Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

usb feil flere ganger i uken.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

jeg får feil på usb eller bluetooth flere ganger i uken, når jeg starter opp pcn. så da virker ikke tastaturet og noen ganger musen.

jeg har satt opp et program som jeg kan bruke mobilen til å komme meg inn på pcn og deaktivere usb, for så å aktivere igjen. Da virker alt som det skal. men er jo fryktelig tungvint.

Skifter litt om det er usb eller intell wireless bluetooth som er feil på.

Noen som har greie på dette?

pc feil.jpg

Endret av MikkelRæv
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det faktisk feil på maskinvaren, kjøre testprogram, en del pcer har innebygget testprogram i selve pcen.

Er det ingen fysisk feil på pcen. Oppdatere bios kan være en løsning, programvare oppdatering.
Eller, reinstallasjon av Windows kan være en annen løsning som løser mange ting.

Skrevet

Har du forsøkt å oppdatere UEFI og BIOS? Det er i alle fall ett steg videre på veien. Det mest logiske er at det har skjedd noe med usb-portene. Så kanskje du får løst problemet med en ekstern dokkingstasjon?

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg har et trådløst tastatur. og virker ikke som det registrerer taster før jeg er i windows.? skjer ikke noe når jeg trykker f2 når jeg slår på pcn. Vet ikke om det går å gjøre det på noen annen vei?

har rog strix b550-e hovedkort. Kabinett er 15-20 år. litt usikker når usb3? kom. de er blå farge.

• Liker 1
Skrevet
MikkelRæv skrev (24 minutter siden):

jeg har et trådløst tastatur. og virker ikke som det registrerer taster før jeg er i windows.? skjer ikke noe når jeg trykker f2 når jeg slår på pcn. Vet ikke om det går å gjøre det på noen annen vei?

har rog strix b550-e hovedkort. Kabinett er 15-20 år. litt usikker når usb3? kom. de er blå farge.

Det er ganske vanlig med trådløse tastatur. Du kan gjøre BIOS update via AI Suite 3 (gå inn på EZ update).

Er det blå farge på usb portene er de forøvrig USB 3.0.

Skrevet

Hadde sjekket at BIOS og drivere er oppdatert til nyeste. Gjerne avinstaller/reinstallere. Har du noen oppdateringer tilgjengelig via "optional updates" windows update så er det verdt å kjøre disse også da Windows har et mildt sagt ræva system for å klassifiseres drivere (optional for ting som er klassifisert som critical hvis du går inn på leverandør sin hjemmeside).

Skrevet

Takk.

Da har jeg fått oppdatert bios og noen drivere. Så får jeg håpe det løser problemet. Har gått en dag uten feil hvertfall.

ble litt skremt av en bitlocker? beskjed som jeg måtte trykke ja på og at når jeg kom inn i windows så sto det at jeg måtte aktivere windows. Så da trodde jeg at jeg måtte kjøpe ny windows. Men fikk heldigvis aktivert det igjen.

Skrevet

Jeg har et trådløst tastatur logitech k270 tror jeg, også kjøpte jeg et nytt. Logitech k780. Det er et sånn flerbruks tastatur.

Det nye k780 virker ikke når jeg skal i bios, men det gamle virker. Hvordan kan det ha seg?

Skrevet (endret)

Hvid det kjører Bluetooth eller noe annet som er avhengig av et fungerende operativsystem, så vil jo ikke det fungere i "bios".

Endret av arne22
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...