Maskinfører Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden skaftetryne32 skrev (34 minutter siden): Den kan umulig være det med tanke på det ideologiske innholdet, den gylne regel hadde vi før abrahamittisk religion. Det er vel ikke noe feil med det innholdet ? Synes det er mye bra i kristendommen jeg men folket er fullstendig forurenset
Maskinfører Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Atib Azzad skrev (35 minutter siden): Hvis vi går ut ifra at dette stemmer, at noe må ha skapt oss. Hvorfor antar du at denne noe er Abrahams gud, fremfor fks. Brahman, Odin, eller Jurupari? Ja noe skapte jo jorda nja tenker mere på Gud ?
Capitan Fracassa Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden (endret) Maskinfører skrev (2 timer siden): Ja den er det et viktig rettesnøre som skillet mellom rett og galt Så du mener det er rett å steine kvinner som ikke blør på bryllupsnatten, drepe homofile, voldta kvinner som straff for forbrytelser deres mann har gjort, holde slaver, drepe barn og andre uskyldige som straff for det deres slektninger har gjort, osv? Alt dette er rett i følge Bibelen. Så hvis du virkelig bruker Bibelen som rettesnor, er jeg valid glad du ikke har politisk makt. Sitat husk at for kristne kommer godhet fra hjerte Tom påstand uten begrunnelse eller bevis, og som det ikke finnes noen rasjonell grunn til å tro. Sitat men men noe må ha skapt menneskene og verden ikke sant? Hvorfor kan det ikke ha oppstått naturlig? All kjent vitenskap tyder på det. Endret 18 minutter siden av Capitan Fracassa
skaftetryne32 Skrevet 14 minutter siden Skrevet 14 minutter siden Maskinfører skrev (58 minutter siden): Det er vel ikke noe feil med det innholdet ? Mener du virkelig det eller bare lukker du øynene for deler av innholdet? Maskinfører skrev (59 minutter siden): Synes det er mye bra i kristendommen jeg men folket er fullstendig forurenset Og du tenker ikke at en religion som tillater slaveri er et problem? Og ikke glem at dette er religion som kom til lenge før tanker om menneskerettigheter og sånt var en greie, det er mye bronsealder dritt i denne religionen som ikke kan tillates i dag, men denne læren spres altså til flere milliarder mennesker på kloden, hva tror du forurenser dette folket? De meste primitive hatefulle delene av de såkalte hellige bøkene er så ondskapsfullt at det knapt kan sammenlignes, at det er noe anstendig i bøkene tar ikke vekk det faktum. 1
Atib Azzad Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden 1 hour ago, Maskinfører said: Ja noe skapte jo jorda nja tenker mere på Gud ? Men hvorfor antar du det er gud man finner i bibelen som står bak dette, fremfor guden i hinduismen, eller guden fra norrøn mytologi, eller noen av de andre gudeskikkelsen fra en av de andre religionene? Hvordan har du kommet frem til at denne guden, bibelens gud, er den riktige å tro på? 1
Maskinfører Skrevet 2 minutter siden Skrevet 2 minutter siden Atib Azzad skrev (6 minutter siden): Men hvorfor antar du det er gud man finner i bibelen som står bak dette, fremfor guden i hinduismen, eller guden fra norrøn mytologi, eller noen av de andre gudeskikkelsen fra en av de andre religionene? Hvordan har du kommet frem til at denne guden, bibelens gud, er den riktige å tro på? Det er fordi jeg er medlem av kirken og derfor har jeg min gud og da er det jo naturlig at jeg tror på han ?
Atib Azzad Skrevet akkurat nå Skrevet akkurat nå 2 minutes ago, Maskinfører said: Det er fordi jeg er medlem av kirken og derfor har jeg min gud og da er det jo naturlig at jeg tror på han ? Men hvorfor valgte du akkurat denne guden fremfor en av de andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå