Gå til innhold

Q17S ikke så god spillskjerm allikevel?


Zamoht

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
60hz - ingen rsultat

Hmm ja. Vel vel, Oivind_Dahle kan sikkert korrigere meg om jeg tar feil, men jeg tror at for at en LCD skjerm skal være optimal bør man kjøre den på den native oppløsningen (altså maks oppløsning) og 60 Hz. Man får visstnok ikke vondt i knollen av lav hertz på LCD-skjermer.

 

Og ja, jeg så du sjekket om det funket med Hzen, men men. Du får ha lykke til i alle fall...

Lenke til kommentar

Infocare, som driver support på denne skjermen holder til i Kristiansand, så jeg kan kanskje slippe lang ventetid på post... Skal prøve å oppsøke en q17s i Kristiansand for å se om jeg kan se antydning til problemet på en lignende skjerm.

 

Det kan jo være jeg som er veldig ømfintlig for feil, men jeg regner jo med at det er et problem med min skjerm i dette tilfellet.

 

Men det er ingen som har svart på spørsmålet mitt om "Reduced frequency" og "Alternate DVI mode" her. Kan noen forklare hva disse valgene betyr? Hva de gjør rent teknisk osv.

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
60hz - ingen rsultat

Hmm ja. Vel vel, Oivind_Dahle kan sikkert korrigere meg om jeg tar feil, men jeg tror at for at en LCD skjerm skal være optimal bør man kjøre den på den native oppløsningen (altså maks oppløsning) og 60 Hz. Man får visstnok ikke vondt i knollen av lav hertz på LCD-skjermer.

 

Og ja, jeg så du sjekket om det funket med Hzen, men men. Du får ha lykke til i alle fall...

Skal ikke arrestere deg her, fordi dette er et omdiskutert tema.

 

spesielt når det gjelder ved bruk av DVI.

 

Når man har en skjerm som har 20 ms, vil denne teoretisk kunne gjengi 100 fps.

For at skjermkortet skal svare til dette må det stå på 100 hertz.

 

Og siden du spør:

 

oppi det hele er det noe som heter image formation time og at responstiden avhenger jo selvfølgelig av om du bare bruker deler av den, noe som gjør at skjermen bruker en mindre tid på å forandre bilde ( ? ) (usikker her)

 

Det var mange som trodde at ved dvi skulle den stå på 60 hertz, men er dette en myte?

 

jeg har saken gående blandt ulike teknikkere siden ingen til dags dato har svart meg nøyaktig på dette ;(

 

men min mening og erfaring er å ha skjermkortet på så høy hertz som over hode mulig.

 

men det er mulig jeg tar feil. dette gjelder ved bruk av dvi. Ved analog vet jeg det er slik.

 

Litt rotete forklart men det er vanskelig å gi noen bedre forklaring da jeg ikke er sikker selv en gang.

 

Welcome to the far side ;)

Lenke til kommentar

Når jeg hadde på 75Hz var det problemer med å se media og spille spill. Vet ikke hvorfor, men slik var det i allefall her. Så fort jeg slang den tilbake på 60Hz funket det fint.

Helt ny installasjon av windows var dette på.

 

På samme type skjermkort, ingenting annet enn at jeg hadde formatert etc var forandret =)

Endret av viranth
Lenke til kommentar
Skal ikke arrestere deg her, fordi dette er et omdiskutert tema.

 

spesielt når det gjelder ved bruk av DVI.

 

[snip mye interessant info]

Ja ok. Da er jeg litt med, synes nemlig jeg leste det noen steder at man skulle kjøre den så nativt så mulig. Det er egentlig ikke noe jeg har lagt meg opp i siden den eneste LCDen jeg bruker til dagen er en søt 19" dell sak til maskinen på jobben, og den spilles det lite annet enn Worms World Party på.

 

Jeg vet ihvertfall at oppløsning bør stå på det høyeste, ellers blir det kantete uklart og kornete.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk ny skjerm i går fra infocare.. Super service btw.. de sendte skjermen før jeg sendte min, slik at jeg i dag har to skjermer hjemme...

 

Har sammenliknet, og funnet ut at den nye ikke er bedre på mitt problem.

 

MEN den var bye bedre på sortfargen. På min forrige kunne jeg se at det var lysere på siden, mens den nye var mye bedre på dette.

 

Fant også ut at min gamle skjerm lagde 3 grønne streker loddrett over skjermen når jeg brukte vga.

 

Da er det også fikset med ny skjerm :)

 

Nå må jeg på posten for å sende dem gamleskjermen.. farvell.. *snufs* Jaja tvillingen er her da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...