Maskinfører Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden skaftetryne32 skrev (34 minutter siden): Den kan umulig være det med tanke på det ideologiske innholdet, den gylne regel hadde vi før abrahamittisk religion. Det er vel ikke noe feil med det innholdet ? Synes det er mye bra i kristendommen jeg men folket er fullstendig forurenset 2
Maskinfører Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Atib Azzad skrev (35 minutter siden): Hvis vi går ut ifra at dette stemmer, at noe må ha skapt oss. Hvorfor antar du at denne noe er Abrahams gud, fremfor fks. Brahman, Odin, eller Jurupari? Ja noe skapte jo jorda nja tenker mere på Gud ? 1
Capitan Fracassa Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Maskinfører skrev (2 timer siden): Ja den er det et viktig rettesnøre som skillet mellom rett og galt Så du mener det er rett å steine kvinner som ikke blør på bryllupsnatten, drepe homofile, voldta kvinner som straff for forbrytelser deres mann har gjort, holde slaver, drepe barn og andre uskyldige som straff for det deres slektninger har gjort, osv? Alt dette er rett i følge Bibelen. Så hvis du virkelig bruker Bibelen som rettesnor, er jeg valid glad du ikke har politisk makt. Sitat husk at for kristne kommer godhet fra hjerte Tom påstand uten begrunnelse eller bevis, og som det ikke finnes noen rasjonell grunn til å tro. Sitat men men noe må ha skapt menneskene og verden ikke sant? Hvorfor kan det ikke ha oppstått naturlig? All kjent vitenskap tyder på det. Endret 18 timer siden av Capitan Fracassa 3 1
skaftetryne32 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Maskinfører skrev (58 minutter siden): Det er vel ikke noe feil med det innholdet ? Mener du virkelig det eller bare lukker du øynene for deler av innholdet? Maskinfører skrev (59 minutter siden): Synes det er mye bra i kristendommen jeg men folket er fullstendig forurenset Og du tenker ikke at en religion som tillater slaveri er et problem? Og ikke glem at dette er religion som kom til lenge før tanker om menneskerettigheter og sånt var en greie, det er mye bronsealder dritt i denne religionen som ikke kan tillates i dag, men denne læren spres altså til flere milliarder mennesker på kloden, hva tror du forurenser dette folket? De meste primitive hatefulle delene av de såkalte hellige bøkene er så ondskapsfullt at det knapt kan sammenlignes, at det er noe anstendig i bøkene tar ikke vekk det faktum. 3 1
Atib Azzad Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 1 hour ago, Maskinfører said: Ja noe skapte jo jorda nja tenker mere på Gud ? Men hvorfor antar du det er gud man finner i bibelen som står bak dette, fremfor guden i hinduismen, eller guden fra norrøn mytologi, eller noen av de andre gudeskikkelsen fra en av de andre religionene? Hvordan har du kommet frem til at denne guden, bibelens gud, er den riktige å tro på? 2 1
Maskinfører Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Atib Azzad skrev (6 minutter siden): Men hvorfor antar du det er gud man finner i bibelen som står bak dette, fremfor guden i hinduismen, eller guden fra norrøn mytologi, eller noen av de andre gudeskikkelsen fra en av de andre religionene? Hvordan har du kommet frem til at denne guden, bibelens gud, er den riktige å tro på? Det er fordi jeg er medlem av kirken og derfor har jeg min gud og da er det jo naturlig at jeg tror på han ? 1
Atib Azzad Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 2 minutes ago, Maskinfører said: Det er fordi jeg er medlem av kirken og derfor har jeg min gud og da er det jo naturlig at jeg tror på han ? Men hvorfor valgte du akkurat denne guden fremfor en av de andre? 2 1
Maskinfører Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden skaftetryne32 skrev (12 minutter siden): Mener du virkelig det eller bare lukker du øynene for deler av innholdet? Og du tenker ikke at en religion som tillater slaveri er et problem? Og ikke glem at dette er religion som kom til lenge før tanker om menneskerettigheter og sånt var en greie, det er mye bronsealder dritt i denne religionen som ikke kan tillates i dag, men denne læren spres altså til flere milliarder mennesker på kloden, hva tror du forurenser dette folket? De meste primitive hatefulle delene av de såkalte hellige bøkene er så ondskapsfullt at det knapt kan sammenlignes, at det er noe anstendig i bøkene tar ikke vekk det faktum. Ja jeg kjenner ikke til noen innenfor min kristendom at de bedriver slaveri og brudd på menneskerettigheter i så tilfelle er de ikke kriste og det er mange av de som gjemmet seg bak kristendom og gjør faenskap mot andre mennesker men som det står i bibelen se opp for falske profetet og de er det mange av mangel på kristendom forurenser folket og folk som lever i synd 1
Maskinfører Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Atib Azzad skrev (1 minutt siden): Men hvorfor valgte du akkurat denne guden fremfor en av de andre? Var ikke jeg som valge men mine avdøde foreldre og jeg valgte og følge dem i voksen alder 1
Maskinfører Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) Capitan Fracassa skrev (28 minutter siden): Så du mener det er rett å steine kvinner som ikke blør på bryllupsnatten, drepe homofile, voldta kvinner som straff for forbrytelser deres mann har gjort, holde slaver, drepe barn og andre uskyldige som straff for det deres slektninger har gjort, osv? Alt dette er rett i følge Bibelen. Så hvis du virkelig bruker Bibelen som rettesnor, er jeg valid glad du ikke har politisk makt. Tom påstand uten begrunnelse eller bevis, og som det ikke finnes noen rasjonell grunn til å tro. Hvorfor kan det ikke ha oppstått naturlig? All kjent vitenskap tyder på det. Å steine noen tilhører islam noe jeg ikke er tilhenger av drepe homofile er jeg heller ikke noe for selv om ekteskap mellom menn er en synd syns heller ikke noe om å voldta kvinner drepe barn er jeg heller ikke for og er i mot abort jeg vet ikke hvem bibel du siterer for i min bibel står det ingenting om dette men i en syndefull verden skjer det mye rart Endret 17 timer siden av Maskinfører 1
Atib Azzad Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 1 minute ago, Maskinfører said: Var ikke jeg som valge men mine avdøde foreldre og jeg valgte og følge dem i voksen alder Det står du jo fri til, men når du helt tilfeldigvis er kristen, bærer påstanden din samme troverdighet som om foreldrene dine var hinduer, og du hevdet at Brahman har skapt alt mulig. Men det er fint du er åpen om dette, jeg antar for de aller fleste at det er tilfeldig hvilket trossystem man tilhører, det er sjeldent et valg man har anledning til å ta på en helt objektiv måte, det er jo noe å ta med seg når man kritiserer andre for å tilhøre et trossystem man mener er på den ene eller andre måten. 3
skaftetryne32 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Maskinfører skrev (1 minutt siden): Ja jeg kjenner ikke til noen innenfor min kristendom at de bedriver slaveri og brudd på menneskerettigheter i så tilfelle er de ikke kriste og det er mange av de som gjemmet seg bak kristendom og gjør faenskap mot andre mennesker men som det står i bibelen se opp for falske profetet og de er det mange av mangel på kristendom forurenser folket og folk som lever i synd Og det er bra, fint for deg, men det er altså ingen tvil om at det er de som bruker de såkalte hellige skriftene for alt det er verdt for å rettferdiggjøre sitt hat og sine fordommer, det er problemer vi fremdeles har i dag, verdier mang en kristen verden rundt elsker, og jo de er kristne, eller muslimer eller hva nå enn du vil velge av religion, akkurat som deg, det er ikke du som kan velge om de anser seg som kristne eller ikke, det du bruker der er et no true scotsman argument. Ser man på verden i dag virker det på meg som, om det er religion som er forurenseren, Israel\Palestina Samme folket, ulik religion, men faktisk så like at de to religionene i bunn å grunn er same ulla, fra den samme råtne sauen. 2
Maskinfører Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Atib Azzad skrev (3 minutter siden): Det står du jo fri til, men når du helt tilfeldigvis er kristen, bærer påstanden din samme troverdighet som om foreldrene dine var hinduer, og du hevdet at Brahman har skapt alt mulig. Men det er fint du er åpen om dette, jeg antar for de aller fleste at det er tilfeldig hvilket trossystem man tilhører, det er sjeldent et valg man har anledning til å ta på en helt objektiv måte, det er jo noe å ta med seg når man kritiserer andre for å tilhøre et trossystem man mener er på den ene eller andre måten. Ja jeg gjør jo det men nei de var ikke hinduer de sovnet inn i troen på sin frelser mamma som 58 åring og pappa som 78 åring ja jeg er åpen om det er åpen om det overnaturlige også ja trossystemet er nok tilfeldig valgt men jeg presser ikke min kristendom på andre mennesker ja det er en objektiv måte og sjelden jeg kritiserer andres religion 1
Maskinfører Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden skaftetryne32 skrev (6 minutter siden): Og det er bra, fint for deg, men det er altså ingen tvil om at det er de som bruker de såkalte hellige skriftene for alt det er verdt for å rettferdiggjøre sitt hat og sine fordommer, det er problemer vi fremdeles har i dag, verdier mang en kristen verden rundt elsker, og jo de er kristne, eller muslimer eller hva nå enn du vil velge av religion, akkurat som deg, det er ikke du som kan velge om de anser seg som kristne eller ikke, det du bruker der er et no true scotsman argument. Ser man på verden i dag virker det på meg som, om det er religion som er forurenseren, Israel\Palestina Samme folket, ulik religion, men faktisk så like at de to religionene i bunn å grunn er same ulla, fra den samme råtne sauen. Ja det er fint for meg ja det er mange som bruker de tekstene for å gjøre faenskap mot andre Det er heller mangel på religion som er årsaken til råttenskapen husker jeg var i allehelgensgudstjeneste November 2024 husker presten sa veldig mye men jeg merka at det er ikke sånn samfunnet er ta vare på hverandre sa han men folk lever i utenforskap og uvennhet 1
barfoo Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 1 hour ago, Maskinfører said: Ja det har ikke jeg merket noe til Kvifor ser du flisa i auget til bror din, men bjelken i ditt eige auge merkar du ikkje? Eller korleis kan du seia til bror din: ‘Lat meg ta flisa ut av auget ditt’ når det er ein bjelke i ditt eige? Din hyklar! Ta først bjelken ut av ditt eige auge! Då ser du klårt og kan ta flisa ut av auget til bror din. Om du ikkje ser problema religion (inkludert kristendom) fører med seg, så er det utelukkande fordi du ikkje har sett etter. NRK hadde t.d. for eit par dagar sidan artikkel om sosial kontroll i menigheta Samfundet i Kristiansand... Og det har vore mange slike artiklar -og dei dekker garantert kun toppen av isfjellet. 4
Maskinfører Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden barfoo skrev (Akkurat nå): Kvifor ser du flisa i auget til bror din, men bjelken i ditt eige auge merkar du ikkje? Eller korleis kan du seia til bror din: ‘Lat meg ta flisa ut av auget ditt’ når det er ein bjelke i ditt eige? Din hyklar! Ta først bjelken ut av ditt eige auge! Då ser du klårt og kan ta flisa ut av auget til bror din. Om du ikkje ser problema religion (inkludert kristendom) fører med seg, så er det utelukkande fordi du ikkje har sett etter. NRK hadde t.d. for eit par dagar sidan artikkel om sosial kontroll i menigheta Samfundet i Kristiansand... Og det har vore mange slike artiklar -og dei dekker garantert kun toppen av isfjellet. Samme med de folka som ser på NRK der kommer ferdigtygde meninger på løpende bånd jo men det er en menighet og der er det mye rart er ikke medlem av noe menighet men medlem av kirken 2
DukeNukem3d Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden leticia skrev (2 timer siden): Sånn seriøst. Det er den virkelig ikke. Så mye ondskap og galskap som skjer i kristendommens navn så blir det umulig å stille seg bak en slik påstand (for min del). I Norge? Jeg har som @Maskinfører aldri opplevd noe som helst negativt med kristendom i Norge. Kun en snill prest som serverer vaffel og brus. Eller holder fine taler og spiller fin musikk i kirka. Koselig stemning, men jeg tror ikke noe på det som blir sagt da. 2
barfoo Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 7 minutes ago, Maskinfører said: Samme med de folka som ser på NRK der kommer ferdigtygde meninger på løpende bånd jo men det er en menighet og der er det mye rart er ikke medlem av noe menighet men medlem av kirken No true scotsman... 4
Maskinfører Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): I Norge? Jeg har som @Maskinfører aldri opplevd noe som helst negativt med kristendom i Norge. Kun en snill prest som serverer vaffel og brus. Eller holder fine taler og spiller fin musikk i kirka. Koselig stemning, men jeg tror ikke noe på det som blir sagt da. Nei det har ikke jeg heller jeg ble jo invitert til avslutningsgudstjenesten til presten som stedte mine foreldre til hvile utendørsgudstjeneste med brus kaffe og Marsipankake er vel kantoren som spillet musikk i kirken nei du gjør vel ikke det hehe 😀 1
Maskinfører Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden barfoo skrev (2 minutter siden): No true scotsman... Yes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå