Gå til innhold

FOTBALL-VM 2026

Korgutt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
RookieNO skrev (23 minutter siden):

Dere kan begynne med å slutte og kalle det soccer 😉

Ordet er et engelsk oppfinnelse, ikke et amerikansk.  Det ble brukt mye i England når det ble mye innvandring fra England til USA, Australia, New Zealand, og Sør Afrika og er hovedgrunnen til at disse landene bruker det enda.  Ordet er like engelske som football 

Endret av jjkoggan
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jotun skrev (1 time siden):

Tja. Vil ikke ha hverken Trump eller amerikansk tilnærming til sport. 

Damned if you do, damned if you don’t 

vi får kritikk når vi ikke ta sporten alvorlig og kritikk når vi tar sporten alvorlig 

Demokratisering av fotball er noe å frykte ser det ut

Endret av jjkoggan
Skrevet
Korgutt skrev (4 timer siden):

Apropos små europeiske nasjoner visste du at Moldova var farlig nær en playoffplass til VM? Hadde 1 nasjon av disse havnet topp 2 i kvalifiseringen til VM så ville de vært der. 
Romania, Sverige, Nord-Irland og Nord-Makedonia. 

Ikke i denne kvaliken ihvertfall 

Skrevet
jjkoggan skrev (6 timer siden):

Damned if you do, damned if you don’t 

vi får kritikk når vi ikke ta sporten alvorlig og kritikk når vi tar sporten alvorlig 

Demokratisering av fotball er noe å frykte ser det ut

Tror kanskje han tenker på at det ikke går an å rykke ned og at reklamen har en alt for massiv plass i Amerikansk sport generelt.

At dere i tillegg kaller det "World Series" er en stretch, så lenge det kun er snakk om Nord-Amerikanske lag som deltar.

Men ingenting hadde vært bedre enn om fotball hadde fått et skikkelig fotfeste i USA. En ting jeg likte veldig godt etter 1994 var at fotballen hos dere brukte effektiv spilletid (som i hockey). Klokka var vel på 30-40 minutter, og en sirene som gikk når klokka var 0. Det hadde fått slutt på en del tull i Europeisk fotball (filming, taktiske bytter og generelt drøying av tid)

Skrevet
RookieNO skrev (1 time siden):

Tror kanskje han tenker på at det ikke går an å rykke ned og at reklamen har en alt for massiv plass i Amerikansk sport generelt.

At dere i tillegg kaller det "World Series" er en stretch, så lenge det kun er snakk om Nord-Amerikanske lag som deltar.

Men ingenting hadde vært bedre enn om fotball hadde fått et skikkelig fotfeste i USA. En ting jeg likte veldig godt etter 1994 var at fotballen hos dere brukte effektiv spilletid (som i hockey). Klokka var vel på 30-40 minutter, og en sirene som gikk når klokka var 0. Det hadde fått slutt på en del tull i Europeisk fotball (filming, taktiske bytter og generelt drøying av tid)

Det går an å rykke ned hos USL og det diskuteres i MLS.  Reklamene rundt fotball skjer bare i pausen på TV, det er ingen forskjell om jeg ser på EPL eller MLS kamper

Skrevet
Vokteren skrev (11 timer siden):

Dette blir nok tidenes mest inkluderende mesterskap skal du se:

https://www.tv2.no/sport/vil-innfore-absurd-innreiseregel-for-vm-ville-vaert-uhort-1/18378368/

Sitat: «Blant annet historikk fem år tilbake på sosiale medier, samtlige epostadresser du har hatt de siste fem årene og mer detaljert informasjon om nære familiemedlemmer.»

Den lille drømmen om å besøke USA igjen er herved kansellert.
Jeg besøker heller vennlige mennesker i Australia….

Skrevet
Vokteren skrev (49 minutter siden):

Sitat: «Blant annet historikk fem år tilbake på sosiale medier, samtlige epostadresser du har hatt de siste fem årene og mer detaljert informasjon om nære familiemedlemmer.»

Den lille drømmen om å besøke USA igjen er herved kansellert.
Jeg besøker heller vennlige mennesker i Australia….

Enig her - USA er helt uaktuelt å besøke - egentlig håper jeg at hele fotball VM går i dass - at det som får prege nyhetene er galskapen - ikke resultatene....

• Liker 4
Skrevet
obygda skrev (6 minutter siden):

Enig her - USA er helt uaktuelt å besøke - egentlig håper jeg at hele fotball VM går i dass - at det som får prege nyhetene er galskapen - ikke resultatene....

Husk at Canada og Mexico deltar også. Toronto, Mexico byen og Vancouver er vakre, interessante byer

Skrevet
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Husk at Canada og Mexico deltar også. Toronto, Mexico byen og Vancouver er vakre, interessante byer

Joda - men det reiser vel ingen Nordmenn bort dit. De norske kampene - i alle fall de første - skal spilles i USA. Det synes jeg var litt trist

• Liker 2
Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Joda - men det reiser vel ingen Nordmenn bort dit. De norske kampene - i alle fall de første - skal spilles i USA. Det synes jeg var litt trist

Jeg har billetter for Norge- Senegal kampen.  Jeg mener boikotter kan være kontraproduktivt.  De ofte straffer uskyldige og hvis VM blir en suksess så kan det hjelpe med vårt forhold og kunnskap om Europa. Europa har mer innflytelse på amerikanere dersom de reiser til usa enn hvis de sitter hjemme 

Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

Jeg har billetter for Norge- Senegal kampen.  Jeg mener boikotter kan være kontraproduktivt.  De ofte straffer uskyldige og hvis VM blir en suksess så kan det hjelpe med vårt forhold og kunnskap om Europa. Europa har mer innflytelse på amerikanere dersom de reiser til usa enn hvis de sitter hjemme 

Har du lest boken Onkel Toms hytte? Hvis ikke så anbefaler jeg den. For det du skriver får meg til på huske følgende: Massa massa... (master master).

Å, jeg er så redd fordi USA vil ikke være vennen min lenger og jeg finner ingen andre.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Skrevet
Boing_80 skrev (3 minutter siden):

Har du lest boken Onkel Toms hytte? Hvis ikke så anbefaler jeg den. For det du skriver får meg til på huske følgende: Massa massa... (master master).

Alle amerikanere kjenner boken. Det er vanskelig å påvirke amerikansk politikk når du aldri engasjerer i amerikanere.  Du overbeviser ingen MAGA folk når du aldri snakker med dem 

Skrevet
jjkoggan skrev (40 minutter siden):

Ikke enig. 

• Liker 2
Skrevet
jjkoggan skrev (44 minutter siden):

Trumps styringssignler tyder på at han er sykelig opptatt av å dyrke selvbildet sitt.

Hvis mesterskapet blir århundrets flaueste , kleineste og minst besøkte, kan det hende at trollet sprekker.

FIFAs «fredspris» har allerede startet den prosessen….

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (9 minutter siden):

Trumps styringssignler tyder på at han er sykelig opptatt av å dyrke selvbildet sitt.

Hvis mesterskapet blir århundrets flaueste , kleineste og minst besøkte, kan det hende at trollet sprekker.

Tenker også at en gedigen fiasko der man kan peke på Trump hadde vært et drømmescenario. F.eks at ICE gyver løs på supportere og at kamper avlyses eller flyttes som følge av Trump. Får nesten følelsen av at han ønsker å lage noe ala OL 1936..

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig i at hvis man skal gi uttrykk for sin misnøye med hva som skjer i USA om dagen, så er boikott veien å gå! Ja, det rammer uskyldige, men det er for pokker ikke Europa sin oppgave å rydde opp i miseren i USA om dagen.

Men selv om mesterskapet skulle bli det flaueste, kleineste og minst besøkte, så vil uansett sjefsklovnene Infantino og Trump hevde det stikk motsatte.

• Liker 1
Skrevet
RookieNO skrev (10 minutter siden):

Men selv om mesterskapet skulle bli det flaueste, kleineste og minst besøkte, så vil uansett sjefsklovnene Infantino og Trump hevde det stikk motsatte.

Det vil de nok gjøre uansett hvordan det går.
Men hvis det blir total mismatch mellom skryt og realiteter, har de virkelig lagt egget….

Skrevet
Vokteren skrev (1 time siden):

Hvis det går galt så skylder Trump det på FIFA, det skader han lite.  Uansett er det strmmerne som må overbevises, ikke Trump, det er det eneste måten å bli kvitt av ham 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...