Gå til innhold

Sony leker med dynamiske priser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er ulempen med digitale spill og personalisering. Kkøper du spillet fysisk er det samme pris og tilbud for alle, samtidig som du har konkurranse mellom tilbydere og dermed unngår monopol.
Skrevet

Enshittification i praksis. Sony blir bare verre og verre! Nå tipper jeg de har deals med utgivere om at de skal trykke færre fysiske kopier av spill slik at folk tvinges til å kjøpe spill til 900kr digital som man ikke eier engang! VÅKN OPP FOLKENS! 

Måtte jobbe litt for å få tak i Resident Evil requiem fysisk, men fikk det til slutt for 500 kr via finn og skal spille det og selge det igjen etterpå. Kostpris kanskje 100-200 kr for opplevelsen. Absolutt ikke verdt det. Å ha resident evil requiem digitalt for 900kr liggende ubrukt er så bortkastet.

Stopp å kjøp digitalt. Kjøpt kun fysisk. Steam og Epic osv er like ille. STOPP! 

Skrevet
Mumitrollet1337 skrev (3 timer siden):

Enshittification i praksis. Sony blir bare verre og verre! Nå tipper jeg de har deals med utgivere om at de skal trykke færre fysiske kopier av spill slik at folk tvinges til å kjøpe spill til 900kr digital som man ikke eier engang! VÅKN OPP FOLKENS! 

Måtte jobbe litt for å få tak i Resident Evil requiem fysisk, men fikk det til slutt for 500 kr via finn og skal spille det og selge det igjen etterpå. Kostpris kanskje 100-200 kr for opplevelsen. Absolutt ikke verdt det. Å ha resident evil requiem digitalt for 900kr liggende ubrukt er så bortkastet.

Stopp å kjøp digitalt. Kjøpt kun fysisk. Steam og Epic osv er like ille. STOPP! 

Jeg har kjøpt kun digitalt siden Playstation store åpnet, og det kommer jeg til å fortsette med. Har en stor digital katalog liggende i skyen. Forhåndsbestiller 3-4 titler i året også. Prøv å stoppe meg :D

Skrevet
18 hours ago, Vikingfinger said:

Jeg har kjøpt kun digitalt siden Playstation store åpnet, og det kommer jeg til å fortsette med. Har en stor digital katalog liggende i skyen. Forhåndsbestiller 3-4 titler i året også. Prøv å stoppe meg :D

Drømmegutten for kapitalistene. You own nothing and will be happy 😃 

Skrevet (endret)

Ser folk oppfordrer til å kjøpe fysisk, men så lenge man kjøper i en nettbutikk, så er det strengt tatt ingenting som stopper Komplett, Elkjøp etc fra å gjøre akkurat det samme ved salg av fysiske kopier også. Det er jo enkelte firmaer som opererer med forskjellige priser i nettbutikk og i fysisk butikk - og hvis man logger inn med konto, så kan man lett gi en pris til bruker 1, en annen pris til bruker 2, og en tredje pris som "standard pris" for alle som ikke har opprettet konto (enda). At de fleste ikke gjør dette enda, har nok mer med at mange bruker prissammenligningstjenestene for å markedsføre seg, samt at man en del butikker opererer med prisgarantier. Men hvis nettbutikkene ser at de "slipper unna med" dette, så tipper jeg de gjerne ville brukt dette ved salg av fysiske varer også...

Endret av Nissenakke
Skrevet

Dette burde jo være noe for norske matvarebutikker også. Tilfeldig Trump-rabatt til hver kunde f.eks. :D

Vinn-vinn!

"Vil du ikke gi fra deg alt av personlig info og bli lempet full av reklame? Neivel, da blir maten din dyrere! Din egen feil. Ikke vår!"

Skrevet
sedsberg skrev (19 minutter siden):

Dette burde jo være noe for norske matvarebutikker også. Tilfeldig Trump-rabatt til hver kunde f.eks. :D

Vinn-vinn!

"Vil du ikke gi fra deg alt av personlig info og bli lempet full av reklame? Neivel, da blir maten din dyrere! Din egen feil. Ikke vår!"

Usikker på om innlegget er ironi. Det er jo akkurat sånn det er i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...