Kone Skrevet 22. september Skrevet 22. september (endret) rozon skrev (2 timer siden): Hva slags grunner bruker de for å stoppe betalingen? Det er jo ikke angrerett eller noe på brukte ting, så er litt nyskjerring på hva de "vinner" på. Vet ikke, tror vel egentlig ikke at dette er noe utbredt problem, men selv er jeg en 100% seriøs selger som sender varen samme dag eller senest dagen etter, sender med kvittering og selfølgelig en vare som er i orden. Da gidder jeg ikke å potensielt sitte å mekle med en useriøs kjøper eller en som forsøker seg på noe lureri. For min del tenker jeg at kjøper potensielt kan ødelegge noe ved montering f.eks (Bøyde pins i hovedkort er jo en klassiker som folk gjør), eller miste ting i bakken å så skylde på at varen kom slik, da sitter jeg som selger med skjegget i postkassa, og tapet blir på meg. Endret 22. september av Kone
Salvesen. Skrevet 22. september Skrevet 22. september Brukt det en del og synes det er lettvindt og bra!
obygda Skrevet 22. september Skrevet 22. september Som kjøper er det jo greit med fiks ferdig..det gir trygghet den veien. Som selger finner jeg ikke noe som helst trygghet eller annet positivt ved ordningen.
sedsberg Skrevet 22. september Skrevet 22. september https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fikk-sjokkbeskjed-fra-postnord-helt-absurd/18090040/
obygda Skrevet 22. september Skrevet 22. september sedsberg skrev (9 minutter siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fikk-sjokkbeskjed-fra-postnord-helt-absurd/18090040/ Oida..det visste jeg faktisk ikke. Trodde finn satt på pengene inntil varen ble levert..Her risikerer jo kjøper alt..Det er jo ikke slik de fremstiller fiks ferdig. Forbannet sleipt dette av finn.no
joandreas Skrevet 22. september Skrevet 22. september (endret) Kone skrev (50 minutter siden): Vet ikke, tror vel egentlig ikke at dette er noe utbredt problem, men selv er jeg en 100% seriøs selger som sender varen samme dag eller senest dagen etter, sender med kvittering og selfølgelig en vare som er i orden. Da gidder jeg ikke å potensielt sitte å mekle med en useriøs kjøper eller en som forsøker seg på noe lureri. For min del tenker jeg at kjøper potensielt kan ødelegge noe ved montering f.eks (Bøyde pins i hovedkort er jo en klassiker som folk gjør), eller miste ting i bakken å så skylde på at varen kom slik, da sitter jeg som selger med skjegget i postkassa, og tapet blir på meg. Så lenge man tar video av gjenstanden før man sender den. Har ikke kjøper noe bevis at skaden har skjedd før. Hadde bare sendt krav på at kjøper kan demonstrere at varen med det serienummeret stemmer med defekten. Velger vekk den billigste frakten på varer av noe høyere verdi enn 500-750 og sender overhodet ikke med Helthjem. Endret 22. september av joandreas
Mr.M Skrevet 22. september Forfatter Skrevet 22. september obygda skrev (1 time siden): Oida..det visste jeg faktisk ikke. Trodde finn satt på pengene inntil varen ble levert..Her risikerer jo kjøper alt..Det er jo ikke slik de fremstiller fiks ferdig. Forbannet sleipt dette av finn.no vil tippe fleste ikke er klar over dette. er overrasket sjøl også. selger kan kanskje håve inn både salgssum + erstatning fra fraktselskapet? dvs. Finn får vel ikke sjekket hva vedkommende foretar seg i ettertid
Aetius Skrevet 22. september Skrevet 22. september 14 hours ago, vidor said: En del folk mangler realitesforankring og vil alltid prøve å presse prisen uavhengig av hvor god deal det er. Det er jo bare å skrive at skambud ikke besvares Det gjør jeg alltid, men folk prøver seg likevel. Jeg bare blokkerer slike. Om de ikke evner å lese annonsen, eller gir faen i det jeg skriver, kan jeg ikke stole på dem og ønsker heller ikke å handle med dem.
SpecialForce Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober Fiks ferdig er en helt kurant løsning det. Men jeg liker ikke gebyrene hehe. Sånn grovt forenklet er det en pakkeløsning for logistikk(via tre leverandører), en løsning for å håndtere tvister, og en løsning for å formidle betaling. Dette er i grove trekk en måte som Finn kan tjene penger på brukerne sine uten å ta betalt for avertering og samtidig gi merverdi for kundene. Ved avvik kan man innen 24 timer stoppe utbetaling av oppgjør. Det sikrer at man får anledning til å løse eventuelle tvister på et tidlig tidspunkt og samtidig gi selger et incentiv til å ordne opp for seg, siden betalingen er fryst. Da kan man unngå en runde i forliksrådet for eksempel. Ikke minst så kan de da tjene penger på å formidle alternativer til frakt av pakkene, og øke markedsandelen til deres selskap Helthjem. Dette gir dermed både inntekter, stordriftsfordeler og merverdi for sluttbrukerne, og bidrar til å luke ut useriøse selgere uten at de blir belønnet for bedrageri. Jeg bruker både dette, men også oppgjør akonto, kontant med mer. Alt ettersom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå