Gå til innhold

Pinnacle PCTv Rave

Ny i gamet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har drevet og hatt problemer med dette kortet helt siden jeg fikk det for flere måneder siden (Vision gjorde at hele maskinen hang seg), og etter en programvareoppdatering kom jeg i hvert fall litt lenger: nå klarer jeg i hvert fall å kjøre Vision uten at alt går galt. Problemet er bare at PCTV Assistant klager over at det er noe galt med ressursene på maskinen, og at kortet mest sannsynlig ikke vil fungere skikkelig, noe jeg ser ved at jeg ikke får inn noen kanaler.

Regner med dette har noe med IRQ'ene å gjøre, men kan jeg forandre på de uten å disable ACPI?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problemet, men det løste seg når jeg lasta ned driverne til PCTV Deluxe istedet for rave. Nå får jeg i det minste inn kanalene, men kvaliteten er heller laber..

Skrevet

Det er vel for sent å få bytta det, synd.

Regner med at du har Win XP. En løsning jeg fikk til å fungere, var å først innstallere Pinnacles programvare. Det fungerte selvfølgelig ikke. Men det som derimot fungerte (og takker Herren for det) var å installere noen drivere jeg fant på www.drivers.com. Husker ikke nøyaktig hvem av dem, kan prøve flere. Deretter gikk jeg i Enhetsbehandling og høyreklikka på de med gult tegn, og oppdaterte driverne manuelt.

Lykke til, det trenger du, men mange får det sikkert til å fungere også. Kan se her for tips.

Skrevet

Får du skikkelig kvalitet på bildet, eller er det selve chipen som ikke er av særlig god kvalitet? Får masse snø, striper osv her, og kan jo tenke meg at det skyldes at det er et billig-kort.

Skal uansett prøve tredjeparts drivere når jeg får tid, takk for tipset :).

Skrevet

Sinnsykt hvor mange som har hatt dette problemet, og det virker som om de færreste har klart å løse det! Jeg har vært borti mye rart, men Pinnacle's support må være noe av det verste jeg har sett noen gang!

Skrevet (endret)

Har to kort fra Pinnacle: PCTV (standard), og et PCTV Sat. Har hatt mye trøbbel med drivere og instalasjon opp gjennom tidene.

Har fått begge til å virke til slutt. Bruker Win XP, og nyeste drivere fra Pinnacle.

Tok ut kortet fysisk, avinstalerte drivere og software. Kjørte også et prog (regdelete.exe fra pinnacle) for å fjerne oppføringene i registret. Når jeg satte kortet tilbake og instalerte softwaren igjen funket det.

Har likevel hatt så mye trøbbel med disse kortene at jeg i framtiden kommer til å holde meg langt unna produkter fra Pinnacle.

Sjekk også "Beyond TV". Fungere bra sammen med PCTV. Streamer over lan, og gir mulighet til å bytte kanal fra klienter. programmet har også TimeShift. 30 dagers demo kan lastes ned. "Chris Tv" funger som hanskongen sier også bra, og det er jo freeware.

Endret av Sigurd2
Skrevet

Hvordan er ChrisTV, DScaler, og de andre programmene på CPU-bruk i forhold til Vision 5.20? Da jeg kjørte på 4.01, eller hva det var, så lå CPU-bruk omtrent på 5%. Etter at jeg la inn 5.20 så ligger det nærmere 60-70 %. Dette på en Pentium 3 500 MHz.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...