Gå til innhold

Ekstremisme er problemet, ikke ideologi?

Abigor

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ballalaika skrev (6 minutter siden):

En mujahideen er mao en som sitter på loftet og leser Koranen og funderer over sin egen åndelighet?

Jeg er sikkert selv disse folk engasjerer seg i internt jihad selv om de mistolker Koranen for eksternt jihad mot uskyldige. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Jeg er sikkert selv disse folk engasjerer seg i internt jihad selv om de mistolker Koranen for eksternt jihad mot uskyldige. 

Var det det jeg spurte om?

• Liker 5
Skrevet
Ballalaika skrev (5 minutter siden):

Var det det jeg spurte om?

En mujahadin kan være noen som engasjerer i eksterne og interne strid, men ordet brukes oftere på eksterne strid som er tillatt for eksempel når de engasjerte i selvforsvar mot sovjeterne 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, DukeNukem3d said:

"Free will" kom ut i 2012 da. 😂

Nice try

image.png

Har jeg sagt at free will kom ut for 20 år siden? Det er åpenbart at du ikke vet noe om Sam Harris annet enn hva som blir gulpet opp i ekkokammeret ditt, da han har ikke noe annet enn forakt for det tankegodset du kommer drassende med. Det er også åpenbart at du ikke leser bøker. 

• Liker 4
Skrevet
Krig og fred skrev (1 minutt siden):

Har jeg sagt at free will kom ut for 20 år siden? Det er åpenbart at du ikke vet noe om Sam Harris annet enn hva som blir gulpet opp i ekkokammeret ditt, da han har ikke noe annet enn forakt for det tankegodset du kommer drassende med. Det er også åpenbart at du ikke leser bøker. 

Du kommer og skryter av at du har lest bøker for 20 år siden og "dokumenterer" det med et bilde av en bok som kom ut i 2012😂Hadde du lest den så hadde du vel husket sånn ca når den kom ut tenker jeg. Men uansett, bryr meg fint lite. Du har jo tydeligvis ikke tatt til deg noe da - Sam Harris er ikke positiv til Islam og ser ikke på kritikk av konsekvensene av ideologien som "fremmedfiendtlig" eller "ekkokammer". 

Det burde du ha visst veldig godt om du har fulgt med Sam Harris det minste.

• Liker 1
Skrevet
Just now, DukeNukem3d said:

Du kommer og skryter av at du har lest bøker for 20 år siden og "dokumenterer" det med et bilde av en bok som kom ut i 2012😂Hadde du lest den så hadde du vel husket sånn ca når den kom ut tenker jeg. Men uansett, bryr meg fint lite. Du har jo tydeligvis ikke tatt til deg noe da - Sam Harris er ikke positiv til Islam og ser ikke på kritikk av konsekvensene av ideologien som "fremmedfiendtlig" eller "ekkokammer". 

Det burde du ha visst veldig godt om du har fulgt med Sam Harris det minste.

End of faith kom ut i 2004.

Her er mer lesestoff fra bokhylla

IMG_4869.thumb.jpg.3c5c776b74a19e32742ae1980b74f641.jpg

Hva har du i bokhylla, har du i det hele tatt bokhylle? Du må forstå, hvis du klarer, at det er lett å gjennomskue at du ikke vet hva du prater om, når man leser innleggene dine. 

• Liker 4
Skrevet

Islam i seg selv er ikke problemet. Hadde det vært det, så hadde vi hatt 1.4 milliarder ekstremister nå og verdenskrig. Ekstremister som det muslimske brorskapet, ISIS, Al Qaida og prestestyret i Iran. 

De kan knuses. Men bare hvis du legger i fra deg alt som heter menneskerettighet og sånt. Faren til Bashar Al Assad knuste det syriske muslimske brorskapet. 

https://en.wikipedia.org/wiki/1982_Hama_massacre

Og så hadde du Islam Karimov i Usbekistan som mente alle islamistene burde blitt skutt. Noe han gjorde også mot Hizb-ut-Tahrir som er en lignende organisasjon som brorskapet, bare litt mer ekstrem. 

https://www.rferl.org/a/Uzbekistans_Big_Papa_Karimov_Marks_20_Years_Of_IronFisted_Rule/1761704.html

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...