Gå til innhold

Erfaringer fra eBay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har handlet mye bøker fra eBay i det siste. Meste fra UK, og litt fra USA.

Forsendelser fra UK blir sendt med Royal Mail.

Ekstremt dyrt i noen tilfeller. Frakt for meg har variert fra £18 opp mot £40. Da den billigste var uten sporing.

Jeg har fått 2 eposter fra Royal Mail denne uken om at pakken har blitt levert til meg.
We delivered your parcel today, Wednesday, 26 August 2026.
We delivered your parcel today, Thursday, 27 August 2026.

Men jeg har ikke fått noen pakke i postkassa.
Er det Royal Mail som selv leverer i Norge, eller gir dem den til Posten?

Vet jo at Posten i Norge har sluttet å levere post i postkassa hver dag. Så hvis det er Posten som til slutt leverer til meg kan det nok forklare at jeg ikke har fått pakken selv om Royal Mail sier den er levert.

En ting jeg også vil nevne som erfaring. Jeg skulle kjøpe en bok fra en selger i UK, og jeg bruke www.ebay.co.uk for å sjekke ut, men da fikk jeg opp beskjed fra eBay at selgerer ikke kan levere til Norge. Selgeren selv hadde satt opp Internasjonal Shipping.
Problemet viste seg å være .co.uk-adressen. Da jeg i stedet gikk inn på www.ebay.com og fullførte handelen så fikk jeg gjennomført med forsending til Norge.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyal mail kaster det bare over til Norge, så tar posten eller annen distributør over oppgaven. Jeg tror du skal kueen finne ut om Posten, PostNord eller whatever har blitt brukt her i Norge.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Når Royal Mail melder om at pakken er levert, så betyr det vanligvis til pakkesentralen, du vil få beskjed fra riktig instanse her i Norge etterhvert ( Hvertfall min erfaring )

eksempelvis fra PItney Bowes i posten appen

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har ikke fått opp noe i Posten App eller PostNord App, ennå.

Men for å få dem opp der trenger vel pakkene å ha på mitt mobiltelefonnummer.

Satser på overleveringen går bra. Har kjøpt dyre brukte bøker. Dyreste bok var litt over 2000kr.

Endret av DJViking
Skrevet

Flere som har hatt dette problemet, med at Royal Mail sier pakken er levert.

https://www.reddit.com/r/royalmail/comments/1sdb3ap/mail_delivered_by_north_west_midlands_mc_despite/

> Seems what happened is one of my eBay sellers (who *is* in the UK) shipped the package to an eBay hub in NWM via Royalmail, and for whatever reason Royalmail decided to send me the delivery confirmation when it got *to the hub*

Skrevet
DJViking skrev (5 minutter siden):

2 Pakker dukket opp i Post Nord i dag, fra Pitney Bowes. Antagelig noen av de pakkene fra UK.

Ja, pakker fra Ebay kommer ofte fra Pitney Bowes og til PostNord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...