Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ufrivillig sølibat er ikke et valg de fleste menn tar. Men samtidig fremstiller media at alle har tilgang til en partner

Gjest b1a0e...c2e

Anbefalte innlegg

Skrevet
Colin. skrev (6 timer siden):

Se hvordan du ordlegger deg mot mine innlegg kontra Grønns. "konservativ tass", "trassalder" "skit" "mammaen deres" "stor vom" "sutring" "få ræva i gir" "i din verden slipper du vel unna den biten av jobben". 

Det vil jeg ikke si. Jeg har fått gode venner, som har vist mer vilje til å lære meg å kjenne enn jeg noensinne har opplevd her. Med tanke på at jeg har tiden på min side uten stress involvert, så kommer jeg forhåpentligvis til å lykkes. Poenget her er å ta et riktig valg med den dating-makten man innehar.

Jeg svarer på den ordlyden jeg får servert, og du gjentar bare den samme offermentalitetsvadaen hver gang du kommer hit. Men "koseprat-tråd" om disse hentebrudene deres, DET skal du ha! Så du kan spre skiten din i andre tråder i stedet.

Enten gir du deg med denne aggressive ordlyden i andre tråder om temaet, ellers foreslår jeg at vi bruker den også der. Du har null og niks grunn til å skape dårlig stemning her og i andre tråder du ikke har startet selv, mens du skal ha ditt eget "fristed" hvor den samme sjargongen mot dere ikke er ønsket. Det er ingen som har bedt om denne selvmedlidenhetstankegangen din i noen tråder.

Hvor "god tid" du har, vises i resultatene. Klokken tikker ikke noe mindre for menn enn for kvinner, når menn er avhengig av de samme kvinnene som aller helst vil ha noen på egen alder. At du ikke innser det, blir ditt problem - hvilket er fair. Jeg har null sympati for deg.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
knopflerbruce skrev (10 timer siden):

Tusen tommeltotter" er å være talentløs i det, ikke å bare mangle erfaring.

Nei, det er det ikke. Det er å være klønete eller klossete, særlig med hendene, noe man er om man mangler erfaring og...

knopflerbruce skrev (16 timer siden):

praktiske ferdigheter

...som er formuleringen du selv brukte. Ferdigheter beskriver nettopp ferdigheter, ikke talent eller anlegg. Men, om det så var det som var betydningrn, så er det uansett en feilaktig påstand at folk "med verktøy i nevene" snakker om en medfødt manglene evne til å løse praktiske oppgaver når de påpeker manglene praktiske ferdigheter hos akademikere. Det faller på sin egen urimelighet, og selv om du har fordommer mot de praktisk anlagtes intelligens, så forstår de at de aller, aller fleste KAN lære, selv om de går på Blinderen.

som mann er vi offer for fordommer om at vi er talentløse til alt fra å henge opp klær til baking. Ingen blir imponert over en kvinne som baker en sjokoladekake, men som mann kan du lage Toro-brownies og få skryt. Fordi ingen forventer en dritt.

Tull og tøys. På tide å bla om kalenderen til 2025. Det begynner å bli en god stund siden dette var riktig, selv langt her ute på landet der praktiske yrker er fremtredende og man visstnok overvinner fordommer om man er velartikulert ( 🙄 ) må man slite for å finne folk under pensjonsalder som sitter med disse forestillingene.

De som baker kake, toro eller ei, får skryt og takknemlighet uavhengig av kjønn, og det er i dag helt vanlig og forventet av menn å legge sammen klær, lage mat, passe barn, dra på foreldremøter og baker kake. Slik er det i alle fall her ute i "villmarken", så det ville overrasket meg om det ikke var slik i byene også.

Uansett, det er en ganske stor forskjell på fordommer som gir utslag som "nei, har DU bakt kake?" kontra "nei, er DU intelligent?" Joda, om jeg motbeviste fordommene en eller annen ignorant person har angående moderne menn og familieliv, så skulle jeg selvsagt tatt det med et smil og humor. Om fordommen gikk på det intellektuelle, derimot...

det gjør også at du kan gjøre hva som helst, så får du masse plusspoeng bare fordi du prøvde helhjertet

Nei..? Jeg er veldig nysgjerrig på hva slags miljø du vanker i, om hverdagen din faktisk er slik at du bare får en haug av plusspoeng for å re sengen eller henge opp klær. Høres infantilt ut. Jeg ville ikke sagt at det er positivt om det er holdningen folk har til menn, og jeg har aldri opplevd dette selv.

Ellers virker det som du forsvarer fordommer som en positiv mulighet til å motbevise holdningen den fordomsfulle sitter med. Det oppleves som et snodig forsvar, og jeg vet ikke hvorfor jeg skulle hatt noen glede i bevise at fordomsfulle mennesker tar feil. 

De gangene jeg tar meg selv i fordommer føler jeg på skam og later så fort og overbevisende jeg kan som at det ikke var det jeg mente i det hele tatt. Dette med at jeg da skulle fått en ny begeistring for folk jeg var fordomsfull mot, og at de skulle være takknemlige for min begeistring høres helt fjernt ut for meg.

Endret av Griever
Skrevet
Drunkenvalley skrev (5 timer siden):

Og nei, eg har ingen interesse for å bruke ord som "hovudsakleg," eller andre vage % indikasjoner

Jeg er i utgangspunktet prinsippielt motstander av hva du sier her, men akkurat for incels er jeg fristet til å gjøre et unntak. Det er faktisk ikke greit å oppføre seg sånn, eller identifisere seg med den gruppen. Og gjør man det må man nesten tåle litt generalisering. Gudene skal vite at de har erfaring med bruken av det.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
6 minutes ago, Griever said:

Jeg er i utgangspunktet prinsippielt motstander av hva du sier her, men akkurat for incels er jeg fristet til å gjøre et unntak. Det er faktisk ikke greit å oppføre seg sånn, eller identifisere seg med den gruppen. Og gjør man det må man nesten tåle litt generalisering. Gudene skal vite at de har erfaring med bruken av det.

Det er vel knapt generalisering og. Dette er ei gruppe som har nesten definisjonsmessig valgt denne fasongen, og aktivt eksluderer dei som ikkje passer den formen.

Blir liksom som å kalle det generalisering å sei gruppen "vi som liker Honda Accord fra 2001 mellom serienummer [start] til [slutt] med skinnseter" har ganske sterke preferanser. Det er ein sirkel som har spesialisert seg veldig, og då føle eg at ein kan kalle ein spade for ein spade.

• Liker 3
Skrevet
Drunkenvalley skrev (Akkurat nå):

Det er vel knapt generalisering og. Dette er ei gruppe som har nesten definisjonsmessig valgt denne fasongen, og aktivt eksluderer dei som ikkje passer den formen.

Blir liksom som å kalle det generalisering å sei gruppen "vi som liker Honda Accord fra 2001 mellom serienummer [start] til [slutt] med skinnseter" har ganske sterke preferanser. Det er ein sirkel som har spesialisert seg veldig, og då føle eg at ein kan kalle ein spade for ein spade.

Har ikke tenkt på det sånn, men det gir mening.

• Liker 2
Gjest b1a0e...c2e
Skrevet
leticia skrev (20 timer siden):

Det er nok nettverket som er den store forskjellen her på hvorfor kvinner lettere er fornøyde med livet sitt selv om de er uten partner. Menn har også nettverk,  men snakker sjeldnere om  følelser. Det er det som er essensiell forskjell. Kvinner bruker hverandre i større grad som "private psykologer ", mens menn i større grad stenger følelsene inni seg. (helt til det bobler over på den ene eller andre måten). 

Men da må menn ha venniner som de kan snakke med. Heldig de som har noen damer i nettverket sitt, men jeg tror de aller fleste ensomme menn ikke har noen jenter å snakke med om følelsene sine. 

Anonymous poster hash: b1a0e...c2e

Gjest b1a0e...c2e
Skrevet
Drunkenvalley skrev (5 timer siden):

Å prøve innbille seg at populasjonen blir bedre om "ufrivilige sølibater" får seg dame er å vera heilt ute og sykler. Sølibatene ser ikkje etter kvinne for å ha barn, dei ser (desperat, forøvrig) etter fitte for å gjøre pikken blaut.

Dette er noko av det som dei er enormt direkte om i store bilete. Det er ingen interesse for forhold, ingen interesse for samvær med kvinner, osv, det er eit "samfunn" av menn som er pottesure fordi dei ikkje får ha sex. Dei er dritsure at kvinner ikkje gjer dei seksuell oppmerksomhet, og har gjort det til heile personligheten sin.

Og nei, eg har ingen interesse for å bruke ord som "hovudsakleg," eller andre vage % indikasjoner. Og ja, det er også kvinner i disse sirklene. Personlig kjenner eg lite behov for å snakke pent om dei eller gå rundt grøten når me skal beskrive kva kjerna i saken der er.

Sinnsykt generaliserende det du skriver her. OP som svarer deg. Jeg skal innrømme selv at får jeg mulighet til en kvelds nytelse med en som gjensidig tenker det samme, så vil jeg gripe sjansen. Men jeg hadde også forhørt med henne om det er mulig å bli bedre kjent. Sånn at en one night stand kan føre til noe mer. Men det er meg. 

Skrevet
Griever skrev (1 time siden):

Nei, det er det ikke. Det er å være klønete eller klossete, særlig med hendene, noe man er om man mangler erfaring og...

...som er formuleringen du selv brukte. Ferdigheter beskriver nettopp ferdigheter, ikke talent eller anlegg. Men, om det så var det som var betydningrn, så er det uansett en feilaktig påstand at folk "med verktøy i nevene" snakker om en medfødt manglene evne til å løse praktiske oppgaver når de påpeker manglene praktiske ferdigheter hos akademikere. Det faller på sin egen urimelighet, og selv om du har fordommer mot de praktisk anlagtes intelligens, så forstår de at de aller, aller fleste KAN lære, selv om de går på Blinderen.

Tull og tøys. På tide å bla om kalenderen til 2025. Det begynner å bli en god stund siden dette var riktig, selv langt her ute på landet der praktiske yrker er fremtredende og man visstnok overvinner fordommer om man er velartikulert ( 🙄 ) må man slite for å finne folk under pensjonsalder som sitter med disse forestillingene.

De som baker kake, toro eller ei, får skryt og takknemlighet uavhengig av kjønn, og det er i dag helt vanlig og forventet av menn å legge sammen klær, lage mat, passe barn, dra på foreldremøter og baker kake. Slik er det i alle fall her ute i "villmarken", så det ville overrasket meg om det ikke var slik i byene også.

Uansett, det er en ganske stor forskjell på fordommer som gir utslag som "nei, har DU bakt kake?" kontra "nei, er DU intelligent?" Joda, om jeg motbeviste fordommene en eller annen ignorant person har angående moderne menn og familieliv, så skulle jeg selvsagt tatt det med et smil og humor. Om fordommen gikk på det intellektuelle, derimot...

Nei..? Jeg er veldig nysgjerrig på hva slags miljø du vanker i, om hverdagen din faktisk er slik at du bare får en haug av plusspoeng for å re sengen eller henge opp klær. Høres infantilt ut. Jeg ville ikke sagt at det er positivt om det er holdningen folk har til menn, og jeg har aldri opplevd dette selv.

Ellers virker det som du forsvarer fordommer som en positiv mulighet til å motbevise holdningen den fordomsfulle sitter med. Det oppleves som et snodig forsvar, og jeg vet ikke hvorfor jeg skulle hatt noen glede i bevise at fordomsfulle mennesker tar feil. 

De gangene jeg tar meg selv i fordommer føler jeg på skam og later så fort og overbevisende jeg kan som at det ikke var det jeg mente i det hele tatt. Dette med at jeg da skulle fått en ny begeistring for folk jeg var fordomsfull mot, og at de skulle være takknemlige for min begeistring høres helt fjernt ut for meg.

Å være klønete eller klossete handler vel så mye om talent som om det å "bare mangle erfaring". Når noen beskriver en person i slike ordelag, handler det like mye om at de ikke har anlegg for det de er klønete eller klossete med, som at de ikke har gjort det før. Nettopp fordi det er så åpenbart at en som ikke har gjort noe før nettopp vil trenge noe øving for å få ting riktig. Det er bare ikke noe rasjonale for å beskrive det som "klønete" eller "klossete" når det er en naturlig del av utviklingen på vei til å bli en dyktig håndverker. Når har jeg forøvrig snakket om intelligens i denne debatten?

Jeg aner ikke hvilken "villmark" du sikter til, men det er forskjeller i forventning ut fra kjønn her. Dessverre. Menn blir antatt å kunne mindre av disse tingene enn kvinner - som man regner med har bedre fingerfølelse rundt husstell. Hvor du vanker hvor du ikke ser dette, må gudene vite - men det kan fint være en faktor selv om ikke du er oppmerksom på den. Og, det er jo også menn som blir antatt å være rotekoppene i alle diskusjoner rundt temaet "rot i hjemmet". For eksempel.

Morsomt hvordan du igjen legger ord i munnen på meg. Jeg har ikke forsvart fordommer som noe positivt, jeg har påpekt hvordan de oppstår og hvordan en gruppe kan bryte dem - eller hvordan et individ kan bruke det til sin fordel. Det er overhodet ikke det samme som å si at det er bra at en fordom eksisterer. Uavhengig av om den er positiv eller negativ, sånn egentlig - positive fordommer er ikke noe bedre enn negative. Men de dukker opp når mennesker ser mønstre i andre mennesker adferd, og det er ikke unaturlig å se etter slikt.

Skrevet
knopflerbruce skrev (12 minutter siden):

Morsomt hvordan du igjen legger ord i munnen på meg. Jeg har ikke forsvart fordommer som noe positivt,

Morsomt hvordan du legger ord i munnen min, for det har jeg ikke sagt, og det var heller ikke hva argumentet mitt gikk ut på.

knopflerbruce skrev (13 minutter siden):

men det er forskjeller i forventning ut fra kjønn her. Dessverre

Selvfølgelig, men det du snakket om var hvordan det ikke forventes en dritt av menn og hvordan vært minste forsøk fra oss fører til masse plusspoenger. 

knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Å være klønete eller klossete handler vel så mye om talent som om det å "bare mangle erfaring

Nei, det gjør det vanligvis ikke. Talent i et gitt tema er per definisjon noe de færreste har.

Mer har jeg ikke tid til å svare nå :)

Gjest b1a0e...c2e
Skrevet
Drunkenvalley skrev (26 minutter siden):

Nei. 💖

Er alle damer overfladiske? 

Skrevet
15 minutes ago, Guest b1a0e...c2e said:

Er alle damer overfladiske? 

Du varte ikkje lenge her før du hopper på eksempler som fort dytter deg i båsen du kalte generalisering.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
8 hours ago, Drunkenvalley said:

Å prøve innbille seg at populasjonen blir bedre om "ufrivilige sølibater" får seg dame er å vera heilt ute og sykler. Sølibatene ser ikkje etter kvinne for å ha barn, dei ser (desperat, forøvrig) etter fitte for å gjøre pikken blaut.

Dette var en rimelig grov generalisering. Folk er forskjellige og søker ulike ting.

Det er litt vanskelig å vite hvem du egentlig snakker om når du sier "ufrivilige sølibater", men om de bare vil ha pikken bløt, så hadde det vært langt færre av dem i land hvor prostitusjon er lovlig, og det er ikke tilfellet.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Skrevet
Gjest b1a0e...c2e skrev (3 timer siden):

Men da må menn ha venniner som de kan snakke med. Heldig de som har noen damer i nettverket sitt, men jeg tror de aller fleste ensomme menn ikke har noen jenter å snakke med om følelsene sine. 

Hvorfor venninner? Poenget var vel egentlig at menn må bli flinkere til å prate om vonde følelser / tanker med andre menn. 

Har man ingen venner, verken kvinnelige eller mannlige er det vanskeligere, og ensomheten blir sterkere. Men i noen tilfeller så kan man føle seg mer ensom nesten, selv om man er i et forhold, hvis kommunikasjonen ikke er bra / til stede. 

Er man ensom blir man mindre ensom hvis man melder seg på fellesaktiviteter hvor man treffer andre folk. Ensomheten løses ikke alltid med en partner. Gode venner / kollegaer / bekjente kan også hjelpe på. 

Det som iallefall ikke nytter er å grave seg ned i egen elendighet foran datamaskinen. Ut og treffe folk 👍💪

• Liker 1
Skrevet
Colin. skrev (16 timer siden):

Heldigvis vet jeg at jeg er godt likt blant utenlandske som ønsker å lære meg å kjenne,

Joda, på samme måte som bestemoren til en jeg kjenner er godt likt av den kjærlighetssvindleren hun sender penger til, som hun tror er kjæreste med 🫣

• Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Griever skrev (4 timer siden):

De som baker kake, toro eller ei, får skryt og takknemlighet uavhengig av kjønn,

Ehm, du har tydeligvis ikke vært med i diverse fritidsaktiviteter med dine barn hvor det enkelte steder minner mer om en bakekonkurranse, og at kaka di ikke var "pen" nok, og dermed ifølge primadonnaene ikke kunne selges på dugnad. 😅 

Ellers så er nok dessverre@knopflerbruce mer inne på Hvordan tingenes tilstand er.  Menn får skryt for det som damer forventes å gjøre helt naturlig. Det var forresten en artikkel akkurat nå i VG, som satte søkelys på dette. Saken er sett fra et mannsperspektiv. 

https://www.vg.no/helse/i/25L0QB/smaabarnspappaene-bjoerne-og-paal-om-likestillingsdebatten

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
leticia skrev (1 time siden):

Ehm, du har tydeligvis ikke vært med i diverse fritidsaktiviteter med dine barn hvor det enkelte steder minner mer om en bakekonkurranse, og at kaka di ikke var "pen" nok, og dermed ifølge primadonnaene ikke kunne selges på dugnad.

Nei, primadonnaer i barns fritidsaktiviteter er nok menn i større grad spart for 😂 Derimot har jeg bakt kake til en rekke arrangementer, både for barn og voksne. Så langt har jeg aldri opplevd skryt og beundring for mine mannlige bakeverk, mens de bakende kvinnene står nedslåtte og tatt for gitt i bakgrunnen. 

Ellers så er nok dessverre@knopflerbruce mer inne på Hvordan tingenes tilstand er. 

Nei, det synes jeg absolutt ikke. At det ikke forventes en dritt av oss og at folk derfor blir svært begeistret og gir masse bonuspoeng de gangene vi faktisk gjør noe er det nok få under 50 som kjenner seg igjen i. Det er på ingen måte tilfellet i min avsideliggende del av verden, i alle fall. Men, kan jo hende at vi er mye lengre fremme her inne i skauen, men jeg tviler på det.

Saken er sett fra et mannsperspektiv. 

Dette med at jeg blir redusert til barnepasser når det snakkes om min farsrolle har skjedd noen ganger. Men, det har nok bare vært talemåter som henger igjen fra gamle dager. Tror ikke de faktisk mener at jeg er en barnevakt.

Jeg sier ikke at det ikke er forskjeller. Jeg sier ikke at alt er rettferdig. Jeg sier at det er helt feil at det ikke forventes en dritt av oss. Det forventes ganske mye av den moderne mannen. 

Bare et eksempel fra i dag:

Jeg har kjørt barn i barnehagen, et annet barn til legen, handlet, tatt hånd om sykt barn, ryddet huset, støvsugd og vasket gulv, vasket klær, bakt kake og lagd middag, slik at hus, mat og kaker er klart for bokklubben til kona. Nå har jeg nettopp lest nattahistorier og lagt barna. 

Det er ingen bonuspoeng for noe av dette. Det blir selvsagt satt pris på av min kone, slik jeg setter pris på når hun gjør tilsvarende, men det er det. Dette er forventet, kanskje minus bakingen. Dette er mye likere den moderne familiemannens hverdag enn, ganske provoserende og utdaterte, holdninger om at menn ikke bidrar, at det ikke forventes en dritt av oss, og at hver minste ting vi gjør dermed blir mottatt med applaus.

Jeg kjenner jeg blir oppgitt når folk tvilholder på at vi er ubrukelige, når de fleste av dagens familiemenn faktisk står ganske så kraftig på.

Endret av Griever
Skrevet
6 hours ago, knopflerbruce said:

Jeg svarer på den ordlyden jeg får servert, og du gjentar bare den samme offermentalitetsvadaen hver gang du kommer hit. Men "koseprat-tråd" om disse hentebrudene deres, DET skal du ha! Så du kan spre skiten din i andre tråder i stedet.

Enten gir du deg med denne aggressive ordlyden i andre tråder om temaet, ellers foreslår jeg at vi bruker den også der. Du har null og niks grunn til å skape dårlig stemning her og i andre tråder du ikke har startet selv, mens du skal ha ditt eget "fristed" hvor den samme sjargongen mot dere ikke er ønsket. Det er ingen som har bedt om denne selvmedlidenhetstankegangen din i noen tråder.

Hvor "god tid" du har, vises i resultatene. Klokken tikker ikke noe mindre for menn enn for kvinner, når menn er avhengig av de samme kvinnene som aller helst vil ha noen på egen alder. At du ikke innser det, blir ditt problem - hvilket er fair. Jeg har null sympati for deg.

Du sier du svarer på ordlyden du får servert? Har du i det hele tatt lest Grønns innlegg, eller later du bare til å se det du vil? (Som alltid)

Det er helt greit at du ikke har sympati for meg, det har jeg forstått for lenge siden, men du kunne i det minste lagt lista likt for alle, men det gjør du ikke, av en eller annen grunn.

Skrevet
On 10/30/2025 at 7:27 PM, Satan666 said:

For øvrig er sex ekstremt oppskrytt og pakket inn i popkulturelle eufemismer.

For det første er sex nasty og dritekkelt, fordi det foregår i det samme området som kroppen pisser, driter og fjerter ut av. Ja, damer bæsjer og promper de også, akkurat som menn. Men, naturens fremste oppgave er å sørge for reproduksjon, så alle er utstyrt med sexlyst, som gjør alle helt tullete og får dem til å forsyne seg lidenskapelig av det samme området som kroppens kloakkutløp.

Hater du ditt eget skrev? Bruker du hansker når du går på do eller vasker deg nedentil? 

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, Drunkenvalley said:

Det er ikke en anelse projisering ute å går her? Det er helt fraværende å tenke for deg, at også de som lever i ufrivillig sølibat, trenger emosjonell nærhet, generell fysisk nærhet og støtte i livet ifra en partner?

2 hours ago, leticia said:

Joda, på samme måte som bestemoren til en jeg kjenner er godt likt av den kjærlighetssvindleren hun sender penger til, som hun tror er kjæreste med 🫣

Det er akkurat den tanken dere feminister sitter med om de som blir oversett her på berget, at de er dumme individer som ikke evner å se realiteten for slik den er, og ikke skal ha lov til å dele erfaringer som setter halen på grisen hva gjelder å få de virkelige elendige avgjørelsene ut i lyset. Virker jeg å være lett lurt? Jeg er heller motsatt, og er veldig var på det å ikke være noens gratis billett til et feminist samfunn. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...