Gå til innhold

007 First Light selger unna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg koser meg med å være med i en Bond-film. Men det er også det som er problemet. Hitman kan man spille om og om igjen på ulike måter. Men dette er en blanding av spill og opplevelse. Det er veldig lineært til tider hvor jeg tror alle spillere gjør nøyaktig de samme tingene og klikker seg videre i historien. Så er det spill sekvenser hvor du skal sloss og møte en boss. Man savner litt mulighetene i Hitman med mange valg og måter å løse oppdraget på, og at man kan komme tilbake til oppdraget og spille det annerledes. Her er det mer låst og alle skal klare å komme seg fra A til B på omtrent samme åpenbare måte. Det er en vei, det er en måte, kanskje et par bakveier. Derfor er dette mer en opplevelse enn et spill. Man er del av en story. Og når man har ferdigspilt 20 timer så må man vente på nytt innhold. Man spiller neppe historien på nytt. Og man får bare skyte når andre skyter. Man blir regissert og fortalt hva man skal gjøre. Noen steder stopper hintene opp og vanskelighetsgraden øker, og da må man på youtube for å finne løsningen - f.eks. for å overvinne bossen i kapittel 7 som skal gjøres på en spesiell måte. Men som en cinematisk opplevelse er det veldig bra med noen utvalgte hitman-elementer.
Skrevet
ABNOR skrev (3 minutter siden):

Det er en vei, det er en måte, kanskje et par bakveier. Derfor er dette mer en opplevelse enn et spill. Man er del av en story. Og når man har ferdigspilt 20 timer så må man vente på nytt innhold. Man spiller neppe historien på nytt.

Det finnes flere måter, men føles fortsatt lineært ja. Jeg foretrekker det sånn egentlig. Kjeder meg fort i veldig åpne spill med masse forflytning og ingen anelse om hvor man skal for å komme videre. Men jeg er glad jeg kjøpte det fysisk. Det blir garantert videresolgt etterpå, og da har det gitt meg mye underholdning tilnærmet gratis.

• Liker 1
Skrevet
ABNOR skrev (1 time siden):

Jeg koser meg med å være med i en Bond-film. Men det er også det som er problemet. Hitman kan man spille om og om igjen på ulike måter. Men dette er en blanding av spill og opplevelse. Det er veldig lineært til tider hvor jeg tror alle spillere gjør nøyaktig de samme tingene og klikker seg videre i historien. Så er det spill sekvenser hvor du skal sloss og møte en boss. Man savner litt mulighetene i Hitman med mange valg og måter å løse oppdraget på, og at man kan komme tilbake til oppdraget og spille det annerledes. Her er det mer låst og alle skal klare å komme seg fra A til B på omtrent samme åpenbare måte. Det er en vei, det er en måte, kanskje et par bakveier. Derfor er dette mer en opplevelse enn et spill. Man er del av en story. Og når man har ferdigspilt 20 timer så må man vente på nytt innhold. Man spiller neppe historien på nytt. Og man får bare skyte når andre skyter. Man blir regissert og fortalt hva man skal gjøre. Noen steder stopper hintene opp og vanskelighetsgraden øker, og da må man på youtube for å finne løsningen - f.eks. for å overvinne bossen i kapittel 7 som skal gjøres på en spesiell måte. Men som en cinematisk opplevelse er det veldig bra med noen utvalgte hitman-elementer.

Personlig for meg så var dette midt i blinken. Jeg liker Hitman, men jeg er ræva-dæva-dingdong i stealthspill så 90% av oppdragene ender i blodbad. Og at dersom du faktisk blir oppdaget i First Light så innebærer det litt deng med nevene også kan du gå tilbake til snikingen igjen - det liker jeg. At ikke hele basen umiddelbart vet at du har knocket ut en kar som satt og utførte sitt på ramma.

Skrevet

Synes den der "klønete slåsskamper" er litt intereesant... Det er da mange morsomme ting å gjøre i kampens hete? Kaste ting fra bordene, kaste ditt våpen, hoppe over bordet og sparke motstanderen i tryne, disarm og stjel motstanderens våpen... så har man jo muligheten til å hive tak i motstanderen og kaste ham inn i diverse ting og andre mennesker, man kan løpe MED motstanderen og daske han inn i bordet eller veggen. For å ikke snakke om å dra med seg gadgets, som OGSÅ kan brukes midt i kampens hete! Laserstråle i øynene. BLAM! En rakett i tryne! Kaste rundt folk med sjokkbølger osv... Synes det er mer enn de der 2 kombinasjoner + blokk/unnvik som anmelderen snakker om!

Min heilt klar favoritt med kampene (skyting / sniking / slossing) er helt klart å kast våpen i fleisenpå motstanderen, og så sprinte frem og kakke han i nakken med eit velfortjent karate-chop! Som ein klar 2-er å disarm motstanderen i nærkamp, ta våpened i luften, og bruke hans eget våpen resten av kampen.

Skrevet (endret)

Jeg har sett litt på div streamere blant Graslu00, stealth og skyting i spillet virker helt på trynet, dialoger du velger har liten betydning av story og hvert nivå føles som at du spiller quick time events stealth spill. Når de fleste bruker 2-3 timer intro av spillet, før du mottar ditt første oppdrag, føler jeg de har glemt hva et Bond spill er.

Hvis du er ute etter et actionfyllt Bond spill, er ikke dette et verdig Bond spill i mine øyne. Men samfunnet har jo endret seg, så da ender vi opp med at Bond ikke klarer engang å knyte sitt eget slips og trenger hjelp med quick time events.

Endret av Soles
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Soles skrev (8 minutter siden):

Jeg har sett litt på div streamere blant Graslu00, stealth og skyting i spillet virker helt på trynet, dialoger du velger har liten betydning av story og hvert nivå føles som at du spiller quick time events stealth spill. Når de fleste bruker 2-3 timer med masse cutscenes før du mottar ditt første oppdrag, føler jeg de har glemt hva et Bond spill er.

Hvis du er ute etter et actionfyllt Bond spill, er ikke dette et verdig Bond spill i mine øyne. Men samfunnet har jo endret seg, så da ender vi opp med at Bond ikke klarer engang å knyte sitt eget slips og trenger hjelp med quick time events.

😆 spillet har 3 timer med cutscenes før du begynner å spille?

Skrevet (endret)
11 minutes ago, Soles said:

Jeg har sett litt på div streamere blant Graslu00, stealth og skyting i spillet virker helt på trynet, dialoger du velger har liten betydning av story og hvert nivå føles som at du spiller quick time events stealth spill. Når de fleste bruker 2-3 timer med masse cutscenes før du mottar ditt første oppdrag, føler jeg de har glemt hva et Bond spill er.

De første tiårene med bond-filmer var da actionscener, smarte quips og ondskapsfulle skurker. Filosofi, gråsoner (valgmuligheter) etc er noe som er kun er kommet med de siste filmene, og da ikke i særlig stor grad. Fra det jeg hører, så er dette et typisk bond-spill, selv om kanskje opplæringssekvensen er noe lang.

Om du vil ha noe mer tankefullt, så var jo Alpha Protocol kjempeflott. Det er noe datert, men sikkert spillbart fortsatt. 

Endret av Axefjord
Skrevet
Espressivo skrev (16 minutter siden):

Mente 2-3 timer med tutorial av spillet, med div trening fylt med cutscenes. det går noen timer i det.

Axefjord skrev (16 minutter siden):

De første tiårene med bond-filmer var da actionscener, smarte quips og ondskapsfulle skurker. Filosofi, gråsoner (valgmuligheter) etc er noe som er kun er kommet med de siste filmene, og da ikke i særlig stor grad. Fra det jeg hører, så er dette et typisk bond-spill, selv om kanskje opplæringssekvensen er noe lang.

Om du vil ha noe mer tankefullt, så var jo Alpha Protocol kjempeflott. Det er noe datert, men sikkert spillbart fortsatt. 

Det er riktig, men her føler jeg IO sporer av, når det kommer til Bond feeling med et historieløst spill. First Light er jo Hitman/Uncharted spill forkledd i Bond kostyme, med fullt av quick time events.

Skrevet
Soles skrev:
Espressivo skrev (16 minutter siden):

Mente 2-3 timer med tutorial av spillet, med div trening fylt med cutscenes. det går noen timer i det.

Axefjord skrev (16 minutter siden):

Det er riktig, men her føler jeg IO sporer av, når det kommer til Bond feeling med et historieløst spill. First Light er jo Hitman/Uncharted spill forkledd i Bond kostyme, med fullt av quick time events.

Godt noen liker de 2-3 timene da! ;) https://gameinformer.com/opinion/2026/05/26/007-first-lights-training-montage-is-one-of-the-best-tutorials-ive-ever-played

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...