Gå til innhold

Donald Pocket-samling med tidlige utgaver. Trenger råd om salg eller donasjon til noen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har mellom 400 og 500 Donald Pocket liggende, godt bevart i esker. De er kjøpt og samlet helt siden jeg var barn, men jeg sluttet å lese dem i voksen alder. Det er mange tidlige og første utgaver blant pocketene, som trolig har en viss samlerverdi. Nå tar de dessverre bare unødvendig plass på lager.

Jeg vurderer derfor følgende alternativer:

• kaste dem (sortert som papir),

• gi dem bort,

• eller selge dem rimelig.

Er det noen som har forslag til hvor det kan være aktuelt å selge eller gi bort en slik samling? For eksempel bruktmarked, privatpersoner eller veldedige formål?

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om det er en lokal feks løvås bruktbu i nærheten.

Hadde forsøkt selge de dyreste på finn. men er nok utrolig tungvint da frakt koster like mye.

Skrevet
spetter skrev (48 minutter siden):

jeg har mellom 400 og 500 Donald Pocket liggende, godt bevart i esker. De er kjøpt og samlet helt siden jeg var barn, men jeg sluttet å lese dem i voksen alder. Det er mange tidlige og første utgaver blant pocketene, som trolig har en viss samlerverdi. Nå tar de dessverre bare unødvendig plass på lager.

Jeg vurderer derfor følgende alternativer:

• kaste dem (sortert som papir),

• gi dem bort,

• eller selge dem rimelig.

Er det noen som har forslag til hvor det kan være aktuelt å selge eller gi bort en slik samling? For eksempel bruktmarked, privatpersoner eller veldedige formål?

Smart annonse 😁 Legg de ut på Finn.

Skrevet

Jeg kjøpte alle frem til nr 100, ligger også fremdeles i esker. Utrolig at de har holdt det gående til over 500. Merket meg at kvaliteten allerede den gang gikk nedover (stadig mindre Barks).

Skrevet (endret)
spetter skrev (2 timer siden):

Jeg har mellom 400 og 500 Donald Pocket liggende, godt bevart i esker.

Er det en komplett samling, eller er det aktuelt å dele opp?
Hvis de ligger i sendbare esker, så er det fortsatt interessant for meg.

Jeg både samler og leser, og det er noen numre jeg mangler, rundt 25 stk. mellom 1 og 250. 
Er ikke spesielt interessert i førsteutgaver, for da bare føler jeg at jeg må være ekstra forsiktig med dem.

ps5 skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte alle frem til nr 100, ligger også fremdeles i esker. Utrolig at de har holdt det gående til over 500. Merket meg at kvaliteten allerede den gang gikk nedover (stadig mindre Barks).

Fra ~100 til 150 er favorittene mine.

IMG_2058_25.jpg

Jeg har noen dubletter liggende i eske selv, hvis noen er interessert - send meg en PM, så tar jeg bilder.

Endret av PaladinNO
  • Liker 2
Skrevet
PaladinNO skrev (3 timer siden):

Er det en komplett samling, eller er det aktuelt å dele opp?
Hvis de ligger i sendbare esker, så er det fortsatt interessant for meg.

Jeg både samler og leser, og det er noen numre jeg mangler, rundt 25 stk. mellom 1 og 250. 
Er ikke spesielt interessert i førsteutgaver, for da bare føler jeg at jeg må være ekstra forsiktig med dem.

Fra ~100 til 150 er favorittene mine.

IMG_2058_25.jpg

Jeg har noen dubletter liggende i eske selv, hvis noen er interessert - send meg en PM, så tar jeg bilder.

Skal være komplette samlinger. Kan evt si ifra når har fått hentet fra lageret.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...