Kahuna Skrevet 24. november Skrevet 24. november MrL skrev (41 minutter siden): Du spekulerer vel i om dette er Russland? Spekulasjoner må man ha for å diskutere. Russerne fører for tiden en hybridkrig mot vesten. Lista er lang, attentat med skytevåpen gift eller kniv. Brannstiftelse, planting av eksplosiver, annen sabotasje, cyberangrep på nesten alt. Også droner, de har gjentatte ganger sveipet innom polsk og rumensk territorie med dronene sine. Det er ingen spekulasjon, det er fakta. Det er også fakta at mange av observasjonene har underveis vist seg å *ikke* være droner. Da har vi altså to veldig gode kandidater hver gang noen observerer en 'drone', feilobservasjon eller russisk hybridkrigføring. Behovet for å fylle på et punkt tre på den lista er ikke veldig stort. MrL skrev (56 minutter siden): Daily Mail rapportere at "dronene" i fjor lekte seg med oss, dette ser ut som det samme. Som gir en ganske åpenbar mulighet for punkt tre, på et eller annet nivå er dette 'våre' droner. 'Vi' kontrollerer dem og plasserer dem et sted noen *vil* prøve å følge dem eller ta dem ned. At det ble stille om det i USA er jo ganske påfallende. 1
MrL Skrevet 24. november Skrevet 24. november (endret) Kahuna skrev (25 minutter siden): Russerne fører for tiden en hybridkrig mot vesten. Lista er lang, attentat med skytevåpen gift eller kniv. Brannstiftelse, planting av eksplosiver, annen sabotasje, cyberangrep på nesten alt. Også droner, de har gjentatte ganger sveipet innom polsk og rumensk territorie med dronene sine. Det er ingen spekulasjon, det er fakta. Det er også fakta at mange av observasjonene har underveis vist seg å *ikke* være droner. Da har vi altså to veldig gode kandidater hver gang noen observerer en 'drone', feilobservasjon eller russisk hybridkrigføring. Behovet for å fylle på et punkt tre på den lista er ikke veldig stort. Det er ingen bevist kobling til Russland, mer enn det er til hendelsene i USA - som er verifiserbare. Selv utenriksminister Marco Rubio verifiserer disse hendelsene. Alt du kommer med er her spekulasjoner og antakelser, det er abselutt ikke fremlagt noen bevis som knytter disse hendelsene til Russland. Du legger deg også uhyrlig opp i unntakstilfeller der droner kan ha blitt misobservert, selvom det også er spekulasjoner - og både dansk, tysk, belgisk, fransk og nederlandsk politi, militær eller forsvar har bekreftet hendelsene og våpenbruk. Danske myndigheter sier til og med eksplisitt: "there was no evidence Moscow was involved" Kahuna skrev (25 minutter siden): Som gir en ganske åpenbar mulighet for punkt tre, på et eller annet nivå er dette 'våre' droner. 'Vi' kontrollerer dem og plasserer dem et sted noen *vil* prøve å følge dem eller ta dem ned. At det ble stille om det i USA er jo ganske påfallende. Det er ikke stille i USA, snarere tvert om. Det er masse oppmerksomhet nå etter filmen The Age of Disclosure som tar opp det vi snakker om. Endret 24. november av MrL
Kahuna Skrevet 24. november Skrevet 24. november MrL skrev (17 minutter siden): Alt du kommer med er her spekulasjoner og antakelser, det er abselutt ikke fremlagt noen bevis som knytter disse hendelsene til Russland. Du får noen likes fra kreml for den der.
Orake1et Skrevet mandag kl 12:27 Skrevet mandag kl 12:27 Kahuna skrev (5 timer siden): Nok en gang, i mangel på bevis fyller dere på med spekulasjoner. Du skal få lov til å være den siste personen i verden som forstår hva dette er. Imens må du bare venne deg til at flere og flere får opp øyne og det blir stadig høyere rop om "disclosure". Hensyntatt at disse objektene tydeligvis ønsker å bli sett, og sørger for å bli sett omtrent daglig, er det bare et tidsspørsmål før det vil skje. Jeg tipper innen noen få måneder og jeg imøteser din beklagelse da.
Kahuna Skrevet mandag kl 13:07 Skrevet mandag kl 13:07 Orake1et skrev (37 minutter siden): Du skal få lov til å være den siste personen i verden som forstår hva dette er. Imens må du bare venne deg til at flere og flere får opp øyne og det blir stadig høyere rop om "disclosure". Hensyntatt at disse objektene tydeligvis ønsker å bli sett, og sørger for å bli sett omtrent daglig, er det bare et tidsspørsmål før det vil skje. Jeg tipper innen noen få måneder og jeg imøteser din beklagelse da. LOL Dette ville vært en ypperlig anledning til å presentere bevisene jeg hele tiden har etterspurt men neida.. 2
Orake1et Skrevet mandag kl 22:26 Skrevet mandag kl 22:26 Kahuna skrev (9 timer siden): LOL Dette ville vært en ypperlig anledning til å presentere bevisene jeg hele tiden har etterspurt men neida.. Det er linket til tre timer med åpen høring i kongressen i denne tråden. Der vitner den ene militær- og etterretningstoppen etter den andre under ed. Det er også linket til uttalelser fra Trump og mannen to hakk under han (Rubio). Sistnevnte er en av toppene som snakker ut en film som ble slippet for noen dager siden og som også er linket til her. Du etterlyste "seriøse medier" og jeg linket nylig til CNN og britisk presse. Jeg kunne kommet med hundre linker til, for dette har vært tema hos de fleste store mediehus de siste dagene, men la oss være ærlige: Det er ikke mangel på informasjon som hindrer deg i å bli opplyst. Det handler om at du ikke tar til deg informasjonen som finnes. Og det har jeg som sagt et veldig avslappet forhold til. Jeg lever veldig greit med at du blir den siste i verden som innser hva som skjer. Faktisk syns det er underholdene. Det er et interessant sosialt eksperiment å se hvor lenge det er mulig å tro på "russiske droner" og hvor mye annen informasjon det er mulig å overse for å beholde ønsket illusjon.
Kahuna Skrevet tirsdag kl 11:53 Skrevet tirsdag kl 11:53 Orake1et skrev (13 timer siden): Du etterlyste "seriøse medier" og jeg linket nylig til CNN og britisk presse. Jeg kikket ikke på det fra CNN men jeg kikket på den fra Dailymail og det var j* tynne greier. Journalistene hadde snakket med noen som mente de hadde sett noe. Alt de har er vitner som egentlig ikke vet hva de har sett, men de hadde tydeligivis ikke tenkt å la det hindre dem i å lage en artikkel. Orake1et skrev (13 timer siden): innser hva som skjer. Fortell oss. Hva er dette, aliens? 1
Kahuna Skrevet tirsdag kl 13:27 Skrevet tirsdag kl 13:27 YT-video om hvordan man kan bruke billige kameraer og GPUer til å detektere stealth-fly (eller droner eller fugler eller asteroider) https://www.youtube.com/watch?v=m-b51C82-UE
Orake1et Skrevet tirsdag kl 16:44 Skrevet tirsdag kl 16:44 Kahuna skrev (4 timer siden): Fortell oss. Hva er dette, aliens? Åpenbart, men jeg har forståelse for at folk trenger tid til å absorbere det. Det er derfor vi er inne i en tid med "soft disclosure" hvor informasjonen kommer "drypp for drypp". Det er en smart tilnærming fordi unngår at samfunnet stopper helt opp i lengre tid. Jeg forstod dette for noen måneder siden, du kommer til å forstå det om noen måneder og en annen person i denne tråden kommer til å forstå det i morgen. I mellomtiden går samfunnet rundt og når pressemeldingen en dag kommer vil mange av oss ikke bli sjokkert. Det vil være noe vi har skjønt i lenger tid.
nebrewfoz Skrevet tirsdag kl 18:16 Skrevet tirsdag kl 18:16 19 hours ago, Orake1et said: Det er også linket til uttalelser fra Trump og mannen to hakk under han (Rubio). Wow. Hvem mener du liksom skulle være mannen mellom Trump og Rubio?
Orake1et Skrevet tirsdag kl 20:04 Skrevet tirsdag kl 20:04 nebrewfoz skrev (1 time siden): Wow. Hvem mener du liksom skulle være mannen mellom Trump og Rubio? JD Vance, så for å komplettere tar jeg med denne: https://www.foxnews.com/us/jd-vance-says-ufos-aliens-could-be-spiritual-forces-vp-vows-get-bottom-mystery-skies
MrL Skrevet tirsdag kl 20:41 Skrevet tirsdag kl 20:41 Orake1et skrev (3 timer siden): Åpenbart, men jeg har forståelse for at folk trenger tid til å absorbere det. Det er derfor vi er inne i en tid med "soft disclosure" hvor informasjonen kommer "drypp for drypp". Det er en smart tilnærming fordi unngår at samfunnet stopper helt opp i lengre tid. Jeg forstod dette for noen måneder siden, du kommer til å forstå det om noen måneder og en annen person i denne tråden kommer til å forstå det i morgen. I mellomtiden går samfunnet rundt og når pressemeldingen en dag kommer vil mange av oss ikke bli sjokkert. Det vil være noe vi har skjønt i lenger tid. Jeg forsto dette selv for et par år siden. Jeg tror dog din spådom om et par måneder er optimistisk, min er mellom 2026-2029 - men med gradevis disclusure i form av hendelser som dette og annet. Det som er mest fasinerende er ikke at folk ikke tror på det, det kan ikke forventes - men holdningen til folk - etter årevis å forsøke å spre interesse og informasjon til forumet er at det går inn et øre og ut en annet. Nesten null vilje til å sette seg inn i noe som helst og folk lever med hodet ned i en sandboks. Jeg tror ikke folk en gang har satt seg inn i hvor stort tema dette er i USA nå. Heldigvis har Age of disclosure solgt bra på Amazon og vil være enorm drahjelp for å lukke opp flere øyner. Det blir spennende tider fremover.
Orake1et Skrevet tirsdag kl 20:55 Skrevet tirsdag kl 20:55 MrL skrev (2 minutter siden): - men holdningen til folk - etter årevis å forsøke å spre interesse og informasjon til forumet er at det går inn et øre og ut en annet. Nesten null vilje til å sette seg inn i noe som helst og folk lever med hodet ned i en sandboks. ' Som nevnt ovenfor ser jeg diskusjon av dette temaet på nett som et slags sosial eksperiment og fenomenet du beskriver er noe av det jeg prøver å grave i. Jeg tror du trefferen spikeren når du sier null vilje til å sette seg inn i noe som helst. Mitt inntrykk er at yngre folk hopper inn i dette temaet med begge føtter, men mange som har nådd en viss alder opptrer som at de har lært det siste nye de har tenkt til å lære i dette livet. Det er interessant for det gjelder ikke bare UFO ol, men egentlig alle temaer hvor det kommer ny kunnskap (som fortsatt ikke har nådd NRK) og som er motstridende med tidligere etablert lære. Egypt, som tidligere er nevnt i denne tråden, er et eksempel, men det kan også være helt dagligdagse ting som kosthold. F.eks. om man bør droppe frokost, spise rødt kjøtt eller bruke planteoljer. Jeg tror aliens bokstavelig talt kunne landet på Karl Johan og overaskende mange ville tenkt "Nei, dette gidder jeg ikke forholde meg til. Tilbake til gullrekka". Fasinerende! 1
nebrewfoz Skrevet tirsdag kl 21:11 Skrevet tirsdag kl 21:11 (endret) 2 hours ago, Orake1et said: JD Vance, så for å komplettere tar jeg med denne: https://www.foxnews.com/us/jd-vance-says-ufos-aliens-could-be-spiritual-forces-vp-vows-get-bottom-mystery-skies JD Vance har ingen makt; han er bare en reservedel i maktapparatet, klar til å ta over når Trump dør. Rubio er utenriksminister, med ansvar for å utføre Trumps utenriksminister utenrikspolitikk. Endret tirsdag kl 22:29 av nebrewfoz
Kahuna Skrevet tirsdag kl 21:15 Skrevet tirsdag kl 21:15 MrL skrev (22 minutter siden): Nesten null vilje til å sette seg inn i noe som helst Jeg ser det samme men fra motsatt side. Og med det mener jeg at *du* ikke skjønner deg på moderne teknologi. Selv er jeg elektroingeniør med tilegg innen programmering. Jeg har noen lekedroner hjemme, jeg leker med mikrokontrollere og annen elektronikk, jeg ser på 'dronekanaler' på youtube hvor folk konstruerer egne droner. Jeg forstår hva de driver med og kunne uten videre bygget mine egne droner om jeg hadde lyst. Jeg skjønner denne teknologien, både muligheter og begrensninger. Jeg tviler på at du kan si det samme. Sjekket du videoen jeg postet? Forsto du prinsippene? Har du tenkt å poste noen annen form for bevis enn folk som prater om ting de ikke forstår? MrL skrev (33 minutter siden): Jeg tror ikke folk en gang har satt seg inn i hvor stort tema dette er i USA nå. Jeg tror dette er et veldig marginalt tema i USA nå men siden SoMe er så flinke til å autobygge ekkokammer rundt oss så blir du lurt til å tro at alle andre er opptatt av dette. 1
TTELPMOK Skrevet tirsdag kl 22:17 Skrevet tirsdag kl 22:17 Det er så åpenbart hvor disse dronene kommer fra, og tipper E-tjenestene har enda mer info enn de vil gå ut med. Svært vanskelig å stoppe en ensom ulv (agent) som kjører rundt i en casual bil i Europa, fyrer opp dronen på noen mils avstand, for så å fly den tilbake og pakke den godt ned. Det som irriterer meg litt. Hvorfor kan ikke NATO landene i Europa svare med samme mynt? Er vel ikke helt umulig å få til det samme andre veien?
Hugo_Hardnuts Skrevet onsdag kl 12:38 Skrevet onsdag kl 12:38 TTELPMOK skrev (14 timer siden): Hvorfor kan ikke NATO landene i Europa svare med samme mynt? Er vel ikke helt umulig å få til det samme andre veien? Hvordan tror du Russland ville behandlet en vesteuropeer som blir tatt for droneflyving over en russisk flyplass? Tror du vedkommende får en rettferdig rettsprosess og human behandling? 2
MrL Skrevet onsdag kl 17:52 Skrevet onsdag kl 17:52 Kahuna skrev (20 timer siden): Jeg ser det samme men fra motsatt side. Og med det mener jeg at *du* ikke skjønner deg på moderne teknologi. Selv er jeg elektroingeniør med tilegg innen programmering. Jeg har noen lekedroner hjemme, jeg leker med mikrokontrollere og annen elektronikk, jeg ser på 'dronekanaler' på youtube hvor folk konstruerer egne droner. Jeg forstår hva de driver med og kunne uten videre bygget mine egne droner om jeg hadde lyst. Jeg skjønner denne teknologien, både muligheter og begrensninger. Jeg tviler på at du kan si det samme. Sjekket du videoen jeg postet? Forsto du prinsippene? Har du tenkt å poste noen annen form for bevis enn folk som prater om ting de ikke forstår? Jeg så videoen men jeg forstår nok ikke helt poenget du vil komme med? Hvis det er så enkelt som han fremstiller kunne vel man bare satt opp den løsningen. Det forklarer likevel ikke hvorfor man ikke har utstyr som flyr fort nok til å følge disse, selv over F35 baser - hvorfor man ikke med moderne våpen klarer å skyte disse ned. Hvorfor de leker seg med helikoperne våres, som UFOer i lang tid har gjort. ++ Uannsett hvis du en dag ser Age of Disclusure kan du se at det er folk med langt høyere kompetanse enn deg som analyser dette, fra astrofysikere til tidligere sjef i AATIP i Pentagon - som har benyttet teknikken The Five "Observables" - som har blitt 6 til 7 nå, som det viser seg at det er biologiske påvirkninger på mennesker. Her må man dog påpeke at dronene i europa siste månedene er meste uavklart, men av de samme hendelser i fjor hvor det var registrert Tic Tac i loggen - er dette samme flyvende objekt som i langt tid har blitt observert under The Five "Observables", som innbærer at den har teknologi som ikke er forenelig med noe av det man har i dag - og kan i det hele tatt forestille seg å lage. Det er en grunn til at diskusjonen har nådd kongresshøringer, og det er ikke på grunn av overtro. Kahuna skrev (20 timer siden): Jeg tror dette er et veldig marginalt tema i USA nå men siden SoMe er så flinke til å autobygge ekkokammer rundt oss så blir du lurt til å tro at alle andre er opptatt av dette. Altså bare siste døgnet er dette vært på nyhetene i CBS og Fox News. Vi snakker ikke om kun "sosiale medier" her, i form av tilfeldige bloggere. Selv om Joe Rogan som har hatt masse podscast om teamet. Dette tok seg opp for noen år siden når Washington offentlig annerkjente disse fenomenene. Dette er oppe i kongresshøyringer flere ganger i året nå, jevnlig på nyhetskanaler i USA, BBC news rapporterte om dette i september når video ble lagt fram i kongressen, ++. Dronehendelsene i fjor var over alle medier i flere måneder. The Age of Disclosure har vært nr 1 toppselger på Amazon Prime i en uke - den koster 200 kr(!!) å se - folk har interesse for dette!
Kahuna Skrevet onsdag kl 21:29 Skrevet onsdag kl 21:29 MrL skrev (3 timer siden): Jeg så videoen men jeg forstår nok ikke helt poenget du vil komme med? Hvis det er så enkelt som han fremstiller kunne vel man bare satt opp den løsningen. Poenget er at for å etablere posisjon og hastighet trenger du bare 2 kameraer og en pc med grafikkort. Også må du ta deg tiden til å 'snekre' det sammen og komme i posisjon for å se det. Selv om det er enkelt er det ikke en ferdig løsning. MrL skrev (3 timer siden): Det er en grunn til at diskusjonen har nådd kongresshøringer, og det er ikke på grunn av overtro. Med tanke på hvor dysfunksjonell kongressen er nå vurderer jeg ikke det som bevis. MrL skrev (3 timer siden): Altså bare siste døgnet er dette vært på nyhetene i CBS og Fox News. Fox er et dårlig sannhetsvitne. MrL skrev (3 timer siden): The Age of Disclosure har vært nr 1 toppselger på Amazon Prime i en uke - den koster 200 kr(!!) å se - folk har interesse for dette! Får du prosenter for å anbefale dette? Igjen, har du bevis? Altså noe mer enn folk som kan fortelle om at de har sett noe de ikke har skjønt? Jeg har etterspurt dette så mange ganger nå at det begynner å bli teit. 1
MrL Skrevet onsdag kl 22:59 Skrevet onsdag kl 22:59 (endret) Kahuna skrev (2 timer siden): Poenget er at for å etablere posisjon og hastighet trenger du bare 2 kameraer og en pc med grafikkort. Også må du ta deg tiden til å 'snekre' det sammen og komme i posisjon for å se det. Selv om det er enkelt er det ikke en ferdig løsning. Med tanke på hvor dysfunksjonell kongressen er nå vurderer jeg ikke det som bevis. Fox er et dårlig sannhetsvitne. Får du prosenter for å anbefale dette? Igjen, har du bevis? Altså noe mer enn folk som kan fortelle om at de har sett noe de ikke har skjønt? Jeg har etterspurt dette så mange ganger nå at det begynner å Jeg tror ikke du skjønner hvordan dette funker. Jeg kan vise deg en UFO tatt bilde av pilot på flyplass. I tillegg til uendelig vitnemål fra piloter som har sett hvordan disse objektene fungerer. Du kan bare si det er fake. Hvor langt kommer man? Du må gjøre det samme som videoen du sendte, sette opp kameraene dine flere steder - se dette fra alle vinkler. Så ser du at alle piler peker samme sted. Sette seg inn i pentagon sine videoer og vitnemål fra pilotene er god start:https://en.wikipedia.org/wiki/Pentagon_UFO_videos Det er ikke noe link til noen kronbevis som gir deg alt. Dette er en gigantisk sak som må sees i sammenheng med mange, mange deler. Kongressen er ikke dysfunksjonell, de har bare landet på samme konklusjon som meg og alle andre etter å ha nettopp satt seg inn i det. Det Kronbeviset kommer først når presidenter, myndigheter eller noen høyt nok oppe innrømmer dette, eller når hendelser blir verdensomfattende nok. Og det er bare et spørsmål om når. Alt frem til da blir bare påstander mot påstander. Men du får se hvor langt du kommer. Du kommer med mye rart, kongressen er tull, nyhetsmedier er tull og alt er galt. Du kaster ut påstander som at det er ikke noe oppmerksomhet rundt temaet - jeg viser deg mest selgende film i usa på amazon er nøyaktig dette tema, nyhetsmedier har oppslag siste døgnet. Da var ikke oppmerksomhet tema, legitimiteten dems er plutselig problemet og spør om jeg får prosenter. Slik går dagen, du klarer å finne problemer i alt. Din evne til å sette deg inn i dette tror jeg er svært begrenset. Endret onsdag kl 23:53 av MrL 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå