Gå til innhold

Hva betyr VPU


drno21

Anbefalte innlegg

Hva betyr VPU? Dette dukker opp etter å ha spilt Halo en stund. Jeg blir kastet tilbake til Windows der det stå at hardwaren blir automatisk satt på software. Ellers så bærer det med å avslutte og starte maskinen på nytt. Bruker drivere fra ATI.com

 

Har en Hercules Radeon 9800 pro. Bruker Win-Xp. Er det kortet som er defektet eller dårlige drivere? :no:

 

Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan slår jeg den av da?

Å slå av VPU'en anbefales ikke. Men det kan gjøres dersom du har store problemer og ikke trenger å vise 3D eller video.

 

Det gjøres i: Dieplay Properties -> Settings -> Advanced -> Troubleshoot. Der setter man "hardware accelleration" til "none".

 

Men husk: Da rendrer du alt i software så det vil gå sinnnnsykt tregt.

Lenke til kommentar
Har en Hercules Radeon 9800 pro. Bruker Win-Xp. Er det kortet som er defektet eller dårlige drivere? :no:

 

Hva er problemet?

Det Skjermkortet der sluker ganske store mengder strøm. Det er også ensbetydende med at det produserer mye varme. Dette kortet produserer faktisk 74W med varme i følge en test jeg har lest.

 

Så problemet kan godt hende det skyldes enten for svak PSU eller for dårlig kjøling.

Lenke til kommentar

Ok takker for en mengde med svar!! :thumbs: Ønsker ikke å bytte ut viften på grafikkortet siden det er nutt koun noen dager gammelt. Forresten så har jeg ikke så mye peiling på slikt og ønsker ikke å tuikle med det. Så ifall hvis skjermkortet blir så farmt at pc`en må restartes kan jeg bruke en kabinettvifte til køle det ned??? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...