Gå til innhold

Hvor bør man reise hvis man hater livet og vil leve hedonistisk i to uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater livet. Aldri vært på ferie, drukket alkohol eller røyket. Har lyst å dra på ferie til et sted der kan bedøve megselv å glemme hvor mye jeg hater livet ved å drikke og røyke og svømme i basseng hver dag.

Noen anbefalinger? Er villig til å bruke 50.000 tusen til 100.000 tusen. Vil helst at landene skal være trygge selv om jeg må balansere full igjennom gatene på natten (har aldri drukket alkohol, så vet ikke hvordan det er å være full) og helst ikke ha strenge straffer for å være full. Landet må også være trygt for LGBT folk, og jeg må kunne overleve med bare Engelsk.

Noen tanker hvilke land jeg bør dra til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Letterboxd skrev (1 time siden):

Jeg hater livet. Aldri vært på ferie, drukket alkohol eller røyket. Har lyst å dra på ferie til et sted der kan bedøve megselv å glemme hvor mye jeg hater livet ved å drikke og røyke og svømme i basseng hver dag.

Noen anbefalinger? Er villig til å bruke 50.000 tusen til 100.000 tusen. Vil helst at landene skal være trygge selv om jeg må balansere full igjennom gatene på natten (har aldri drukket alkohol, så vet ikke hvordan det er å være full) og helst ikke ha strenge straffer for å være full. Landet må også være trygt for LGBT folk, og jeg må kunne overleve med bare Engelsk.

Noen tanker hvilke land jeg bør dra til?

Hvis du skal gaa paa fylla og har ingen erfaring med det, finnes det ikke noe trygt sted, for deg.

Ikke for dem som har erfaring med det heller, for den saks skyld.

Alkohol og reising, passer daarlig sammen.

LGBT folk, pleier aa trives i Nord Afrika.

Endret av Karltorbj
Skrevet

Da jeg så overskriften trodde jeg at det var snakk om den resorten i Jamaica... nei jeg har ikke vært innom den. 

Hedonisme handler jo om å elske og nyte livet med mange sanseinntrykk og opplevelser,og ikke å hate livet og bedøve deg selv slik at du ikke får med deg noe. Og planen du har vil antagelig føre til at du føler deg syk og elendig mesteparten av tiden. Og uten "trening" med denslags aktiviteter vil helserisiko også være stor.

Hvorfor reise for å kunne "oppleve" dette?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
robertaas skrev (26 minutter siden):

Da jeg så overskriften trodde jeg at det var snakk om den resorten i Jamaica... nei jeg har ikke vært innom den. 

Hedonisme handler jo om å elske og nyte livet med mange sanseinntrykk og opplevelser,og ikke å hate livet og bedøve deg selv slik at du ikke får med deg noe. Og planen du har vil antagelig føre til at du føler deg syk og elendig mesteparten av tiden. Og uten "trening" med denslags aktiviteter vil helserisiko også være stor.

Hvorfor reise for å kunne "oppleve" dette?

Riktig. Skulle jeg hivd meg utpaa den foerstegang opplevelsen, ville jeg holdt meg innaskjaers.

Endret av Karltorbj
Skrevet

Reis til Thailand hvor du eksempelvis kan velge Phuket eller sågar Pattaya for en hedonisk opplevelse. Her omsettes også alternativer til alkohol som her hjemme er ulovlig men der er regulert business (og i motsetning til alkohol ikke dødlig i for store doser, noe som er en stor fordel for amatører som skal prøve seg på hedonisme).

Skrevet

Virker for meg som du VIL folk skal anbefale deg Thailand. Dog usikker på det med Engelsken da,med mindre du vil tolke eller gjette hva de sier mye av tiden,så snakker de jo forsåvidt litt Engelsk der også. Men føles likevel som du allerede har bestemt deg for et sted nedi Sør Øst Asia,og ønsker bare å bli dyttes i den retningen. Selv om mange gir inntrykk av det,så er det ikke så vanvittig trygt der heller. Du skal vite hva du holder på med.

Skrevet

Ser du skriver endel innlegg hvor du gir uttrykk for å ikke ha det så greit. 

Dette er ikke en god løsning. Du bør oppsøke helsevesenet fremfor å dra på ferie 🥺💌

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet

Dette høres ut som en katastrofe, du må i det minste prøve alkohol i trygge omgivelser før du drar på denne reisen.

ellers er jo Europa full av slike steder der en kan spise godt, drikke å kose seg. Billig kan det også være, avhengig av hvor du drar.

Skrevet
ps5 skrev (1 minutt siden):

Reis til Thailand hvor du eksempelvis kan velge Phuket eller sågar Pattaya for en hedonisk opplevelse. Her omsettes også alternativer til alkohol som her hjemme er ulovlig men der er regulert business (og i motsetning til alkohol ikke dødlig i for store doser, noe som er en stor fordel for amatører som skal prøve seg på hedonisme).

Tenkte det samme helt til jeg så null regnbueflagg. Da er Thailand helt utelukket:p

Skrevet
1 minute ago, Salvesen. said:

Dette høres ut som en katastrofe, du må i det minste prøve alkohol i trygge omgivelser før du drar på denne reisen.

ellers er jo Europa full av slike steder der en kan spise godt, drikke å kose seg. Billig kan det også være, avhengig av hvor du drar.

Tolket det dit hen at det skulle være trygt for å veive med det flagget.

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Salvesen. said:

Tenkte det samme helt til jeg så null regnbueflagg. Da er Thailand helt utelukket:p

Problemfritt da de i alle år har hatt tre etablerte "kjønn" som tilmed har egne toaletter. Fullt integrert del av samfunnet uten behov for markeringene man møter i vestlig verden. 

• Liker 2
Skrevet
BamseMums80 skrev (2 minutter siden):

Tolket det dit hen at det skulle være trygt for å veive med det flagget.

Aha da er det jeg som har bommet og Thailand er the place to be..

Skrevet
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Praha, er jo det nye Amsterdam, til halvarten av prisen, sies det.

Godt og rent oel og god mat. 

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (11 minutter siden):

Transene er jo akseptert der. Homsene ogsaa, er mitt  inntrykk.

Endret av Karltorbj
Skrevet
Karltorbj skrev (8 minutter siden):

Praha, er jo det nye Amsterdam, til halvarten av prisen, sies det.

Godt og rent oel og god mat. 

Tja, kan ikke si det er så veldig billig. Var der sist uke og betalte 1000 lappen pr pers for middag og ett par øl. 

betalte også 200 kroner for en lunsj på en ‘billig’ plass der arbeiderne drar.

Så om en ønsker det billig er det nok bedre plasser:) 

romania og Ungarn er nok de rimeligste plassene jeg har vært i den siste tiden.

Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Tja, kan ikke si det er så veldig billig. Var der sist uke og betalte 1000 lappen pr pers for middag og ett par øl. 

betalte også 200 kroner for en lunsj på en ‘billig’ plass der arbeiderne drar.

Så om en ønsker det billig er det nok bedre plasser:) 

romania og Ungarn er nok de rimeligste plassene jeg har vært i den siste tiden.

Riktig, naar jeg tenker meg om, saa var det vel foer koronaen, jeg hoerte dette.

Skrevet
Karltorbj skrev (5 minutter siden):

Riktig, naar jeg tenker meg om, saa var det vel foer koronaen, jeg hoerte dette.

Ja, krona er jo ikke verdt mye om dagen heller🤣 den norske altså, ikke den tsjekkiske krona;)

• Liker 1
Skrevet
ps5 skrev (11 minutter siden):

Om du bruker et mål på giftighet som heter LD50, der diverse stoffer har blitt gitt grupper med dyr og korrelert for kroppsvekten dems, til 50 % av dem dør (Lethal Dose 50 %). Om disse stoffene har blitt til samme type forsøksdyr og særlig administrert på samme måte (f.eks. injisert i vena (i.v.), injisert inn i underhudsfettet (s.c.), injisert i muskel (i.m.), injisert inn under bukhinnen (i.p.) eller gitt igjennom munnen (p.o.), gir dette stort sett et veldig godt bilde på hvor giftig et stoff er sammenlignet med hverandre.
Her kan en f.eks. komme med at ren glyfosat (virkestoffet i Roundup) ligger på 4873 mg/kg kroppsvekt inntatt p.o. hos rotter, koksalt ligger på 3000 mg/kg kroppsvekt p.o. rotter, THC ligger på 666 mg/kg kroppsvelt p.o. rotter men f.eks. demeton-S-metyl (brukt i et insektmiddel som nå er stort sett forbudt over hele verden p.g.a. sin giftighet, og var bl.a. 25 % av dette i Metasystox) 30 mg/kg kroppsvekt p.o. målt på rotter.

Altså dataene sier klart at THC ikke er voldomt giftig, men ufarlig er det ikke. Faktisk er ganske mange av moderne sprøytemidler mindre giftig. Mere kan du lese her.

Til trådstarter: Hvorfor skal du dra langt vekk for å drikke deg sanseløs? Du kommer ikke til å huske noe fra et sted langt vekk, og faren for at du blir utsatt for noe kriminalitet er heller relativt stor. Da er denslags mye tryggere i hjemmelige omgivelser, og her blir det ikke så mye trøbbel ang. helsevesen om det skulle bli nødvendig. Spør du meg kan du fint dra på en tur langt vekk fra hjemmestedet ditt, og nyte livet i edru tilstand. Om du også vil ha et oppgjør med flaska, tar du det heller hjemme. Men etter det jeg leser mellom linjene i innlegget ditt, hadde kanskje en tur til en psykolog eller en annen samtaleterapaut vært mere på sin plass i første omgang. Fått snakket ut om en del ting, og kanskje løst problemene som gjør «hvor mye du hater livet» ditt. For rusmidler vil aldri løse disse problemene.

Skrevet (endret)

Joda, vann er også dødelig i tilstrekkelige mengder, men når man snakker om førstegangs-reisende vil jeg hevde at alkohol absolutt er blant de mest risikofylte (men så smaker det jo godt da).

Endret av ps5
  • Liker 1
Skrevet (endret)
ps5 skrev (39 minutter siden):

Joda, vann er også dødelig i tilstrekkelige mengder, men når man snakker om førstegangs-reisende vil jeg hevde at alkohol absolutt er blant de mest risikofylte.

Riktig, sovner man paa en benk i Luxembourg City ( rangert som en av de sikreste/tryggeste, byene i verden ), saa blir man robbet der ogsaa. 

Endret av Karltorbj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...