Ballalaika Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Mulig det er symptomatisk for hvor radikalisert en sfære blant venstreradikale er. Man forstår ikke at grunnen til at det reageres på slike utsagn er at det rettferdiggjør terror. Man tror det reageres fordi man ikke har forklart godt nok hvorfor terroren er rettferdiggjort. 2
Imaginacíon Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 6 minutes ago, Ballalaika said: Vi er der ja I betydningen "det var et betydningsfullt vendepunkt". Denne professoren har ikke tatt et kurs i some-håndtering. Alt blir tatt i verste mening av folk som har interesse av å rive deg ned. 1
Imaginacíon Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) 8 minutes ago, VifteKopp said: Hans Rustad om 22. juli: "Du kan gjerne mene hva du vil om 22. juli. Om det er terror eller ikke terror, eller hvem som står bak og ikke står bak, eller hva som skjedde den 22 juli. Men det var et vendepunkt!" Helt uproblematisk ja. Bortsett fra at 22. juli bare var et vendepunkt for Norge. 7de oktober var et vendepunkt for hele kloden og var startskuddet for et folkemord. Endret 9 timer siden av Imaginacíon 1
Ballalaika Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Imaginacíon skrev (7 minutter siden): I betydningen "det var et betydningsfullt vendepunkt". Denne professoren har ikke tatt et kurs i some-håndtering. Alt blir tatt i verste mening av folk som har interesse av å rive deg ned. Spagaten man må ned for å unnskylde dette utsagnet er rett og slett .. vakkert 5
VifteKopp Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Imaginacíon skrev (3 minutter siden): Bortsett fra at 22. juli bare var et vendepunkt for Norge. 7de oktober var et vendepunkt for hele kloden og var startskuddet for et folkemord. Poenget flyr rett over deg, gjør det ikke? 5
VifteKopp Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Ballalaika skrev (18 minutter siden): Mulig det er symptomatisk for hvor radikalisert en sfære blant venstreradikale er. Man forstår ikke at grunnen til at det reageres på slike utsagn er at det rettferdiggjør terror. Man tror det reageres fordi man ikke har forklart godt nok hvorfor terroren er rettferdiggjort. Problemet er at mange av dem ikke en gang ser på det som terror. Det er "vakker frigjøring". Som kanskje egentlig ble utført av Israel. Det gir ingen mening, men det viktigste er at det føles godt. 2 1
Imaginacíon Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 2 minutes ago, VifteKopp said: Poenget flyr rett over deg, gjør det ikke? Det er to forskjellige hendelser. Overflatisk sett er det likheter. Men har ABB blitt brutalt undertrykket og okkupert av arbeiderpartiungdom i mange tiår? Det gir ikke mening å sammenligne. Når historien om dette terrorangrepet skal skrives om noen år og det har blitt mer avstand til det kommer dette til å bli diskutert kjølig og rasjonelt. 1
Ballalaika Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Imaginacíon skrev (2 minutter siden): Det er to forskjellige hendelser. Overflatisk sett er det likheter. Men har ABB blitt brutalt undertrykket og okkupert av arbeiderpartiungdom i mange tiår? Det gir ikke mening å sammenligne. Når historien om dette terrorangrepet skal skrives om noen år og det har blitt mer avstand til det kommer dette til å bli diskutert kjølig og rasjonelt. Hvordan vil du beskrive det, på en rasjonell måte? 3
VifteKopp Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Imaginacíon skrev (26 minutter siden): Det er to forskjellige hendelser. Overflatisk sett er det likheter. Men har ABB blitt brutalt undertrykket og okkupert av arbeiderpartiungdom i mange tiår? Det gir ikke mening å sammenligne. Når historien om dette terrorangrepet skal skrives om noen år og det har blitt mer avstand til det kommer dette til å bli diskutert kjølig og rasjonelt. Jeg trodde analogien til 22. juli skulle hjelpe deg med å se det problematiske i professorens sitat, men dum som jeg var gjorde det forutsigbart nok at du kunne flytte målstengene enda lenger unna det vi egentlig diskuterte. Men jeg fikk i det minste bekreftet det jeg allerede mistenkte at urovekkende mange pro-palestinere synes 7. oktober ikke var så ille. Det var kanskje, for å låne et adjektiv av den gode professoren som sosialistene ga sjokolade, vakkert? (og så var det kanskje den falske staten Israel som stod bak) 4 1
Imaginacíon Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 17 minutes ago, VifteKopp said: Jeg trodde analogien til 22. juli skulle hjelpe deg med å se det problematiske i professorens sitat, men dum som jeg var gjorde det forutsigbart nok at du kunne flytte målstengene enda lenger unna det vi egentlig diskuterte. Men jeg fikk i det minste bekreftet det jeg allerede mistenkte at urovekkende mange pro-palestinere synes 7. oktober ikke var så ille. Det var kanskje, for å låne et adjektiv av den gode professoren som sosialistene ga sjokolade, vakkert? (og så var det kanskje den falske staten Israel som stod bak) Det var du som dro frem en sammenligning som ikke gir mening. Ikke meg.
VifteKopp Skrevet 51 minutter siden Skrevet 51 minutter siden Imaginacíon skrev (7 timer siden): Det var du som dro frem en sammenligning som ikke gir mening. Ikke meg. Sammenligning gir bare ikke mening når du ikke forstår hva det er jeg sammenligner. Du fokuserte på feil del. Jeg skjønner at det ble litt avansert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå