Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre oppfatninger om oss selv og verden rundt oss farger hvordan vi oppfører oss. 

En attraktiv mann har gjerne en oppfatning om at han er naturlig attraktiv og sjarmerende hos det motsatte kjønn. At han har minst like mye å tilby (og kanskje også mer) henne som motsatt. Omgang med det motsatte kjønn er en triviell del av hverdagen og ikke noe som krever noe spesielt.

Om du tror (vet) dette på et dypt nivå - hvordan tror du en slik mann oppfører seg når han møter en kvinne? 

Er det en big deal? Prøver han å imponere henne? Prøver han å overkompensere? Lire av seg sjekkereplikker? 

Nei. Det flyter bare naturlig. Mitt råd til alle menn er derfor å gjøre det du kan for å tro gode ting om deg selv og verden rundt deg. 

Å ha en sunn oppfatning av kvinner hjelper også. Ikke vær en bitter misogynist. Kvinner er herlige vesen. :) 

Skrevet
gaming1234 skrev (39 minutter siden):

Personligheten min er helt ok folk liker meg, jeg er ikke overvektig er ikke usunn trener flere ganger i uka men jeg klarer ikke og gro skjegg det blir veldig patchy og når jeg barberer det bort, så ser jeg veldig ung ut og jeg har veldig markant overbitt også men jeg er usikker på om det drar ned attraktiviteten fysisk. 

Utenom det så kan jeg ikke tenke noe på noe mer som kan bli bedre / improved.

Alle slags menn kan få dame. Bare se på gata.

Jeg vet det er mye greier på nettet nå med hvordan man skal se ut med jaw-line og jeger- øyne etc. Selv om det ikke er feil at viser typer utseende er attraktivt så er det litt misforstått. Det er like misforstått som å tro at jenter må ha silikonpupper og duckface for få kjæreste.

Hvis du ikke ser ut som Bradley Cooper eller noe så må du sannsynligvis bli kjent med noen som liker din personlighet. Det er helt naturlig at flertallet ikke matcher. Ikke prøve å få en personlighet og utseende som alle liker. 

Skrevet
DukeRichelieu skrev (56 minutter siden):

Å ha en sunn oppfatning av kvinner hjelper også. Ikke vær en bitter misogynist

Dette: Misogynister / antifeminister er "røda flaggans dag" ;) 

• Liker 2
Skrevet (endret)
gaming1234 skrev (57 minutter siden):

Personligheten min er helt ok folk liker meg, jeg er ikke overvektig er ikke usunn trener flere ganger i uka men jeg klarer ikke og gro skjegg det blir veldig patchy og når jeg barberer det bort, så ser jeg veldig ung ut og jeg har veldig markant overbitt også men jeg er usikker på om det drar ned attraktiviteten fysisk. 

Utenom det så kan jeg ikke tenke noe på noe mer som kan bli bedre / improved.

Kan du beskrive noen episoder hvor du har forsøkt uten hell? 

Balansen mellom suksess og fiasko kan ofte være hårfin. For min del når jeg begynte å få bedre resultater var det så enkelt som å ta et direkte initiativ. 

For eksempel skjedde det ofte at jeg kom i prat med jenter på fest eller forelesning, men aldri gjorde noe mer utover å ha en hyggelig og interessant prat som rant ut i sanden. Ofte tenkte jeg at neste gang tar jeg initiativ, men ofte så jeg disse aldri igjen.

Derfor startet jeg så enkelt som å bare spørre om de hadde lyst å møtes igjen senere i uken. En av mine første stevnemøter i Oslo utartet seg nettopp slik. Når vi hadde snakket sammen i pausen gjennom to forelesninger spurte jeg rett ut om hun hadde lyst å møtes senere i uken. Hun svarte ja! :) Vi ble aldri kjærester og havnet ikke engang til sengs, men jeg fikk noen nye erfaringer som jeg kunne bygge videre på.

Endret av DukeRichelieu
Skrevet
gaming1234 skrev (16 minutter siden):

Har aldri hatt noe problem med og ta initiativ har aldri blitt friendzoned og sånt, spør tydelig og får nei eller et annet svar.

Jeg ble kjent med en dame for en stund tilbake på et sånt sosialt tur gåing opplegg greier. Folk sto og snakket med hverandre osv hun sto alene så jeg startet en prat med henne. Vi fikk raskt god kjemi og jeg spurte henne om hun ville adde meg på snapchat hun sa ja med en gang nølte ikke i det hele tatt og hun sto også veldig nærme meg og snakket konstant med meg.

etter en stund så spurte hun om jeg ville ha en vaffel og jeg sa ja takk, og vi delte en vaffel og fortsatte og snakke om generelle ting utdanning osv og flørtet, litt senere på dagen så begynte jeg og merke at hun ble mere "Kaldere" og avvisende ungikk og snakke med meg osv og jeg ble litt forvirret men tenkte ikke så mye på det. 

hun sendte meg fortsatt snaps osv, og så spurte jeg henne på snap om hun ville ta en kaffe og bli bedre kjent med sånn flørtete emoji, hun skrev ganske lenge fjernet det så skrev igjen typ 5 min og så skrev hun jeg har kjæreste og jeg skrev ok, null stress med tommel opp emoji. Etter det så fjernet hun meg og ignorerte meg helt, hun hadde ikke kjæreste heller selv om det ikke har noe og si men jeg bare syntes det var rart at hun ble så sur.

En annen gang så ble jeg kjent med en dame, som jeg syntes var hyggelig og pen fikk også god kjemi der og hun syntes jeg var morsom. Hun ga meg nummeret hennes og så snakket vi litt videre med hverandre og planla en date dagen etterpå. Jeg møtte opp men hun dukket ikke opp i det hele tatt, jeg ventet typ 20 min og så sendte jeg bare en melding med, Hei jeg sitter ved bordet ved inngangen der vi skulle ta en kaffe. 

Jeg regnet med at hun var litt sen men så gikk det en time og hun skrev ikke noe mer og så ventet jeg 20 min til og så dro jeg hjem. Etter det så ignorerte hun meg / sluttet og snakke med meg.

Sistnevnte høres jo veldig frekk ut i min bok. Førstnevnte er litt mer usikkert. Høres ikke ut som du gjorde noe galt slik du skriver det. Tvert om virker det jo som du tar initiativ og det er bra. Kanskje jeg er litt gammeldags, men jeg hadde heller gått for telefonnummer og unngått SnapChat i starten. 

Om jeg ikke alt skrev det er jo dating et nummerspill. Selv de mest attraktive menn og kvinner vil ikke få alle de ønsker. Vi kan øke prosentene våre, men aldri til 100 %.

Bare stå på og møt nye kvinner, så finner du nok ut av det.

Skrevet
gaming1234 skrev (23 minutter siden):

etter en stund så spurte hun om jeg ville ha en vaffel og jeg sa ja takk, og vi delte en vaffel og fortsatte og snakke om generelle ting utdanning osv og flørtet, litt senere på dagen så begynte jeg og merke at hun ble mere "Kaldere" og avvisende ungikk og snakke med meg osv og jeg ble litt forvirret men tenkte ikke så mye på det. 

Mulig det kan være noe du sier som får dem til å miste interessen? Utdanning er viktig for noen (ser du nevner det spesifikt som noe dere har snakket om).

Jeg hadde kontakt med en fra Spania over en lengre periode. Han snakket mye om hvor glad han var i øl, at han var full osv - for meg som er avholds så gikk jeg til slutt lei. Han var overbevist om at det var fordi han selv syntes han hadde "jentestemme" at jeg avsluttet. Ting er ikke alltid slik man tror. 

Jeg sier ikke at du gjør noe "feil". Men av og til så stemmer bare ikke interessene overens, og du må bare gå videre til noe / noen som er mer lik deg selv. Ikke gi opp iallefall, hvis dette med å få dame betyr så mye for deg. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
gaming1234 skrev (2 minutter siden):

Ja jeg burde kanskje spørre om telefonnummer isteden for snap, men en ting til: når burde man droppe og bruke tinder? når jeg lagde profil første gangen med "dårlige" bilder så fikk jeg likes før jeg betalte for gold, så jeg tenkte det er vel sikkert en bot eller triks for og få personen til og kjøpe gold men matchen var en dame som faktisk var interresert. 

De tidlige matchene der skjedde hver gang jeg lagde en ny tinder bruker med de samme bildene og fikk typ 5 matches på en uke, så 2 matches så 3 og så stoppet det opp. Så fikk jeg noen matches og samtalene varte og de sa ja til date men så ble jeg ghostet men sånn er jo tinder for alle, men som sagt vennene mine sa at profilen min var for "vennlig" og for posert så jeg vurderte om jeg skulle lage en ny med mere sosialt proof, men er det noe vits og legge tid i det? jeg bruker ikke tinder som den eneste muligheten for og få dame.

Usikker. Er lenge siden jeg har brukt Tinder og selv den gang var det vanskelig (i motsetning til med en gang det kom). 

Jeg ville brukt Tinder som en bonus og ikke lagt spesielt mye energi i det. Konkurransen på Tinder er skyhøy og selv med en god profil skal du ha litt flaks for å skille deg ut. 

Skrevet
gaming1234 skrev (1 minutt siden):

Hmm, jeg kan ikke tenke meg at jeg gjør noe som gjør at de mister interessen egentlig, jeg oppfører meg ikke rart eller er desperat eller noe sånt. Jeg syntes at samtalene og flørtingen går veldig fint men kanskje det at jeg spør litt fort om date? 1 dag etter?

Det er mulig at du går litt fort frem. Gi det 2 - 3 dager imellom kanskje,  så de / du har noe å se frem til? Mitt siste (nåværende) forhold begynte sånn, at vi treftes cirka tredjehver dag i begynnelsen, men chattet daglig imellom. Man beholder interessen, uten at det blir for intenst / overveldende. 

Skrevet (endret)

Jeg tenker det ikke er så sikkert du gjør noe feil selv om en dame mister interessen. Kvelden kan være OK og hyggelig, men ikke bra nok til at hun satser mer.

Det skal mye til for at to personer passe så godt sammen at de bør ha et forhold. Allikevel finner de fleste noen til slutt.

Jeg mener at "Bra match" er poenget her.

Endret av Philber Desanex
  • Liker 2
Skrevet
gaming1234 skrev (9 minutter siden):

Det er sånn jeg tenker også, bruke det som en bonus dating valg ting som man går inne og swiper litt i ny og ne og så legger man bort telefonen.

Takk for at du hjelper og forklare dating markedet osv, det er litt vanskelig og finne dating råd og om hvordan man optimaliserer for dating i Norge og skandinavia generelt, fordi mesteparten av det er veldig USA-fokusert og det norske dating markedet må man liksom bare "teste" og finne ut av hvordan det fungerer / hva man skal si og gjøre.

Jeg tror det som fungerer i USA fungerer også her. Møtte selv nåværende kjæreste i en hverdagslig setting uten å sett henne før.

Om noe har man en klar fordel i Norge om man tør å snakke med jenter i hverdagen og ikke utelukkende stalker de på internett. :) 

• Liker 2
Skrevet
gaming1234 skrev (19 minutter siden):

jeg spør nok for fort ja, jeg har en litt dårlig vane av og høre på hva familie og venner sier, f.eks "spør henne nå ellers så mister du den sjangsen" sånn der type "advice" og det ødelegger mye merker jeg.

Huff ja, stol på deg selv heller fremfor å høre på familie og venner. ☺️ Ikke stress det. 

Skrevet
DukeRichelieu skrev (16 minutter siden):

Jeg tror det som fungerer i USA fungerer også her. Møtte selv nåværende kjæreste i en hverdagslig setting uten å sett henne før.

Noe man evt kan ta høyde for er at man er mer likestilt i Norge enn i USA. Hvem betaler for daten når man ber noen ut? Deler man regningen eller ikke? Slike ting. Mer konservativ tankegang / mer religiøst i USA. Men klart, det meste er sikkert likt likevel. 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...