volt på RAM med den XT biosen. Jeg klarte ikke å OC noe mer av den grunn ihvertfall, å jeg har RAM sinks å alt.

 

Kan ikke klage, da jeg får 7167p i 3Dmark2003, å 22520p i 3DMark2001 med nåværende oppsett. Dette er ikke med noe ekstreme greier heller. WaterChill i ett lukket kabinett, med en [email protected].

 

Gleder meg til å få sett noe review's av Prescott når den kommer  :yes:  Mulig det blir en ny CPU da, hvis de viser seg å være skikkelige OC vennlige.

Det er umulig å "merke" forskjell med mindre du er ekstremt kresen, når du ligger såpass høyt i ytelse fra før av merker du mindre forskjell på 50 og 58 fps.

 

Jeg har målt høyere score med FRAPS og har fått opptil 13% økning i ytelse. Er ganske fornøyd, og jeg får klokket 12mhz mer på core og 20på minne. Bare du som er uheldig med BIOS valg kanskje :)

Mulig det. Kjører ett Connect3D kort. Flashet med BuiltByAti biosen. Hvilken bios anbefaler du å kjøre da??

 

Å det er sant som du sier. jeg merker nok ikke så mye forskjell, siden jeg allerede har såpass høye frames.

 

Tumbs up for guiden din :thumbup: Den var bra, selv om ikke jeg merker all verdens forskjell. Keep up the good work

Lenke til kommentar
og der er kortet drept.

skjermen er nå full av mange fine farger :(

noen som har tips eller er det bare å glemme kortet ?

Hmm, hva skjedde ? Trodde det fungerte for deg jeg?

 

Du kan uten problem flashe tilbake, HVIS du tok sikkerhetskopi av biosen din. Bare følg samme prosessen. Ser du ingenting på skjermen, må du få tak i et PCI-skjermkort og flashe 9800kortet med det ;) På samme måte.

Lenke til kommentar
jeg har flashet tilbake til original biosen min, fargene er enda på skjermen.

Utrolig merkelig, du er den første til å få slikt problem. Prøv å start maskinen i sikkerhetsmodus og fjern alt av drivere til skjermkortet. Det skal fungere.

 

Huff, er ikke greit når slikt skjer, men det er selvfølgelig mulig å rette på :)

Lenke til kommentar
så kortet er ikke drept ?

Nei, du kan jo forsåvidt ikke drepe ett kort pga BIOSen er "vekke". Det kan rettes på uansett. Prøv det siste jeg nevnte, fjern alt av drivere og slikt. Det burde fungere. Hvis ikke kan jeg finne fram en helt ny PowerColor 9800Pro BIOS (min originale).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hmm, er vel ikke pga biosen er vekke, minnet kan f.eks fått skade ?

eller hadde jeg ikke kommet meg inn i windows i det hele tatt da ?

morsom helg hvis kortet er ubrukelig, først bulker jeg bmwn så tar jeg innersvingen på skjermkortet

Lenke til kommentar
hmm, er vel ikke pga biosen er vekke, minnet kan f.eks fått skade ?

eller hadde jeg ikke kommet meg inn i windows i det hele tatt da ?

morsom helg hvis kortet er ubrukelig, først bulker jeg bmwn så tar jeg innersvingen på skjermkortet

Bulka BMW :cry: Ouch, kompisen min fucka just opp 323i'en, men han ba om det.. Synd da.

 

Nei altså hadde kortet vært dødt hadde du ikke kommet noen vei. La kortet ligge en time og prøv igjen, kan være det er litt varmt.

Lenke til kommentar
jeg klarer ikke og opne DOS4GW med winrar det står noe med at flen er corrupt og noe med format har du komprimert filene med rar eller er det et annet format?

Har prøvd å laste ned filen på nytt mange ganger hva er galt??

Det står nøyaktig dette:

 

 

! D:\Delte dokumenter\pro til XT\flashrom1.3.exe: CRC failed in flashrom\DOS4GW.EXE. The file is corrupt

! D:\Delte dokumenter\pro til XT\flashrom1.3.exe: Unexpected end of archive

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...