Gå til innhold

Albatron Geforce FX 5700 Ultra vs 9700 pro


brune-ha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette sier seg selv, så useriøse folk som

Tor Arne Jensen
burde ikke kunne poste "erfaringer".

 

bare da et produkt er perfekt kan en gi toppkarakter, ingen produkter er perfekte

 

og iallefall ikke et kort som har vifter = lyd = ikke perfekt

 

sånn kan en bare ikke stole på (det er ytterst få bruker erfaringer en kan stole på, kanskje dette kortet slår radeon 9700 i noen tester, men noen/mange/få er uttyrkk som en kan velge å bruke etter hvordan det passer seg selv, så dette er bare dritt)

 

edit_

samme her

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php...id=3050&id=4658

 

er det overhodet noe å trekke ned på, så kan ikke toppkarakter nås :no:

men apollox gir kortet fullt uttelling på absolutt alt :thumbdown:

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Virker som han er ti år, om man dømmer etter måten han skriver på (jeg skrev bedre og mer forståelig når jeg var ti år). Om han er dyslektiker så forsvarer det bare deler av innlegget. SMS språk trenger man ikke bruke selv om man har dysleksi. Og det å klare å uttrykke seg klarer man mye bedre selv om man har store skrivevansker.

 

Jeg har aldri lagt vekt på erfaringer eller innlegg med sånt språk.

Lenke til kommentar

Kortet slår ikke 9700 np/pro men etter tomshardware (vet mange er skeptiske til denne siden) så yter 9600 pro/xt og 5700 ultra sånn ca det samme.

Noen tester er pro/xt best andre 5700 ultra.

 

Er fortiden i markedet etter nytt kort selv så erfaringer fra folk med 5700 ultra hadde blitt satt pris på :)

Lenke til kommentar
Er dette kortet bedre enn Radeon 9700 Pro?

Har selv ATI radeon 9700 pro og syns det virker rart om dette Nvidia kortet slår ati...

Hvorfor skal det kortet ikke kunne slå 9700Pro? Det er da en gammel teknologi.

Selv om 9700Pro er bra, så skal det ikke så mye til å slå det i dag?

Sjølv om det er eit nyare kort så er det ganske mykje billigare enn eit R9700 Pro var på sin tid, og i følge tester (ikkje berre tomshardware) så scorer det høgare

 

Det er jo ikkje noko revolusjonerande endringar på skjermkortfronten før PCI-Express kjem. 5700 Ultra kan vel ha litt bedre ytelse enn R9700 på nyere Dx versjoner.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Er dette kortet bedre enn Radeon 9700 Pro?

Har selv ATI radeon 9700 pro og syns det virker rart om dette Nvidia kortet slår ati...

Hvorfor skal det kortet ikke kunne slå 9700Pro? Det er da en gammel teknologi.

Selv om 9700Pro er bra, så skal det ikke så mye til å slå det i dag?

vpuen i radeon 9800pro(r350) og 9800xt(r360) er baserte på vpuen som var i radeon 9700pro (r300)

Lenke til kommentar
LoL...Tydelig at dette er en person som ikke vet hva han snakker om!

jeg tror du skal være litt forsiktig med og utale deg der! jeg kjenner faktisk den personen der! og tipper han har mye mer peiling på data/hardware en mange av derre som er på den thread`n her! og vis du ikke tror han har noe peiling prøv og bygg en data fra bånn til topp på ca 8 min det har jeg til og med film av at han gjør! + at han har jobbet 2 år på dataservice! og om han bruker sms forkortelser skal dem til og med klage på vøtt! hva har det med en karakter og gjøre? les tester! og etter mange tester tyder det faktisk på at albatron geforce fx 5700 ultra slår ati 9600xt! her har derre ati elskere noen tester som beviser at albatron geforce fx 5700u slår ati!

http://www.guru3d.com/article/Videocards/107/

http://www.3dxtreme.net/index.php?id=albatrongffx5700ultra1

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1521

og i overklokket tilstand slår den ati 9600xt i alt! prøv og overklokk ati like bra?

jeg hørte på han da han anbefalte meg 5700u og jeg har aldri vært mer fornøyd med det korte her! drar det meste av dagens spill så anbefaling til derre som klager les tester før derre bynner og klage :mad:

Endret av muroc
Lenke til kommentar

Vel... ATI Radeon er definitivt bedre enn FX5700 Ultra. Leste en stortest av ATI Radeon 9800XT på tomshardware.com, og i en del deltester var faktisk Radeon 9700 Pro kortet bedre en FX5900 Ultra. Utrolig at dette kortet fortsatt henger med så bra, enn så lenge...

 

Edit: dette viser bare hvor bra Radeon 9700 Pro egentlig var da det kom...

 

Edit edit: Jeg har nå et et ATI Radeon 9700 Pro fra ATI selv, kan ikke være mer fornøyd.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Jeg har Sapph. R9700 Pro og det svei litt i lommeboka når jeg kjøpte det, men etterhvert har jeg sett på det som en investering. Jeg trenger nemlig ikke bytte skjermkort på minst ett år enda. Mitt kort er over ett år nå. Kongekort.

 

Ang. GeF 5700 U: Kjøpte det til broderen og han er godt fornøyd med det (fra GeF 2 MX400 tror jeg).

 

Dog tviler jeg på at han kan sette på like mye øyesnop som jeg kan. Jeg kjører BF1942 med alt på max. AA og AF. Digg! :dribble:

Lenke til kommentar
les tester! og etter mange tester tyder det faktisk på at albatron geforce fx  5700 ultra slår ati 9600xt! her har derre ati elskere noen tester som beviser at albatron geforce fx 5700u slår ati!

Spesielt med selektiv lesing.

 

her har derre ati elskere noen tester som beviser at albatron geforce fx 5700u slår ati!

http://www.guru3d.com/article/Videocards/107/

Her er ikke Radeon9600XT med.

 

Jeg elsker grafer som viser 15% høyere ytelse som 120%. Men R9600XT kommer best ut i 15 av de 30 testene og av de 11 4xAA+8xAF testene kommer R9600XT best ut i 7 av dem, ganske overlegent så i noen av dem. Legg også merke til at R9600XT kom best ut i nærmest alle spillene som ikke er typisk brukt til benchmarking. Men hvem bryr seg om det, det er kun typiske benchmark spill som får the royal treatment av nVidia som er interesante. Hvem her tar ikke en runde med Quake3 og Serious Sam daglig..

 

La oss basere en test på syntetiske applikasjons benchmarker og spill som nVidia gjør det bra i og selvfølgelig uten AA og AF. Vi gjør ikke dette for å favorisere nVidia, men for at dette vil gi et korrekt bilde av de flestes spille vaner.

 

og i overklokket tilstand slår den ati 9600xt i alt!

Ja, spesielt i TR:AoD med DOF og Shadermark 2.0 vil den kjøre i ring rundt R9600XT i overklokket tilstand.

 

prøv og overklokk ati like bra?

En del R9600XT kort kan overklokkes ganske bra, i det minste core hastigheten.

 

jeg hørte på han da han anbefalte meg 5700u og jeg har aldri vært mer fornøyd med det korte her! drar det meste av dagens spill så anbefaling til derre som klager les tester før derre bynner og klage.

Bra for deg, men det som det ble reagert på var påstanden om at FX5700Ultra slo R9700Pro i mange tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...