Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Facebook sletter og blokkerer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En del eldre meldinger på messenger vises ikke lenger og jeg får heller ikke tilgang til profilene til enkelte personer fra østen men bare en melding som sier: 

-----------------------------

Dette innholdet er ikke tilgjengelig akkurat nå

Når dette skjer, skyldes det vanligvis at eieren enten bare har delt det med en liten gruppe mennesker, har endret hvem som kan se det, eller har slettet det.
----------------------------------------------
Hva er årsaken til dette? Jeg kan fremdeles lese eldre innhold fra norge og f.eks. USA. Er Asiatiske land underlagt andre restriksjoner enn andre land?
Videoannonse
Annonse
Skrevet
BadCat skrev (2 timer siden):

Årsaken er som nevnt. Innholdet er slettet eller så har du ikke tilgang mer.

Hvorfor skjer det kun med innhold fra asiatiske land? 

Skrevet

Dette skjer når du har blitt blokkert av brukerne, siden, eller personen har forsvunnet selv.

Du kan sannsynligvis lese innhold fra andre asiatiske sider, bare ikke de spesifikke du ser på nå.

Hvorfor akkurat denne personen / siden har blokkert deg eller forlatt Facebook er det kun du som kan svare på.

• Liker 1
Skrevet
Iki skrev (2 timer siden):

Dette skjer når du har blitt blokkert av brukerne, siden, eller personen har forsvunnet selv.

Du kan sannsynligvis lese innhold fra andre asiatiske sider, bare ikke de spesifikke du ser på nå.

Hvorfor akkurat denne personen / siden har blokkert deg eller forlatt Facebook er det kun du som kan svare på.

Det er ikke disse personene som har blokkert meg. Dette er folk som driver med kunsthåntverk og som jeg flagger ut arbeidsoppgaver til og av økonomiske grunner så har de ingen grunn til å blokkere meg, snarere tvert imot. Hvorfor skulle de kutte ut en kjærkommen inntektskilde?

Skrevet
Lyncs skrev (21 minutter siden):

Det er ikke disse personene som har blokkert meg.

Har du fortsatt kontakt med dem da?

Slik at du kan vite at dem ikke har blokkert deg?

Jeg regner med at de vestlige personene og sidene du kontakter også kun blir kontaktet pga kunstverk, og at du snakker med dem på samme måte som de asiatiske?

Skrevet
Iki skrev (3 minutter siden):

Har du fortsatt kontakt med dem da?

Slik at du kan vite at dem ikke har blokkert deg?

Jeg regner med at de vestlige personene og sidene du kontakter også kun blir kontaktet pga kunstverk, og at du snakker med dem på samme måte som de asiatiske?

Jeg får dem opp i messenger og kan kommunisere med dem der men eldre innlegg fra dem er blitt slettet og jeg kommer ikke inn på facebook-profilen deres.

Skrevet
3 hours ago, Lyncs said:

Jeg får dem opp i messenger og kan kommunisere med dem der men eldre innlegg fra dem er blitt slettet og jeg kommer ikke inn på facebook-profilen deres.

Da har dei sletta facebookprofilen som

Skrevet

Om amerikanerne velger å sensurere eller blokkere eller bare har tekniske utfordringer får du neppe svar på noen gang. De har ingen kundeservice, som man kan forvente f.eks av norske nettsteder og de kan gjøre ting av for oss uforståelige grunner, fordi de ikke opererer etter de samme etiske stanardene som oss. Kulturforskjellen er stor. De følger ikke norsk lov. Du er totalt underordnet deres regler, og lover i deres land og deres etiske standarder og uforståelig inngrepen fra fremmed etteretning eller andre samarbeidspartnere. Og du får aldri skikkelige svar på hvorfor.  Det eneste jeg lurer på er: Hvorfor godtok du dette og hvorfor er du overrasket over det du godtok?

Skrevet
Simen1 skrev (27 minutter siden):

Om amerikanerne velger å sensurere eller blokkere eller bare har tekniske utfordringer får du neppe svar på noen gang. De har ingen kundeservice, som man kan forvente f.eks av norske nettsteder og de kan gjøre ting av for oss uforståelige grunner, fordi de ikke opererer etter de samme etiske stanardene som oss. Kulturforskjellen er stor. De følger ikke norsk lov. Du er totalt underordnet deres regler, og lover i deres land og deres etiske standarder og uforståelig inngrepen fra fremmed etteretning eller andre samarbeidspartnere. Og du får aldri skikkelige svar på hvorfor.  Det eneste jeg lurer på er: Hvorfor godtok du dette og hvorfor er du overrasket over det du godtok?

Mener du at det å melde seg på som facebook-bruker er å godta noe? Jeg har hatt store økonomiske fordeler av å være medlem der og evt. fremtidige ulemper kan komme uansett hva man begir seg ut på.

Skrevet

Selvsagt! Du har jo godtatt brukervilkårene. Det var jo premisset for å åpne konto der.

At du har hatt fordeler av medlemskapet er en helt annen sak. Poenget er at du har signert og godtatt både de gode og dårlige sidene. De har en my way or the highway-politikk på det der. Det er umulig å bare ta del i de gode sidene uten å samtidig ta del i de dårlige.

Skrevet
Simen1 skrev (1 time siden):

Selvsagt! Du har jo godtatt brukervilkårene. Det var jo premisset for å åpne konto der.

At du har hatt fordeler av medlemskapet er en helt annen sak. Poenget er at du har signert og godtatt både de gode og dårlige sidene. De har en my way or the highway-politikk på det der. Det er umulig å bare ta del i de gode sidene uten å samtidig ta del i de dårlige.

Har ikke funnet noen brukervilkår som er relevant for de problemene jeg beskriver her.

Skrevet
6 minutes ago, Lyncs said:

Har ikke funnet noen brukervilkår som er relevant for de problemene jeg beskriver her.

Problemet er at innhaldet er sletta. Det kan både brukeren og facebook gjere iht. vilkåra.

Skrevet
barfoo skrev (7 minutter siden):

Problemet er at innhaldet er sletta. Det kan både brukeren og facebook gjere iht. vilkåra.

Er det ulike vilkår for asiater enn for andre folk?

Skrevet
7 minutes ago, Lyncs said:

Er det ulike vilkår for asiater enn for andre folk?

Kva er det som er uklart? At innhold kan bli sletta? Eller innbiller du deg at kun asiatisk innhold blir sletta?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...