Capitan Fracassa Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden DukeNukem3d skrev (1 minutt siden): Jeg googlet og fikk følgende forklaring: "Dette var det gamle Israel. Vi lever ikke etter den standarden i dag. Faktisk tok Jesus opp akkurat dette i Johannes 8:7. Enhver synd er faktisk verdt døden, men Jesus betalte prisen så vi slipper." Det er altså ikke noe vi trenger å forholde oss til i et moderne samfunn. Puh. Jeg har da ikke sagt noe om i hvilken grad vi trenger å gjøre det, men Bibelen sier at det skal gjøres, og Johannes du googlet deg fram til har ikke noe med saken å gjøre, noe du ville forstått hvis du leste det som sto i Bibelen. Det er fullt mulig å diskutere hva Bibelen dikterer, selv om vi er så heldig at vi bor i et sekulært samfunn som ikke baserer lovene sine på den. 2
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden): Jeg har da ikke sagt noe om i hvilken grad vi trenger å gjøre det, men Bibelen sier at det skal gjøres, og Johannes du googlet deg fram til har ikke noe med saken å gjøre, noe du ville forstått hvis du leste det som sto i Bibelen. Det er fullt mulig å diskutere hva Bibelen dikterer, selv om vi er så heldig at vi bor i et sekulært samfunn som ikke baserer lovene sine på den. "Enhver synd er faktisk verdt døden, men Jesus betalte prisen så vi slipper." Høres ut som et "get out of jail" frikort for meg 👍
Maskinfører Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Capitan Fracassa skrev (8 minutter siden): Det står i 5. Mosebok 22:13–21, så da har du litt oppbyggelig lesning. Etter at du har lest det, kan jeg gi deg bibelvers som sier at homofile skal drepes, at man kan holde slaver, eller at Gud bruker voldtekt på uskyldige som straff. Ja jeg er for trøtt til å lese mosetekster nå var oppe 05:00 idag aldri lest noe sånt i bibelen men har hørt at det står i koranen 1
Maskinfører Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Capitan Fracassa skrev (7 minutter siden): At du ikke kjenner Bibelen som du selv sverger til er mer enn bare litt latterlig. Jeg ga @Maskinfører bibelvers et han ba om, så snart han ba om det. @Maskinfører er tydeligvis i stand til å oppføre seg saklig og voksent, i motsetning til deg. Men siden du ikke er i stand til å finne fram i Bibelen selv, kan jeg godt hjelpe deg også, bare du siterer meg og ber om et. Ja det ser sånn ut 😀 1
PÃ¥inter Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden DukeNukem3d skrev (12 minutter siden): Jeg googlet og fikk følgende forklaring: "Dette var det gamle Israel. Vi lever ikke etter den standarden i dag. Faktisk tok Jesus opp akkurat dette i Johannes 8:7. Enhver synd er faktisk verdt døden, men Jesus betalte prisen så vi slipper." Det er altså ikke noe vi trenger å forholde oss til i et moderne samfunn. Puh. I tillegg sier bibelen, 👇🏼 «Dere menn, elsk konene deres, slik Kristus elsket kirken og ga seg selv for den,… På samme måte skal altså mennene elske sine koner som sin egen kropp. Den som elsker sin kone, elsker seg selv. 29 Ingen har noen gang hatet sin egen kropp.» 1
meenmeenmeen Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden (endret) Skrev feil. Skjønner ikke sletter innlegg Endret 44 minutter siden av meenmeenmeen
Capitan Fracassa Skrevet 36 minutter siden Skrevet 36 minutter siden DukeNukem3d skrev (32 minutter siden): "Enhver synd er faktisk verdt døden, men Jesus betalte prisen så vi slipper." Høres ut som et "get out of jail" frikort for meg 👍 Høres ut som om du har spurt KI som kom med et tullesvar. Det står ikke noe sånt som det du skriver i Johannes 8:7. Og i følge Matteus sier Jesus at hver eneste lov skal følges til minste bokstav, så her kom KI-en du brukte med sitat som går direkte i mot Jesu egne ord. 2
Capitan Fracassa Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden Maskinfører skrev (34 minutter siden): Ja jeg er for trøtt til å lese mosetekster nå var oppe 05:00 idag aldri lest noe sånt i bibelen men har hørt at det står i koranen Moselovene er full av barbariske lover som denne, men heldigvis bryr ikke engang kristne seg om sin egen hellige bok. 3
DukeNukem3d Skrevet 34 minutter siden Skrevet 34 minutter siden Neh, det der babbelet har jeg hørt i kirka også. Så den stemmer nok
Maskinfører Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden Capitan Fracassa skrev (2 minutter siden): Moselovene er full av barbariske lover som denne, men heldigvis bryr ikke engang kristne seg om sin egen hellige bok. Nei jeg ser den
jjkoggan Skrevet 21 minutter siden Skrevet 21 minutter siden Capitan Fracassa skrev (43 minutter siden): Jeg har da ikke sagt noe om i hvilken grad vi trenger å gjøre det, men Bibelen sier at det skal gjøres, og Johannes du googlet deg fram til har ikke noe med saken å gjøre, noe du ville forstått hvis du leste det som sto i Bibelen. Det er fullt mulig å diskutere hva Bibelen dikterer, selv om vi er så heldig at vi bor i et sekulært samfunn som ikke baserer lovene sine på den. Vi blir bedre informert hvis du presenterer mer enn tekstene eller korte beskrivelser. Hva sier bibelske eksperter om konteksten og de forskjellige tolkningene. Diskusjonen blir mye sakligere, siden de fleste av oss ikke er eksperter. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå