Femtekolonne Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Til og begynne med var jeg negativ til hele greia, men ungene synes det er gøy å kle seg ut og det har blitt sosialt. Guttungen var sammen hele klassen og grillet i skogen før de møttes hjemme hos en for å skifte til kostymer. Så gikk de en runde i nabolaget før alle dro hjem til seg selv. De største her kledde seg ut og så kjørte jeg dem på en alenehjemme-fest kl 20. Regner med det var noe alkohol da det klirret i vesker som så overraskende tunge ut. Klokken tolv var det intens sms-ing for å bli hentet og ble litt murring om at det ville ta noe tid. De trodde visst jeg sirklet rundt i byen som en annen taxi-sjåfør, men vi gamle og gretne drar jo hjem etter utført oppdrag🙈 Ingen var fulle, huset festen var i var uskadet og så ikke antydning til noe hyss noe sted. Kidsa i dag har blitt så ordentlige. Vi får la dem ha dette da, og heller følge litt opp. Jeg så det var mange hus som var klargjort for bombetokt med blendingsgardiner nede og pærene tatt ut av utelysene, men det får vi respektere og det får egentlig holde som motstand mot ett fenomen man ikke liker. 1
Evil-Duck Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Synes det er litt komisk at når man har en tradisjon der ungene faktisk kommer seg ut av husene, går sammen og koser seg, har det sosialt og hyggelig, så blir det likevel sett på som noe nymotens tull. Samtidig mener de samme folka som er så fryktelig negative til dette, at ungene nå til dags sitter altfor mye inne med nettbrett, mobiler og PlayStation. Uansett hva ungene gjør, så er det galt, og på et eller annet vis moralsk feil eller bare en del av handelsstandens forferdelige agenda. 2
HF- Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Veldig fredelig her, slo av utelampa og hørte ingenting heile kvelden
Baranladion Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Evil-Duck skrev (3 minutter siden): Synes det er litt komisk at når man har en tradisjon der ungene faktisk kommer seg ut av husene, går sammen og koser seg, har det sosialt og hyggelig, så blir det likevel sett på som noe nymotens tull. Samtidig mener de samme folka som er så fryktelig negative til dette, at ungene nå til dags sitter altfor mye inne med nettbrett, mobiler og PlayStation. Uansett hva ungene gjør, så er det galt, og på et eller annet vis moralsk feil eller bare en del av handelsstandens forferdelige agenda. Er vel ikke så altfor mange som er negative til dette? At noen mener det er slitsomt og teit må vi vel nesten tåle. Så synes jo jeg at der er synd det er hyper-kommersielt, men det er litt fordi jeg syns det er litt kjedelig med generiske kostymer i nylon på alle man ser. Hadde man fått unga til å lage litt selv, så hadde man fått inn litt kreativitet i tillegg til at de er ute noen timer for en gangs skyld
Wik Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Sjørøver skrev (5 timer siden): Håper du søker oppreisning. Tenk deg noe så grusomt! Forgubbingen er reel. Trodde ikke forumet var fult av ensomme gamle bitre folk, men så feil kan man jo ta. 😀 Eg trur dei fleiste aktive her er 40+. Sjølv er eg (straks) midt i 30-åra og nyttar reddit mykje meir, sjølv om eg har brukt diskusjon.no under andre brukarar i over 15 år. Om du går gjennom snowdogs humor-tråd så ser du at det svært mange godt vaksne her gjennom boomer-meme'sa og bildene dei poster. Når det gjeld Halloween så har eg ingenting til overs for den feiringa, på ungdomsskulen så involverte eg meg ikkje i det og i vaksen alder ser eg på det som importert faenskap med ingen slags røtter i Noreg. Usunt med all snopet er det også, men ein treng ikkje gjere noko større nummer av at ein ikkje liker det enn å berre skru av ljoset eller sette opp eitt ark på døra. Endret 2 timer siden av Wik
Dubious Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Dere som ikke liker unger kan jo gi ut godteri som inneholder nøtter uten at bildet på produktet viser at det inneholder nøtter. Altså ikke snickers og nøtter.
Evil-Duck Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Baranladion skrev (18 minutter siden): Er vel ikke så altfor mange som er negative til dette? At noen mener det er slitsomt og teit må vi vel nesten tåle. Så synes jo jeg at der er synd det er hyper-kommersielt, men det er litt fordi jeg syns det er litt kjedelig med generiske kostymer i nylon på alle man ser. Hadde man fått unga til å lage litt selv, så hadde man fått inn litt kreativitet i tillegg til at de er ute noen timer for en gangs skyld Jeg er nok fort farget av å bo i «bibelbeltet», hvor det er svært mange som er fryktelig negative til denne såkalte hedenske og grusomme tradisjonen. Det er flust av innlegg i lokale Facebook-grupper som roper høyt om hvor forferdelig dette er, så mitt inntrykk er at det faktisk er ganske mange som er veldig negative. Overlappen mellom disse og dem som også mener at barna nå til dags får sydd puter under armene og sitter altfor mye stille med mobilene sine, virker ganske betydelig. Selvfølgelig er det mulig at man blir påvirket av en svært vokal minoritet her likevel. I min barndom var vi stort sett ute og fartet hele kvelden i større vennegjenger, så jeg synes en tradisjon hvor man faktisk ser dette langs gatene igjen er koselig, uansett hvor kommersielt man måtte mene det er. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå