Gå til innhold

Konsulent uten oppdrag sympati

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disclaimer... Dette er mest en syte, søken etter sympati og et håp om gode råd/tips tråd. 

Min første jobb etter ingeniørstudiet viste seg å være drømmejobben. Ung og naiv sluttet jeg i karrierejaget for å bli mellomleder i en annen bedrift, flyttet atpåtil halve landet bort. Med daværende og de 2 neste jobbene sleit jeg veldig med å trives på jobb. Så jeg gikk 6 år mellom disse 3 jobbene og var ikke kjempe engasjert, men følte jeg fortsatt gjorde det brukbart.

Så dukket det opp en mulighet for 3 år siden hos min første arbeidsgiver, men pga. familie kan jeg ikke flytte tilbake, men som konsulent var ikke dette noe problem. 

Nå har jeg fått beskjed om at jeg ikke får fornyet kontrakt fra 1. januar og frykten kom hardt og brutalt tilbake... Hva gjør jeg nå. Hvilke muligheter har jeg egentlig. Jeg har søkt på noen jobber på finn, men pga. bosituasjonen (langt unna noen byer) er det lite interessante ingeniørjobber å oppdrive. Jeg føler det er ekstremt frustrerende når jeg får veldig gode tilbakemeldinger om arbeidskapasitet, kreativitet og nå prosjektmålene der jeg er med. Klarer å engasjere og delta på det meste fra teams nå. Men forståelig nok vil ingen fastansette noen de ikke kjenner til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutes ago, L/\R~ said:

Kommune/fylkeskommune? Vi vet jo lite om hvor i landet og hva slags type ingeniørutdannelse og jobb du har.

Bor i Troms. Har en ingeniørgrad som dessverre har sikkerhet tittel i seg. Men jeg har jobbet med prosjektledelse og mekanisk design/utvikling og videre ut i bruk/velikehold. 

Skrevet
Mephisto- skrev (2 minutter siden):

Bor i Troms. Har en ingeniørgrad som dessverre har sikkerhet tittel i seg. Men jeg har jobbet med prosjektledelse og mekanisk design/utvikling og videre ut i bruk/velikehold. 

Hammerfest trenger folk 🤷 Kjenner flere som har gått turnus der. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutes ago, Sjørøver said:

Hammerfest trenger folk 🤷 Kjenner flere som har gått turnus der. 

Jeg har også hørt om dette. Men eneste jeg har konkret funnet går på HMS og NDT

Skrevet

Det einaste rådet eg kan gi deg på generelt grunnlag er at du ikkje er for selektiv på kva jobbar søker på. Det er ganske vanleg å bli for selektiv og ikkje søke på jobbar som kan vise seg å være veldig gode. Den store styrken med ingeniørutdanning er at du stort sett kan inneha alle slags ingeniørstillingar. Sjølv om du er utdanna i eit litt anna retning så er det mange arbeidsplassar som gjerne vil ha litt bredde i ingeniørfagmiljøet. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutes ago, The Avatar said:

Det einaste rådet eg kan gi deg på generelt grunnlag er at du ikkje er for selektiv på kva jobbar søker på. Det er ganske vanleg å bli for selektiv og ikkje søke på jobbar som kan vise seg å være veldig gode. Den store styrken med ingeniørutdanning er at du stort sett kan inneha alle slags ingeniørstillingar. Sjølv om du er utdanna i eit litt anna retning så er det mange arbeidsplassar som gjerne vil ha litt bredde i ingeniørfagmiljøet. 

Helt enig med deg. Jeg vil påstå at min styrke er at jeg elsker alle tekniske fag. Dette synes jeg er veldig vanskelig å kommunisere i en tradisjonell CV og søknadstekst oppriktig. Så selv om jeg har jobba med mekanisk design, så diskuterer jeg canbus kommunikasjon og software oppdateringer fordi jeg synes det er spennende. Dessverre opplever jeg at mange leser tittelen på utdanningen og da tenker det ikke er "realfags"ingeniør siden den består av sikkerhet.

Men poenget ditt tar jeg! Skal ikke være for selektiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...