Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Klage på sensor?

Gjest d4f4a...f7b

Anbefalte innlegg

Gjest d4f4a...f7b
Skrevet

Jeg kjørte opp og strøk, det er greit. Jeg kan ikke klage på sensor sin vurdering, men hun løy når hun sa at hun måtte gripe inn, det gjorde hun aldri på noen måte, og hun sa at jeg kjørte mye utenfor den vite kantelinhen, men skolebilen piper høyt om man gjør det. Dette er to grove feil men de skjedde ikke. 

Kan jeg klage på at hun løy? Ikke at jeg strøyk. 

Anonymous poster hash: d4f4a...f7b

Videoannonse
Annonse
Gjest d4f4a...f7b
Skrevet
joandreas skrev (7 minutter siden):

Bortkastet tid på bevisbyrden.

Finnes uk liste på hvor mange som har fått gjennom klagen.

Lær heller å skylde på deg selv en andre.

https://www.whatdotheyknow.com/request/driving_test_appeals?utm

Men hun løy, det er grovt. Jeg skylder ikke på henne for at jeg strøk men man kan jo lure på om det hadde gått  om hun ikke løy. 

Skal man satse på at sensor har en god dag for å få en vurdering?

ts

Skrevet
Just now, Guest d4f4a...f7b said:

Vet det, men er det subjektivt dersom de tingene ikke har skjedd? 

ts

Den subjektive vurderinga er at du ikkje er kvalifisert til førerkort.

Den kan du ikkje klage på. Sjølv om du meiner grunnlaget for den er feil.

Gjest d4f4a...f7b
Skrevet
barfoo skrev (1 minutt siden):

Den subjektive vurderinga er at du ikkje er kvalifisert til førerkort.

Den kan du ikkje klage på. Sjølv om du meiner grunnlaget for den er feil.

Jeg vil ikke klage på at jeg strøk, men på at senor løy. Jeg vil klage på henne. Går det? Jeg gjentar meg selv nå....men mener dere at det er det samme? Og at ingenting ved en oppkjøring kan klages på fordi man ikke kan klage på noe subjektivt? Det må være noen form for standard?

ts

Skrevet
7 minutes ago, Guest d4f4a...f7b said:

Jeg vil ikke klage på at jeg strøk, men på at senor løy. Jeg vil klage på henne. Går det? J

Og kva vil du oppnå med å klage på det? 

Skrevet

Blir litt vanskelig bevise hva som blir sagt. og hva som har skjedd på oppkjøring.

Sitat
En

rettssak uten bevis er i praksis umulig i Norge, særlig i straffesaker, fordi «uskyldpresumsjonen» krever at tiltalte anses uskyldig til det motsatte er bevist utover enhver rimelig tvil. Aktor må legge frem bevis (vitner, dokumenter, tekniske funn, etc.) som beviser skyld, og hvis bevisene ikke holder mål, må den tiltalte frifinnes. Selv om man kan bli siktet med «rimelig grunnlag for mistanke», kreves solid bevis for domfellelse. 

Skrevet

Skjønner ikkje heilt kva du skal få ut av å klaga på at sensor laug. Blir vertfall ikkje noko god stemning om du møte på sensoren igjen ved seinare høve.
Høyrest ut som bortkasta tid spør du meg.

Gjest d4f4a...f7b
Skrevet
barfoo skrev (1 minutt siden):

Og kva vil du oppnå med å klage på det? 

Er jo sykt om man kan lyve under en prøve sånn, det bør jo klages. Om hun driver på sånn så er jo ikke folk trygge. Man burde jo ha rett på en god vurdering av folk som oppfører seg profft. Vil at hun skal få en registrert klage på seg. 

ts

Gjest d4f4a...f7b
Skrevet

Jeg er redd for at jeg skal få henne som sensor på neste oppkjøring, dersom kjørelæreren blir med meg, kan lærer klage da? (om det skulle bli nye episoder)  Eller er det fortsatt null mulighet til å klage, man får bare satse på at sensor ikke har en dårlig dag og velger å la det gå utover meg?

Ja, jeg er paranoid 😛 Men det er sykt da.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...