Gå til innhold

Kristendom, en eneste sannhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
podcarsten skrev (21 minutter siden):

Med alle stråmennene dine kunne du heller laget verdens største st. hans bål.

Jeg svarte på asfalt-analogien din som falt fullstendig fra hverandre når du tenkte deg LITT om 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nesten alle muslimske land i verden stemte enten mot eller avstod fra å stemme for at ukrainske barn må frigis fra russisk kidnapping. Hele det kristne vesten stemte selvsagt for. Til og med Ungarn som har en vemmelig prorussisk skikkelse av en president klarte å få seg til å stemme for dette.

Muhammed sa kanskje aldri "la de små barn komme til meg"? (Bortsett fra kona Aisha, da)

Det er kanskje ikke så mye "nestekjærlighet" i Muhammeds lære heller.

Tror jeg fortsatt foretrekker kristendom og et liv i vesten gitt. Til tross for all propagandaen og alle skremselsbildene av vesten/vår kristendom i denne tråden så er ihvertfall valget veldig lett for meg :)

(Og ja, på høy tid å skru igjen pengekrana for pro-russiske møkkaland som man får 0 og niks tilbake for. Men det er kanskje en diskusjon litt på siden av trådens tema)

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Jeg svarte på asfalt-analogien din som falt fullstendig fra hverandre når du tenkte deg LITT om 😂

DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Det kan ikke understrekes godt nok🤭

• Hjerte 1
Skrevet
barfoo skrev (19 minutter siden):

Du kan cherrypicke det du vil begge stader, så slike samanlikninger blir fullstendig meiningslause.

Man kan selvsagt cherrypicke tekster som de kristne ikke lenger tar seriøst og late som at det er det samme som tekster den muslimske verden fortsatt lever i ja.

• Liker 1
Skrevet
podcarsten skrev (12 minutter siden):

Men homofil sex var lovlig i Roma frem til kristne fikk det forbudt. Det var vanlig i antikkens Helles, det var et kjent fenomen i Mesopotamia. Hadde det vært snakk om voldtekt, som også fantes på den tiden, og som i antikken ble sett på som en grov forbrytelse (og i bibelen har man jo tidlig historien om Dina), hadde det vel vært mer naturlig å sammenligne med dette kjente fenomenet (mot kvinner, riktignok).

Det var kjent som noe annet enn kjærlighet, ikke voldtekt men en aggresjon, en ydmykelse av den andre 

Skrevet (endret)
Maskinfører skrev (4 timer siden):

Å steine noen tilhører islam

Bibelen sier at kvinner som ikke blør på bryllupsnatten skal steines og at dette er en lov Moses fikk av Gud.

Sitat

noe jeg ikke er tilhenger av drepe homofile

Bibelen sier at de skal drepes og at loven kommet fra Gud.

Men det er godt å høre at du allikevel ikke mener at Bibelen er en god rettesnor for rett og galt. De fleste som sier det har aldri lest Bibelen.

Sitat

kvinner drepe barn er jeg heller ikke for og er i mot abort  jeg vet ikke hvem bibel du siterer for i min bibel står det ingenting om dette

Jo, dette står i fin Bibel, så sant du ikke har revet ut mange av sidene - men jeg skal vedde på at du aldri har lest den.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Capitan Fracassa skrev (5 minutter siden):

Bibelen sier at kvinner som ikke blør på bryllupsnatten skal steines og at dette er en lov Moses fikk av Gud.

Bibelen sier at de skal drepes og at loven kommet fra Gud.

Men det er godt å høre at du allikevel ikke mener at Bibelen er en god rettesnor for rett og galt. De fleste som sier det har aldri lest Bibelen.

Jo, dette står i fin Bibel, så sant du ikke har revet ut mange av sidene - men jeg skal vedde på at du aldri har lest den.

Har oldefars bibel fra slutten av 1800 begynnelsen på 1900 tallet oldefar var født i 1880 bibelen er svart med gullskrift utenpå 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Har oldefars bibel fra slutten av 1800 begynnelsen på 1900 tallet oldefar var født i 1880 bibelen er svart med gullskrift utenpå 

Og i den står det lover fra Gud om å holde slaver, steine kvinner og drepe homofile.

Eller hvordan Gud sørget for å få voldtatt ti av Kong Davids koner og drepe hans barn, pga noe David gjorde. Eller alle de andre gangene han straffet uskyldige for noe en annen gjorde.

Jeg kan godt gi deg Bibelversene, så kan du slå opp i den og lese selv, hvor horribel Gud er i følge Bibelen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Capitan Fracassa skrev (13 minutter siden):

Hvilken rolle spiller dette når ingen tar det seriøst lenger?

Skrevet
DukeNukem3d skrev (13 minutter siden):

Hvilken rolle spiller dette når ingen tar det seriøst lenger?

Det kan brukes av religiøse fanatikere og anti-teister, ikke helt ulikt folk som fordømmer islam pga det som står i koranen 

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
Capitan Fracassa skrev (5 minutter siden):

@Maskinfører skrev at Bibelen er "viktig rettesnøre som skillet mellom rett og galt". Da spiller det selvsagt noen rolle hva Bibelen sier er riktig.

Han har neppe steinet så mange så da er nok hans tolkninger av bibelen helt harmløse.

• Liker 2
Skrevet
Capitan Fracassa skrev (49 minutter siden):

Og i den står det lover fra Gud om å holde slaver, steine kvinner og drepe homofile.

Eller hvordan Gud sørget for å få voldtatt ti av Kong Davids koner og drepe hans barn, pga noe David gjorde. Eller alle de andre gangene han straffet uskyldige for noe en annen gjorde.

Jeg kan godt gi deg Bibelversene, så kan du slå opp i den og lese selv, hvor horribel Gud er i følge Bibelen.

Ja jeg har i allefall ikke lest at kvinner skal steines ja det må du gjerne gjøre 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Maskinfører skrev (1 time siden):

Ja jeg har i allefall ikke lest at kvinner skal steines ja det må du gjerne gjøre 

Det står i 5. Mosebok 22:13–21, så da har du litt oppbyggelig lesning.

Etter at du har lest det, kan jeg gi deg bibelvers som sier at homofile skal drepes, at man kan holde slaver, eller at Gud bruker voldtekt på uskyldige som straff.

• Liker 4
Skrevet
Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden):

Det står i 5. Mosebok 22:13–21, så da har du litt opp hyggelig lesning.

Etter at du har lest det, kan jeg gi deg bibelvers som sier at homofile skal drepes, at man kan holde slaver, eller at Gud bruker voldtekt på uskyldige som straff.

Jeg googlet og fikk følgende forklaring:

"Dette var det gamle Israel. Vi lever ikke etter den standarden i dag. Faktisk tok Jesus opp akkurat dette i Johannes 8:7. Enhver synd er faktisk verdt døden, men Jesus betalte prisen så vi slipper."

Det er altså ikke noe vi trenger å forholde oss til i et moderne samfunn. Puh.

Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 time siden):

Bibelversene er forduftet som dugg for solen.

At du ikke kjenner Bibelen som du selv sverger til er mer enn bare litt latterlig. Jeg ga @Maskinfører bibelvers et han ba om, så snart han ba om det.

@Maskinfører er tydeligvis i stand til å oppføre seg saklig og voksent, i motsetning til deg. Men siden du ikke er i stand til å finne fram i Bibelen selv, kan jeg godt hjelpe deg også, bare du siterer meg og ber om et.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...