Gå til innhold

Hvordan lages prosessorer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.idev.no/~johndoe/untitled2.jpg

 

Flott å ha mye tid til overs :)

 

EDIT:

 

Må jo legge til noen tall også.

Arealet av en firkant er det samme som arealet av en sirkel.

Sirkel har radius på 10 pixler. (pi x r^2 ~ 3.14 * 10^2 = 314) (Håper virkelig at formelen er pi x r^2, eller så driter jeg meg litt ut her.) :)

Firkant har bredde på 18 pixler. (A = 324)

 

De store sirklene har diameter på 400 pixler.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

@ Snorreh:

 

 

Sorry Snorreh, men de linkene der understøtter ikke teorien din. De sidene der viser bare at man kan pakke rundinger, selv om det ikke blir optimalt - samt at det sies at det ikke er den absolutt værste måten å pakke på (men da snakker man om kubisk pakking - og det er noe helt annet enn å pakke på et 2- dimensjonalt lag.

Lenke til kommentar

Menne.. hadde det vært noe poeng å bytte til sirkelformede prosessorkjerner selv om man hadde klart å sage de ut? Blir det ikke omtrent det samme som å lage kaker dette? ;) Altså... når man stikker ut kaker av en tynn deig kan man alltids kna restene sammen på nytt og stikke ut enda flere kaker :) Er det ikke mulig å smelte disse restene sammen til en ny waffer?

Lenke til kommentar
Menne.. hadde det vært noe poeng å bytte til sirkelformede prosessorkjerner selv om man hadde klart å sage de ut? Blir det ikke omtrent det samme som å lage kaker dette? ;) Altså... når man stikker ut kaker av en tynn deig kan man alltids kna restene sammen på nytt og stikke ut enda flere kaker :) Er det ikke mulig å smelte disse restene sammen til en ny waffer?

Slik jeg har forstått det smelter de det som er til overs om til nye wafere, men det blir jo dyrere enn viss de hadde fått utnyttet silisiumen uten å smeltet det om.

Lenke til kommentar
He he , så her er det ikke no vits å ta med seg tobbakken og kaffekoppen å dra ned i snekkerboden for å prøve seg. :grin:

 

Må få lov å si at dette var inntesang lesing :thumbs:

Hehe :D

 

Veldig interresant lesing dette her..

 

Fikk lyst på vaffler når jeg leste om wafer :p

 

Bare å starte å :dremel: da :D

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Menne.. hadde det vært noe poeng å bytte til sirkelformede prosessorkjerner selv om man hadde klart å sage de ut? Blir det ikke omtrent det samme som å lage kaker dette? ;) Altså... når man stikker ut kaker av en tynn deig kan man alltids kna restene sammen på nytt og stikke ut enda flere kaker :) Er det ikke mulig å smelte disse restene sammen til en ny waffer?

joda de brukes til solcelle paneler, som ikke krever like høy renhet.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...