Gå til innhold

The Elder Scrolls VI er enda langt unna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Gunfreak said:

Spiller ingen rolle når det kommer, vil fremdeles se og føles som en noe oppgradert Oblivion. Som alle Bethesda spill, siden Oblivion.

Ville kanskje heller kalt det en simplifisering av Oblivion, mindre komplisert = flere kjøpere, dessverre.

Skrevet
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Spiller ingen rolle når det kommer, vil fremdeles se og føles som en noe oppgradert Oblivion. Som alle Bethesda spill, siden Oblivion.

Nå vil jeg si at overgangen fra Morrowind til Oblivion var det definitivt største og mest kontroversielle hoppet i forenkling av spillmekanikker i TES serien. Så å bruke Oblivion som en "purist" høydetopp i serien finner jeg ganske underlig.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Sitat

Mitt perfekte mål – og jeg sier ikke at dette kommer til å skje – er at det går en stund og så, en dag, vil spillet bare dukke opp.

Altså håper han at hypen skal holde seg oppe. At folk skal lese om spillet i årevis frem til lansering.

For min del kan tanken på dette spillet legges bort i en skuff. Så kan jeg heller begynne å glede meg når det nærmer seg lansering, kanskje i 2029.

Endret av Donkey Kong
Skrevet
TazheI skrev (43 minutter siden):

Ville kanskje heller kalt det en simplifisering av Oblivion, mindre komplisert = flere kjøpere, dessverre.

Hvert eneste spill i serien har vært en simplifisering.

Kanskje man kan si basebyggingen i Fallout var et steg i riktig retning, eller skipene i starfield, men generelt sett har gameplay blitt nedgradert hver gang.

Skrevet (endret)
46 minutes ago, Gavekort said:

Nå vil jeg si at overgangen fra Morrowind til Oblivion var det definitivt største og mest kontroversielle hoppet i forenkling av spillmekanikker i TES serien. Så å bruke Oblivion som en "purist" høydetopp i serien finner jeg ganske underlig.

Det var ikke det jeg gjorde, jeg sa bare at alle spill fra Bethesda etter Oblivion ser og spilles bare som en oppgradert versjon av Oblivion. Ser du på trynene til folk i starfield ser de helt ut som trynene til folk i Oblivion. Ja de ser bedre ut osv. Men samme trynet. 

Jeg tok jo naturlig nok ikke med Morrowind siden det ser og føles helt anderledes ut.

Endret av Gunfreak
Skrevet
Gavekort skrev (40 minutter siden):

Vet du noe om overgangen mellom Arena, Daggerfall og Morrowind? Jeg har aldri spilt de to førstnevnte, men logget ekstremt mange timer i sistnevnte som for min del er det soleklare høydepunktet i TES-serien. Ut fra hva jeg har blitt fortalt via TES-kanaler på YT, var Morrowind det spillet som klarest etablerte TES-universet som noe separat fra de tidligere spillene, som i mye større grad var D&D-inspirerte RPG'er. Men lore er jo noe annet enn spillmekanikk.

Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (12 minutter siden):

Vet du noe om overgangen mellom Arena, Daggerfall og Morrowind? Jeg har aldri spilt de to førstnevnte, men logget ekstremt mange timer i sistnevnte som for min del er det soleklare høydepunktet i TES-serien. Ut fra hva jeg har blitt fortalt via TES-kanaler på YT, var Morrowind det spillet som klarest etablerte TES-universet som noe separat fra de tidligere spillene, som i mye større grad var D&D-inspirerte RPG'er. Men lore er jo noe annet enn spillmekanikk.

Alle de tre spillene er ganske sanne til D&D-opphavet sitt, men de to første spillene skiller seg en del ut i produksjonsverdi. Historien er enklere og usammenhengende, uten den sterke verdensbyggingen som man ser fra og med det tredje spillet. Jeg vil nesten våge meg å si at man bør se på de to første spillene som et klassisk CRPG og en historisk kuriositet, ikke som starten på det vi forbinder med TES.

Morrowind sin sannhet til D&D er kanskje det mest kritikkverdige med spillet også, da f.eks. slag med sverd er et virtuelt terningkast som tar utgangspunkt i skill level checks. Da ender man fort opp med en opplevelse som ser slik ut fordi man prøver å trene seg opp fra Short Blade level 5 (når man egentlig valgte long blade som major skill). Det faller ikke i god smak i disse dager, og kan skremme nybegynnere, men det kan heldigvis fikses med mods.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Alle de tre spillene er ganske sanne til D&D-opphavet sitt, men de to første spillene skiller seg en del ut i produksjonsverdi. Historien er enklere og usammenhengende, uten den sterke verdensbyggingen som man ser fra og med det tredje spillet. Jeg vil nesten våge meg å si at man bør se på de to første spillene som et klassisk CRPG og en historisk kuriositet, ikke som starten på det vi forbinder med TES.

Morrowind sin sannhet til D&D er kanskje det mest kritikkverdige med spillet også, da f.eks. slag med sverd er et virtuelt terningkast som tar utgangspunkt i skill level checks. Da ender man fort opp med en opplevelse som ser slik ut fordi man prøver å trene seg opp fra Short Blade level 5 (når man egentlig valgte long blade som major skill). Det faller ikke i god smak i disse dager, og kan skremme nybegynnere, men det kan heldigvis fikses med mods.

Haha, det klippet der var ekstremt treffende. Og ja, jeg ser absolutt problemet med kampsystemet i Morrowind, skjønt nærkamp ikke akkurat er Oblivion eller Skyrim (eller Fallout 3, NV eller 4) sin sterkeste side heller. Hadde de i neste TES-spill klart å få nærkampsystemet til å formidle en opplevelse av å treffe og et resultat som samsvarer med skaden du påfører fienden (som jo gjerne kunne hengt sammen med et virituelt terningkast), hadde det løst mye tror jeg.

Også må de drite en lang vei i levelscaling, eller i det minste gjøre det valgfritt, feks. noe som kan skrus av dersom man spiller i hardcore.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...