Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ufrivillig sølibat er ikke et valg de fleste menn tar. Men samtidig fremstiller media at alle har tilgang til en partner

Gjest b1a0e...c2e

Anbefalte innlegg

Gjest 73801...74b
Skrevet
Grønn420 skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke det! Lyst er ikke kjærlighet! 

Lyst er en del av kjærligheten, det er den som gjør at kjærligheten kan konkurrere. Og det er det som gjør at kvinner ofte velger barna framfor mannen, fordi de mister lysten. Da finner mannen kjærligheten andre steder, og elsker barna sine derfra.

Anonymous poster hash: 73801...74b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Grønn420 skrev (3 minutter siden):

Det tror ikke jeg noe på, men folk skal få tro det de vil. 

Ikke jeg personlig heller, men jeg velger å tro at de vennene/venninene mine som har funnet sine partnere, har funnet The one. 👍😃

Endret av Duriello
Skrevet
Gjest 73801...74b skrev (2 minutter siden):

Lyst er en del av kjærligheten, det er den som gjør at kjærligheten kan konkurrere. Og det er det som gjør at kvinner ofte velger barna framfor mannen, fordi de mister lysten. Da finner mannen kjærligheten andre steder, og elsker barna sine derfra.

Lyst er ikke kjærlighet. 

Skrevet
Duriello skrev (2 minutter siden):

Ikke jeg personlig heller, men jeg velger å tro at de vennene/venninene mine som har funnet sine partnere, har funnet The one. 👍😃

Jeg tenker at jeg er veldig glad for at jeg ikke lever på en løgn. Misunner ikke de i forhold. Tvert imot. 

Skrevet (endret)
leticia skrev (6 minutter siden):

Kommer veldig an på mannen det da. Mange menn ser på kvinner som verdifulle, og noen som de elsker, forguder og vil beskytte,  men så har man slike menn som utfører dette også da som viser at kvinner har null verdi for dem. 

#voldtekt

# vold i nære relasjoner

#partnerdrap

Høres ut som beskrivelse av et gjennomsnittlig muslimsk ekteskap - med unntak av det siste.

Endret av Neptun1
  • Liker 1
Gjest 73801...74b
Skrevet
leticia skrev (3 minutter siden):

Kommer veldig an på mannen det da. Mange menn ser på kvinner som verdifulle, og noen som de elsker, forguder og vil beskytte,  men så har man slike menn som utfører dette også da som viser at kvinner har null verdi for dem. 

#voldtekt

# vold i nære relasjoner

#partnerdrap

Ja, til det første, men det du lister opp er følelser på avveie. Og slike følelser er ofte et produkt av noe annet enn menns naturlige følelser for kvinner. Det er handlinger fra syke menn, ofte pga miljøpåvirkning. De medfødte og riktige følelsene for en typisk mann gjør det naturlig for han å elske og forgude kvinner. Det er slik det skal være. I en perfekt verden.

Skrevet
Grønn420 skrev (Akkurat nå):

Misunner ikke de i forhold. Tvert imot.

Ikke jeg heller, men jeg har forståelse for at ikke alle er ensom ulv slik jeg er.

Er glad på deres vegne. 110% 👍 

Skrevet

Jeg tenker at jeg er veldig glad for at jeg ikke lever på en løgn. Misunner ikke de i forhold. Tvert imot. 

Det har sine fordeler å leve som enslig, ja 🙂

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 73801...74b
Skrevet
Grønn420 skrev (4 minutter siden):

Lyst er ikke kjærlighet. 

Lyst utvikler kjærlighet. Feks gjennom de barna lyst normalt sett til slutt skaper.

Skrevet
Gjest 73801...74b skrev (1 minutt siden):

Lyst utvikler kjærlighet. Feks gjennom de barna lyst normalt sett til slutt skaper.

Nei.... Du er langt ute å kjøre nå. 

Gjest 73801...74b
Skrevet

Nei.... Du er langt ute å kjøre nå. 

Når du går over til å bare fortelle at jeg tar feil, i stedet for hvorfor, altså med argumenter, da er det du som er ute å kjører. Sånn er det bare.

Skrevet
Gjest 73801...74b skrev (Akkurat nå):

Når du går over til å bare fortelle at jeg tar feil, i stedet for hvorfor, altså med argumenter, da er det du som er ute å kjører. Sånn er det bare.

Har allerede argumentert og det svarer du ikke på. Du skriver bare om hvor mye lyst menn har men kaller det kjærlighet. 

Skrevet

Forhold krever hard jobbing, men man får som regel masse igjen for det, i form av kjærlighet, omsorg og tilhørighet. Han mener at jeg er "the one ". Men hvordan kan man egentlig vite slikt? Det er sikkert mange man kunne ha passet sammen med. Men får ta det som et positivt tegn på at han er fornøyd. Jeg er ikke akkurat som "damer flest". 

Jeg er som nevnt i et forhold selv, men ville klart meg veldig greit alene også. (Jeg er faktisk alene 25 % av året pga reisevirksomhet). Tenker det er litt synd at du ikke har den samme positive erfaringen som meg, hvor fint et forhold kan være. Men vi lever hvert vårt liv alle sammen,  og bør gjøre det beste ut av de kortene vi har fått tildelt tenker jeg 😃

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 73801...74b
Skrevet

Har allerede argumentert og det svarer du ikke på. Du skriver bare om hvor mye lyst menn har men kaller det kjærlighet. 

Ok, da har vi diskutert ferdig. Jeg trodde du hadde noe mer.

Skrevet
24 minutes ago, Subara said:

Det var litt dystert på en fredag kveld. Men jeg er litt enig, dessverre. Kjærligheten foreldre har til barnet sitt er enda sterkere. Men da har man kanskje ikke truffet den rette?

Er vel forskjell på eros og andre type kjærlighet. Man kan ha full pakke med en kvinne. Når det er motvind så kan man vise enda mer at man har kjærlighet. Man kan også velge å gjøre noe på tross av, ikke på grunn av.  Det er en del av kjærligheten som viser at det er ekte. Nå er det sikkert mange som bare vil ha og gjør ting pga hva de skal få noe, eller oppfylle lysten sin.
Selv om det er godt å få, så liker jeg "Det er saligere å gi enn å få" det er noe i det og frigjørende når en ikke er en slave av egoet og selvet. Sann kjærlighet mellom en mann og en kvinne er absolutt mulig. Og det er å helt mulig å være tilfreds singel også.
Personlig tror jeg kjærligheten mellom mann og kvinne er veldig godt og viktig for barna sine også.

• Liker 3
Gjest 73801...74b
Skrevet
leticia skrev (1 minutt siden):

Forhold krever hard jobbing, men man får som regel masse igjen for det, i form av kjærlighet, omsorg og tilhørighet. Han mener at jeg er "the one ". Men hvordan kan man egentlig vite slikt? Det er sikkert mange man kunne ha passet sammen med. Men får ta det som et positivt tegn på at han er fornøyd. Jeg er ikke akkurat som "damer flest". 

Jeg er som nevnt i et forhold selv, men ville klart meg veldig greit alene også. (Jeg er faktisk alene 25 % av året pga reisevirksomhet). Tenker det er litt synd at du ikke har den samme positive erfaringen som meg, hvor fint et forhold kan være. Men vi lever hvert vårt liv alle sammen,  og bør gjøre det beste ut av de kortene vi har fått tildelt tenker jeg 😃

Høres fint ut. Jeg tror at "the one" er noe du er med på å skape selv, framfor å finne. Selvsagt må det være et utgangspunkt, et "emne", men det kan mange være, så unike er vi ikke.

Skrevet
Neptun1 skrev (9 minutter siden):

Høres ut som beskrivelse av et gjennomsnittlig muslimsk ekteskap - med unntak av det siste.

Har du vært i et gjennomsnittlig muslimsk ekteskap siden du mener å vite dette?  Mye rart som foregår i "vanlige" norske familier også altså... 

• Liker 1
Gjest 73801...74b
Skrevet
cuberen skrev (2 minutter siden):

Er vel forskjell på eros og andre type kjærlighet. Man kan ha full pakke med en kvinne. Når det er motvind så kan man vise enda mer at man har kjærlighet. Man kan også velge å gjøre noe på tross av, ikke på grunn av.  Det er en del av kjærligheten som viser at det er ekte. Nå er det sikkert mange som bare vil ha og gjør ting pga hva de skal få noe, eller oppfylle lysten sin.
Selv om det er godt å få, så liker jeg "Det er saligere å gi enn å få" det er noe i det og frigjørende når en ikke er en slave av egoet og selvet. Sann kjærlighet mellom en mann og en kvinne er absolutt mulig. Og det er å helt mulig å være tilfreds singel også.
Personlig tror jeg kjærligheten mellom mann og kvinne er veldig godt og viktig for barna sine også.

Akkurat dette med gleden av å gi tror jeg også er vesentlig i kjærlighet. Den er den største fornøyelse å gi noe, til de(n) du elsker. Å få betyr ganske lite faktisk. Takknemlighet er den største gaven.

Skrevet
Subara skrev (12 minutter siden):

Det har sine fordeler å leve som enslig, ja 🙂

Litt større fordeler for en kvinne enn for en mann, hvis man ser på helsestatistikken. 

• Liker 1
Gjest 73801...74b
Skrevet
leticia skrev (1 minutt siden):

Har du vært i et gjennomsnittlig muslimsk ekteskap siden du mener å vite dette?  Mye rart som foregår i "vanlige" norske familier også altså... 

Kan ikke muslimer svare for seg selv? Hvorfor har nordmenn en så ekstrem ansvarsfølelse overfor store folkegrupper som muslimer på bekostning av minoriteter som oss selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...