Deechon Skrevet fredag kl 18:45 Skrevet fredag kl 18:45 Jeg hadde bilen min inn til sjekk hos viking. De ringte meg i dag og sa at bilen kan hentes, dette var forsåvidt sent på arbeidsdagen, og jeg hadde ikke mulighet til å hente den i dag. De sendte meg senere en e-post som sa at bilen må hentes innen 48 timer for å unngå oppbevaringsgebyr (400kr dagen) Det i seg er greit nok, hadde det ikke vært for at de har stengt hele helgen, jeg kan tidligst hente bilen mandag morgen, risikerer jeg da oppbevaringsgebyr? Syntes ikke det er rimelig at de kan belaste meg for det når det ikke er lagt opp mulighet for henting i helg. Er jo i praksis en bagatell, men lurer litt på forbrukerretten rundt dette...
Lenvar Skrevet lørdag kl 15:31 Skrevet lørdag kl 15:31 Deechon skrev (20 timer siden): Syntes ikke det er rimelig at de kan belaste meg for det når det ikke er lagt opp mulighet for henting i helg. Uten at jeg vet hva de tenker, så vil jeg jo tro at de ikke regner med helg?
Satan666 Skrevet lørdag kl 15:50 Skrevet lørdag kl 15:50 Står den utenfor lokalet deres eller innelåst? Hvis den står utenfor er det bare å hente den. Hvis den står innelåst er det jo ikke mulig for deg å hente den, og da er det i det minste urimelig å kreve gebyr.
oddeh Skrevet lørdag kl 15:59 Skrevet lørdag kl 15:59 Satan666 skrev (7 minutter siden): Hvis den står utenfor er det bare å hente den. Gitt TS har et ekstra sett nøkler til bilen. Vil tro de mener 48t på virkedager om de holder stengt på helg.
Complexity Skrevet lørdag kl 20:30 Skrevet lørdag kl 20:30 4 hours ago, oddeh said: Gitt TS har et ekstra sett nøkler til bilen. Vil tro de mener 48t på virkedager om de holder stengt på helg. Vet det er ett problem med Tesla som står hos 3'eparts verksted at eierne henter bilen uten å si ifra (app er nøkkel) Og det er problematisk da det ikke blir registrert at bil er hentet.. Så det er muligens litt dum løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå