guttorm Skrevet 30. januar Skrevet 30. januar Skulle ønske folk innser at dette ikke bare gjelder bolig, men at svært mange blør med tanke på formueskatt, ikke bare superrike. Alt av endringer i 2021, sinn syke tilstramminger i skattesystemet, burde vert tilbakeført med et pennestrøk. For eksempel av innslagspunkt av trinn skatt nivå 5, og ikke minst skattesatsen på på øverste trinnene. Formueskatten halvert i form av at verdisetningsrabattene ble tilbakeført hadde i hvert fall vert en start. Nei, gi pengene til Somalia for omskolering av pirater og støtte til musikkfestival, såkalt bistandspenger......
Philber Desanex Skrevet 30. januar Skrevet 30. januar Vokteren skrev (51 minutter siden): Jensemann ror og ror, men sliter med troverdigheten etter nok et elendig politisk håndverk: https://e24.no/privatoekonomi/i/9pEpPr/stoltenberg-mente-ikke-aa-oeke-samlet-formuesskatt-paa-bolig "Mente ikke å øke samlet formueskatt" Mente ikke? Økningen var lagt inn i statsbudsjettet! 😅 1
obygda Skrevet 30. januar Skrevet 30. januar Philber Desanex skrev (16 timer siden): Jeg tror faktisk at Stoltenberg bare vil ha et system som gir mer korrekt estimat av formue Enig i dette. Sitter selv på noen millioner i bank.ikke eiendom. Jeg kunne kjøpt meg dyr eiendom og spart hundre tusen i skatt ..hvert år... Jeg synes det er galskap at man får 75% rabatt på en allerede lav formuesverdi vs f.eks spare penger. Det gir ikke mening for meg at eiendom skal skjermes så hinsides. Her jeg bor er det ikke mulig å kjøpe en bolig for 10 millioner.. Så tjener man greit å bor her og sparer..så havner dette i aksjer eller på sparekonto..Hadde jeg bodd sentralt kunne jeg spart masse penger på å kjøpe en eiendom der..Men jeg vil ikke bo sentralt.. Det oppleves ikke rettferdig at en med min formue syltet ned i en sentral eiendom skal betale mindre skatt enn meg...Det er et sykt system!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå