Gå til innhold

Finne rimeligere flybilletter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Harstad/Narvik Evenes - Gran Canaria i høstferien, 25./26. sep. - 3./4. okt.

Billigste jeg har funnet er 8700 hos Lufthansa.

Endret av ^fmj
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har 5 opsjoner for billigere billetter:

-book i tide. Spesielt for korte ferieperioder som høstferie, vinterferie og påske må man booke god tid i forveien og minst før utbetaling av feriepenger for høst- og vinterferie, og julelønn før påsketur. Nå har både SAS og Norwegian kjørt salg et par dager så regn med at det er støvsugd for billige billetter for nærmeste korte ferieperiode.

-vær fleksibel på dato. Å starte et par dager senere er en opsjon som må vurderes når man ikke har klart booke i tide.

-vær fleksibel på destinasjon. Du kan spare litt ved å velge Ibiza eller Mallorca istedenfor.

-book charter. Charter kan være billigere, men utvalg av destinasjoner og datoer vil være begrenset fra mindre flyplasser.

-book uten gjennomgående billett. Fly fx til Manchester og sjekk inn igjen der med Jet2 til Grand Canaria. Jeg anbefaler ikke denne løsningen og spesielt ikke med innsjekket bagasje, men det er en opsjon om man ikke har andre valg.

• Liker 1
Skrevet

Poeng kan være en god måte å finne billige billetter, men da må en samle i forkant eller komme over gode kampanjer. Det er også vanskelig å finne billetter, spesielt til populære destinasjoner til populære tider. 

Men, en kan feks ta deler av turen på bonus for å redusere kostnaden for resten osv. 

Fra 'øde' plasser til Oslo kan gjøre mye noen turer 

Skrevet
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Poeng kan være en god måte å finne billige billetter, men da må en samle i forkant eller komme over gode kampanjer. Det er også vanskelig å finne billetter, spesielt til populære destinasjoner til populære tider. 

Men, en kan feks ta deler av turen på bonus for å redusere kostnaden for resten osv. 

Fra 'øde' plasser til Oslo kan gjøre mye noen turer 

Man bør selvsagt sanke alle bonuspoeng som man får gratis og om man booker i tide og ikke i korte ferieperioder til populære destinasjoner så kan man finne bunusreiser. Det er fortsatt mulig å betale med bonuspoeng for regulære billetter, men da er prisene hinsides og lønner seg sjelden. Regn med et par hundre tusen poeng for reisen trådstarter er ute etter. Det er veldig dårlig valuta for poengene så selv om man faktisk har så mye poeng så bør man heller bruke dem på noe annet. 

Pass også på å ikke få overnattinger underveis til og fra destinasjonen for det må du selv dekke.

Skrevet
robertaas skrev (2 timer siden):

Man bør selvsagt sanke alle bonuspoeng som man får gratis og om man booker i tide og ikke i korte ferieperioder til populære destinasjoner så kan man finne bunusreiser. Det er fortsatt mulig å betale med bonuspoeng for regulære billetter, men da er prisene hinsides og lønner seg sjelden. Regn med et par hundre tusen poeng for reisen trådstarter er ute etter. Det er veldig dårlig valuta for poengene så selv om man faktisk har så mye poeng så bør man heller bruke dem på noe annet. 

Pass også på å ikke få overnattinger underveis til og fra destinasjonen for det må du selv dekke.

Tja, en kan få den turen i fra en av de større flyplassene til 30 per person? Men så må en gjerne ta seg i mellom selv evt punge ut poeng. 

For min del har jeg billig rute til Oslo, typisk 1000 lapp hver vei hver person og fra Oslo har en jo mange destinasjoner. Men Nord i fra er nok verre(har jeg hørt).

Evt drar jeg til Bergen, men kjøring og parkering er nesten like dyrt som ruta til Oslo.

Skrevet

Det billigste jeg fant uten ekstrem lang mellomlanding var ca 4900 på Finn.

Men du skal vel kanskje også ha direktefly fra Norge? Da må du akseptere prisen, fordi du kan ikke bestille en måned i forveien, på spesifikke datoer, i høstferien til en spesifikk ferieøy og forvente en billig flybillett.

Skrevet
^fmj skrev (7 timer siden):

Harstad/Narvik Evenes - Gran Canaria i høstferien, 25./26. sep. - 3./4. okt.

Billigste jeg har funnet er 8700 hos Lufthansa.

Å få flere til å søke etter det kan øke prisen.

Skrevet (endret)

Er noe med at verken sas, ving eller Norwegian flyr direkte. (Grunnet rekkevidde/ hviletid)

I tilegg til at Nordlys sesongen starter i september.

Endret av joandreas
Skrevet
Camlon skrev (2 timer siden):

Det billigste jeg fant uten ekstrem lang mellomlanding var ca 4900 på Finn.

Men du skal vel kanskje også ha direktefly fra Norge? Da må du akseptere prisen, fordi du kan ikke bestille en måned i forveien, på spesifikke datoer, i høstferien til en spesifikk ferieøy og forvente en billig flybillett.

Ikke direkte, rimeligere er sikkert et bedre ord. Det var billig på Finn, skal sjekke det ut, takk.

robertaas skrev (7 timer siden):

vær fleksibel på dato. Å starte et par dager senere er en opsjon som må vurderes når man ikke har klart booke i tide.

-vær fleksibel på destinasjon. Du kan spare litt ved å velge Ibiza eller Mallorca istedenfor.

Det er dessverre ikke mulig, innser at det er kort varsel.

• ^fmj endret tittelen til Finne rimeligere flybilletter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...