Gå til innhold

Samsung Galaxy S26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarte nå ikke å la være å bestille en S26U i år heller :) Her er forøvrig en bra Norsk test av telefonen. Noen som har funnet bra deksel til den som beskytter over skjerm/kamera? Bør dekke over glass-skjermbeskytter også. En glassbeskytter (ikke plastfilm) som fungerer med fingeravtrykk er også ønsket om noen har funnet en som virker. 

https://pulssonen.no/samsung-galaxy-s26-ultra-test/

• Liker 1
Skrevet
minim skrev (8 timer siden):

Klarte nå ikke å la være å bestille en S26U i år heller :) Her er forøvrig en bra Norsk test av telefonen. Noen som har funnet bra deksel til den som beskytter over skjerm/kamera? Bør dekke over glass-skjermbeskytter også. En glassbeskytter (ikke plastfilm) som fungerer med fingeravtrykk er også ønsket om noen har funnet en som virker. 

https://pulssonen.no/samsung-galaxy-s26-ultra-test/

Hei, og takk. Tror jeg. (Jeg som skrev testen).

Jeg bruker denne. Veldig fornøyd 🙂

https://www.teknikmagasinet.no/mobilbeskyttelse/samsung/s-serien/galaxy-s26-ultra/samsung-galaxy-s26-ultra-skjermbeskytter-med-monteringsramme-2-pack-glas-tr-ez-fit

Skrevet (endret)
minim skrev (9 minutter siden):

Virker den med fingeravtrykk sensor også?

Skal forresten sies at ansikts- og fingeravtrykks opplåsning på Samsung ikke er på nivå med Honor Magic8 Pro. Synes også Oneplus er mye bedre her. Bare så synd sistnevnte har nedgradert kameraet...

Endret av torbjornhb
Skrevet (endret)

Alle skjermbeskyttere av glass er vel temperert (herdet). Jeg har brukt mange forskjellige merker på forskjellige mobiler og det har virket fint på mobiler med flat (ikke buet) skjerm.

edit: Når jeg tenker meg om så har jeg hatt plastfilm-beskytter på de med fingertrykkavleser i skjerm.

Endret av Svein M
Skrevet
Svein M skrev (7 minutter siden):

Alle skjermbeskyttere av glass er vel temperert (herdet). Jeg har brukt mange forskjellige merker på forskjellige mobiler og det har virket fint på mobiler med flat (ikke buet) skjerm.

Stemmer det, meg den første jeg linket til er ikke herdet glass.

Skrevet
Svein M skrev (16 minutter siden):

Med ultralyd fingeravtrykk sensor også? Jeg tror ikke jeg har funnet en eneste en som håndterer det bra enda. Mulig jeg har hatt uflaks. Forbereder meg igrunnen på et halvår i «steinalderen» tilbake til pin kodenes tid nå som jeg går bort fra moderne biometrisk opplåsing til fingeravtrykk leser som jeg regner med ikke virker pga beskytter som på S24u og S25u. 

torbjornhb skrev (7 minutter siden):

Stemmer det, meg den første jeg linket til er ikke herdet glass.

det er samme artikkel nummer på de to. Bestilte på første lenke. 

bestilte:

Spigen Samsung Galaxy S26 Ultra Skjermbeskytter med monteringsramme (2-pack) GLAS.tR EZ Fit

Artikkelnr: 73901

Pris: 299,00 NOK/stk

Skrevet
minim skrev (2 minutter siden):

Med ultralyd fingeravtrykk sensor også? Jeg tror ikke jeg har funnet en eneste en som håndterer det bra enda. Mulig jeg har hatt uflaks. Forbereder meg igrunnen på et halvår i «steinalderen» tilbake til pin kodenes tid nå som jeg går bort fra moderne biometrisk opplåsing til fingeravtrykk leser som jeg regner med ikke virker pga beskytter som på S24u og S25u. 

det er samme artikkel nummer på de to. Bestilte på første lenke. 

bestilte:

Spigen Samsung Galaxy S26 Ultra Skjermbeskytter med monteringsramme (2-pack) GLAS.tR EZ Fit

Artikkelnr: 73901

Pris: 299,00 NOK/stk

Jeg har brukt Spigen skjermbeskytter på samtlige telefoner fra Samsung og andre merker i lang tid, og det har fungert med sensoren.

Angående produktene jeg linket til, så er det mulig jeg har mottatt feil produkt. Håper du får et i herdet glass.

Skrevet
torbjornhb skrev (6 timer siden):

Jeg har brukt Spigen skjermbeskytter på samtlige telefoner fra Samsung og andre merker i lang tid, og det har fungert med sensoren.

Angående produktene jeg linket til, så er det mulig jeg har mottatt feil produkt. Håper du får et i herdet glass.

Får krysse fingra for det. Kjenner jeg meg selv rett så er de to knust før mai herdet eller ei så jeg er happy så lenge fingeravtrykk virker igjennom de :) bestilte noen fra eBay også. 

Skrevet
minim skrev (7 timer siden):

Noen skjermbeskytter av herdet glass støtter fingeravtrykkssensor. Du finner massevis av dem til en billig penge på Temu eller AliExpress. Det er ikke like raskt som uten skjerbeskytter, men fungerer stort sett bra for min del. Hvis man sliter med at fingeravtrykksleseren ikke fungerer så kan det være at fingeren er for tørr. Dra fingeren over ansiktet eller lignende, for å få litt "fett" på den, så fungerer det straks mye bedre.

Men jeg skulle ønske de gikk tilbake til å ha fingeravtrykksleser på en egen knapp. For eksempel av/på-knappen. Det var alltid mye bedre enn skjermrælet som brukes nå.

Skrevet
Markiii skrev (48 minutter siden):

Noen skjermbeskytter av herdet glass støtter fingeravtrykkssensor. Du finner massevis av dem til en billig penge på Temu eller AliExpress. Det er ikke like raskt som uten skjerbeskytter, men fungerer stort sett bra for min del. Hvis man sliter med at fingeravtrykksleseren ikke fungerer så kan det være at fingeren er for tørr. Dra fingeren over ansiktet eller lignende, for å få litt "fett" på den, så fungerer det straks mye bedre.

Men jeg skulle ønske de gikk tilbake til å ha fingeravtrykksleser på en egen knapp. For eksempel av/på-knappen. Det var alltid mye bedre enn skjermrælet som brukes nå.

Slikke på fingeren trikset også virker! Faktisk helt utrolig at noen i 2026 kan foretrekke denne gammeldagse løsningen :D 

Jeg skulle heller ønske at de kom med face-id snart så slike problemer ikke er et tema lenger. Hadde dedikert knapp på Honor Magic V5 også og den var i en annen liga enn S25Ultra. Det er definitivt bedre, men fortsatt noe helt annet enn face-id så hvorfor slå seg til ro med middelmådighet når en kan få den beste løsningen? Google, Honor, Huawei og Apple får det nå til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...