Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Skulle prøve å flashe og kom "helt" ut i dos og da jeg skulle skrive flashrom -p 0 9800xt.bin så fikk jeg denne erroren :

 

Serial ROM

"9800xt.bin" File Open Error

 

Error 0FL01 : Press ' 1 ' to continue

 

hva er feil ?

 

btw : jeg rename .bin filen til 9800xt.bin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte paa noe ang det aa sette paa ramsinks. Jeg har PowerColor 9800Pro. Er straalende fornoyd med dette. Men har nok innsett at skal jeg flashe maa jeg montere sinks paa minnebrikkene da disse blir enormt varme. Kjopte noen slike Revoltec memory chipset cooling.

 

Disse passer forsaavidt ikke paa minnebrikkene paa mitt kort da mitt bruker BGA minnetype. Noen som har forslag til kjoling til minnebrikkene.

Lenke til kommentar

Merkelige greier, når jeg setter kortet mitt til 412 core og 365 minne får jeg en god del artifacts på nature testen og en jævlig haug på pixel shaderen (spesiellt på nesehornet :roll: )

 

Sitter på en 2600+ med 2x512 dual ram og et KD7-G hovedkort.

 

Noen som aner hva som kan være galt?

 

Hvis det trengs noe spesiell info om instillingene etc så si ifra.

 

Takk på forhånd!

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Lurte paa noe ang det aa sette paa ramsinks. Jeg har PowerColor 9800Pro. Er straalende fornoyd med dette. Men har nok innsett at skal jeg flashe maa jeg montere sinks paa minnebrikkene da disse blir enormt varme. Kjopte noen slike Revoltec memory chipset cooling.

 

Disse passer forsaavidt ikke paa minnebrikkene paa mitt kort da mitt bruker BGA minnetype. Noen som har forslag til kjoling til minnebrikkene.

Gjør det noe at de er litt for stor da?

 

modde modde vet du....holder på å kappe opp min gamle FOP38 ribbe nå :)

Lenke til kommentar
Lurte paa noe ang det aa sette paa ramsinks. Jeg har PowerColor 9800Pro. Er straalende fornoyd med dette. Men har nok innsett at skal jeg flashe maa jeg montere sinks paa minnebrikkene da disse blir enormt varme. Kjopte noen slike Revoltec memory chipset cooling.

 

Disse passer forsaavidt ikke paa minnebrikkene paa mitt kort da mitt bruker BGA minnetype. Noen som har forslag til kjoling til minnebrikkene.

Gjør det noe at de er litt for stor da?

 

modde modde vet du....holder på å kappe opp min gamle FOP38 ribbe nå :)

for store? jeg bestilte 8stk, får håpe de passer.

men følger det med noen form for "limtape" eller noe lignende til å feste de med?

Lenke til kommentar
ah fy fan, funker ikke å flashe kortet mitt det kommer artifacts som ****** i 3dmark 03 men 2001 funker fint.. ahr testet begge power color 9800 bios ene og installert nye drivere etter at jeg har flashet. :no::no: noen som vet hva som kan være galt elle ? :roll:

Du mener vel ikke de svarte flakene som kommer på 3d mark 2003 på battle for proxycon og trolls?.. det er normalt for alle som har flasha til XT. Skyggefeil desverre, håper på patch mot det.

Lenke til kommentar
Skulle prøve å flashe og kom "helt" ut i dos og da jeg skulle skrive flashrom -p 0 9800xt.bin så fikk jeg denne erroren :

 

Serial ROM

"9800xt.bin" File Open Error

 

Error 0FL01 : Press ' 1 ' to continue

 

hva er feil ?

 

btw : jeg rename .bin filen til 9800xt.bin.

rename hele filen til "9800XT" ikke noe bin.

Først skriver du " Cd flashrom " for å komme inn i mappen, også skriver du da, flashrom -p 0 9800xt.bin ellers ville det blitt .bin.bin

Lenke til kommentar

Lurte på om jeg også skulle "flashe" mitt ny innkjøpte PC 9800 pro.

 

Har testet om jeg klarer hastigheten jeg trenger,

 

med 3dmark03 får jeg: 5782 @ 414/375

5781 2 426/376

 

 

har ikke sett om jeg kommer høyere med minne enda, men syntes det var litt rart at jeg gikk ned med økt core hastighet.

 

Andre specs: XP 2500

1024mb @ 334

gigabyte GA-7vxap

Lenke til kommentar
Lurte på om jeg også skulle "flashe" mitt ny innkjøpte PC 9800 pro.

 

Har testet om jeg klarer hastigheten jeg trenger,

 

med 3dmark03 får jeg: 5782 @ 414/375

5781 2 426/376

 

 

har ikke sett om jeg kommer høyere med minne enda, men syntes det var litt rart at jeg gikk ned med økt core hastighet.

 

Andre specs: XP 2500

1024mb @ 334

gigabyte GA-7vxap

Ble nok for varmt på det kortet der ja, derfor scoren datt ned. Jeg har hercules og kommer ikke så langt som deg..

Lenke til kommentar
Lurte på om jeg også skulle "flashe" mitt ny innkjøpte PC 9800 pro.

 

Har testet om jeg klarer hastigheten jeg trenger,

 

med 3dmark03 får jeg: 5782 @ 414/375

5781 2 426/376

 

 

har ikke sett om jeg kommer høyere med minne enda, men syntes det var litt rart at jeg gikk ned med økt core hastighet.

 

Andre specs: XP 2500

1024mb @ 334

gigabyte GA-7vxap

hvis den klokken er "articfacts free" klarer du det fint, for minnet blir 365 og core blit 412!

Lenke til kommentar
du chris, tror det kan være det du mener med skygge feil, det begynenr i den heisen i battle of proxycon så fortsetter det i trolls lair lengre kjørte jeg ikke 3d mark.. har gamet cs i en god stund nå og kommer ingen artifacts..

:ermm:

Stemmer nok det, er bare en kraftig bøgg i 3d mark 2003.. likte ikke den så jeg flasha tilbake, gav fortsatt ikke godt inntrykk.

Lenke til kommentar
jeg klarer ikke og opne DOS4GW med winrar det står noe med at flen er corrupt og noe med format har du komprimert filene med rar eller er det et annet format?

Har prøvd å laste ned filen på nytt mange ganger hva er galt??

Det står nøyaktig dette:

 

 

! D:\Delte dokumenter\pro til XT\flashrom1.3.exe: CRC failed in flashrom\DOS4GW.EXE. The file is corrupt

! D:\Delte dokumenter\pro til XT\flashrom1.3.exe: Unexpected end of archive

ingen som har hatt det samme problemet?

Når jeg kjører filen i winrar kommer det en hel masse spørsmåltegn hva kommer dette av??

Lenke til kommentar
går det bra med standard vifta på mitt herc kort når jeg skal flashe ?

herc??

håper ikke du mente det negativt!!

hercules er et av de beste 9800 pro kortene så ikke prøv deg på noe dumt

 

ja du kan flashe med standard vifte men ikke hviss du har veldig dårlig luftgjennomstrømning i kabinettet!

jeg venter på en vga silenser før jeg eventuellt prøver meg og så må noen si meg hvorfor rar filen min ikke virker :angry: ( se en av postene over)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...