Gå til innhold

Anbefalinger på ekstern harddisker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne hatt noen anbefalinger på eksterne harddisker. Skal brukes til back-up lagring av diverse bilder, videoer og dokumenter. Filene blir for øvrig også lagret i en sky.

Jeg er veldig usikker på hva jeg burde gå for av merke, 2.5" eller 3.5" og andre ting som jeg sikkert ikke har tenkt på.

Men i forhold til lagringskapasitet tenker jeg at 2 TB må være et minimum, og prisen ikke mer enn 2500,-

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

2.5" trenger ikke egen strømforsyning da de går på 5V og kan drives av USB.

3.5" disker må ha størmforsyning da de krever 12V og en del mere strøm.

Utenom det vil alle disker gjøre jobben for deg. Bare å finne den mest mest kapasitet for pengene.

Merk deg at om du går over 8TB så kan disken være fylt med helium og min erfaring er at de bråker vesentlig mere når de starter opp. Bikker du 12TB er de som oftest alltid fylt med helium.

Men det er nok veldig forskjellig fra disk til disk. Gjerne google den du tenker å kjøpe å les erfaringer.

2.5" disker er nesten helt lydløse

Endret av Complexity
Skrevet (endret)

For mange år siden hadde jeg disker fra både WD og Seagate og syns de var bra.

De er vel bra merker(?)

Endret av Eddiedhead
Skrevet

Jeg tenker at den større formfaktoren er en fordel dersom du ikke har noen plasskrav. Det er forskjell på ytelse mellom disse normalt sett. Mao gå gjerne for 3,5". 

Noen anbefalinger utover det kommer an på ditt plassbehov. Det er i stor grad uvesentlig hvilken du velger. Så lenge den er USB-C og ikke utsettes for støt og vann med mer. Jeg har vært fornøyd med Western digital. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...