Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ekstralys

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har en Toyota Auris 2017 modell som skal få nye ekstralys. På den står det ei Halogen, osram HIR2 pære som frontlys. Det betyr at jeg ikke trenger canabus og at jeg kan koble meg rett på frontlykter med en strømtyv. Men det er noe arbeidskrevende å demontere lykta for å komme til. Spm er da: Kjenner noen til om jeg heller kan hente strøm fra andre plasser. Eksempelvis fra sikringsboksen i motorrommet?

Endret av extralys
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du snakker om å hente signal til rele? Er det ikke en multiplugg bak på lykten hvor du kan hente signal? Har ikke montert lys på nyere japanske biler men eldre har alltid hatt en kabel som går inn i lykten i bakkant.

Skrevet

Stemmer, problemet med å henta fra lykta er at det blir en del demontering, så om jeg kan hente den samme styrestrømmen fra andre steder så er jo det fint. 

Skrevet

Ok, så selv kablene har de gjemt unna. Teit. Er jo garantert mulig å finne igjen i sikringsboks (med mindre all styring ligger inne i lykten, det gjør det på noen nyere biler, da hjelper det ikke at det er halogenpære), men uten skjema og evt erfaring fra de bilene kan det fort bli mer spennende enn kjekt.. japsene er flinke til å gjemme ting bak deksler etc som kan være utfordrende med mindre man har en anvisning til hvordan man gjør det.. Been there...

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker XBB på bortimot alle biler jeg monterer ekstra lys på

ikke nødvendig å koble seg inn i ledningsnettet for å hente styrestrøm

halogen funker jo det å gjøre det på gamle måten så klart 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...