Gå til innhold

Q17S ikke så god spillskjerm allikevel?


Zamoht

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt min Hyundai Q17S og brukt denne til spill og moro i et halvt år.

 

Jeg har til tider hatt litt problemer med at skjermbildet ikke oppdaterer hele bildet samtidig. Spesiellt når det skjer raske bevegelser på skjermen, helst når hele bildet, med mye teksturer flyttes f.eks sidelengs.

 

Mange her på forumet bla. meg selv har lovprist denne skjermen for gamere, og jeg har jo ikke hatt noe problem å spille, men det har blitt et lite iritasjonsmoment.

 

Mitt spørsmål:

Er dette en feil som kan rettes på med instilliger? Vertical Sync? Har prøvd litt forskjellig her, uten betydelig resultat.

 

Er det dette mange har kalt gohsting? Jeg må nevne at det ikke er en "smudge effekt" jeg opplever, men en svært "kantete" opplevelse, hvis jeg kan si det sånn.

 

Bruker DVI kabel.

 

Håper noen kan hjelpe meg her. Det er jo tross alt mange som bruker nettop denne skjermen her på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan du dra en runde i trackamania og se om fargen etter bilen henger igjen eller stolpene henger igjen?

 

edit : skal bare ha det bekreftet om det er ghosting vi snakker om her

 

jeg tror ikke vi snakker om ghosting da, men i trackmania ser du det med en gang.

 

har du utsatt skjermen for ekstrem varme / kulde?

 

Har du klokka skjermkort?

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

jeg regner med at dette problemet har oppstått først i senere tid?

Har du hatt skjermen stående på 24/7 side du fikk den?

 

Men du har rett i antagelsen din om at dette ikke er den beste spillskjermen på markedet for øyeblikket.

 

jeg legger meg, sjekker innom her i morgen;) Sov godt

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette har ikke opstått i senere tid.. jeg har hatt litt problemer med skjermkort, og har gått ut i fra at det var det.

 

Det ser ut som deler av bildet ikke oppdateres raskt.. Det ser ikke ut som om det er på pixelnivå, men heller større deler av billedflaten.

 

Hvis jeg f.eks "rister" på messengervinduet, kan jeg se at delen med rullegardinboksen henger litt igjen.

 

Dette KAN være software, men nå har jeg byttet drivere titt og ofte. Det kan minne om en light versjon av opplevelsen av en datamaskin uten skjermkortdrivere. Hvor det liksom tar litt tid før bildet skrives på skjermen.

 

Det kan også se ut som om dette skjer i størst grad når bildet beveger seg horisontalt..

 

Noen andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar

Det er meeeget lite sannsynlig at det er skjermen det er noe feil med, og det er meeeeget sannsynlig enten et softwareproblem eller skjermkortet ditt som ikke er helt friskt. Prøv å formater, ta en from-scratch-install WinXP og legg inn dem aller nyeste og beste skjermkort-driverne. Hvis du fortsatt merker det samme problemet, ville jeg satt på vertical sync, men samtidig skal ikke vsync ha noe å si i Windows. Så hvis du fortsatt merker noe etter å ha formatert og har lagt inn ordentlige skjermkortdrivere ville jeg sett litt nærmere på det skjermkortet :wow:

Lenke til kommentar

tror nok ikke det er skjermen din det er noe feil med, hvis du leste LCD testen på hardware.no så du kanskje at konklusjonen var at spilling var det eneste den kunne brukes til.

 

tror nok du må se litt på resten av stuff'et ditt.

 

Min Q17S fungerer foresten helt utmerket. Kan ikke si jeg har lagt merke til noen av de negative sidene de nevner i testen heller. :D

 

edit: skrivefeil

Endret av B-Man
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg litt om DVI instillinger som kan være greie å teste ut da? Hva gjør for eksempel "Alternate DVI operational mode"?

 

Event. "reduce DVI frequency"

 

Det virker som om en del av bildet blir tegnet et millisekund før den andre. Hmmm.. Kanskje jeg skal prøve PS data support? Det er et halvt år siden kjøpet, men dette er jo en feil som faktisk har vært tilstede hele tiden.

Lenke til kommentar

Før dere prøver tekniske greier

på denne løsningen er det noen som heier

 

har du prøvet å få skjermkortet til å v-synche

hvem vet, kanskje det vil funke

 

ellers har du sikkert lest om skjermen i testen

testen som starter den voldsomme festen

 

festen vi snakker om er at alle vi han'le

skjermer anbefalt av han Da'le

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Synd at du har problemer, hvis du sjekker den på din kompis pc og samme feilen er der så er det noe galt med skjermen..

 

Jeg har hatt lcden sjøl i et halvår og er godt fornøyd så du bør ta deg en prat med ps data support så får du vel dreisen på lcden (evt ny)

 

RScue

Lenke til kommentar

har du prøvd alt av drivere? Forskjellige AGP, OpenGL og Direct3D settings?

 

Har du prøvd andre LCD skjermer på samme maskina? Prøv den Q17S skjermen din på ei anna maskin, dersom det er samme problemet så må du vel gå på garantien.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...