leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Gjest 5c087...397 skrev (2 timer siden): At menn skal være følsome betyr at de skal være følsomme når kvinnen trenger forståelse. Kvinnen har ingen interesse av å høre om mannens følelser eller problemer. De har selvsagt mer enn nok med sine egne. Dette høres veldig feil ut. Det er oftere en frustrasjon (i venninnegjengen) at mennene skjuler sine følelser eller problemer. Kvinnene vil altså høre mer om livet til mannen. For hvis han "skjuler" følelser / smerter så føler hun at han ikke er tilknyttet til henne. Det blir dermed et brudd i båndet mellom dem, som faktisk kan føre til at det blir et brudd i kjærligheten også, slik at hun blir lei og stikker. M.a.o, ikke vær en martyr og skjul følelsene dine. 3
Theo343 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Følsomhet synes jeg best kan oppsummeres med å evne å være empatisk med de rundt seg. Lytte mens man er stille, uten å alltid skulle fikse eller nødvendigvis forklare (menn er ofte fixers... ). Å være der og lytte samt vise forståelse i en vanskelig tid - er ofte den følsomheten mange ønsker seg i en partner. Men også at du ikke stenger den andre ute. Disse ordatakene som får mye kjeft i dag. "Man har fått 2 ører og 1 munn...". (phun intended - man har fått 10 fingre....) Men det gjelder altså begge parter i et forhold (eller alle om man foretrekker polygami). Det nytter ikke å forvente det av den andre hvis man ikke evner det selv. Å være sensitiv er dog noe annet, og ikke nødvendigvis det folk legger av negative annotasjoner på det. Endret 1 time siden av Theo343
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Karltorbj skrev (1 time siden): Veldig bra formulert, hadde jeg kunnet gitt deg seks lyspaerer, saa hadde jeg gjort det. 👍 Tusen takk, det var en hyggelig tilbakemelding å få 🙂 1
DukeRichelieu Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden (endret) Kan du gi konkrete eksempler gjennom ditt 50 år gamle liv hvor du har vist følelser og du har blitt "dumpet" etterpå som en konsekvens? Hva du mener med å vise følelser kan være noe helt annet enn hva jeg mener. Gråt du når dere så Titanic sammen eller hva er det snakk om? Virker som du blander litt begreper og er litt høyt og lavt. Å vise usikkerhet (dine ord) er jo ikke nødvendigvis det samme som å vise følelser. At kvinner liker menn som er selvsikre er jo gammelt nytt. Endret 50 minutter siden av DukeRichelieu
Gjest aae6d...1aa Skrevet 3 minutter siden Skrevet 3 minutter siden 4 hours ago, Guest b87fa...e88 said: Ok, så hva er din erfaring? min erfaring er noe annet.. Anonymous poster hash: b87fa...e88 Deler alle mine bekymringer, vært sammen med samme dama i 20 år nå. Ikke noe problem å vise svakhet. Det som funket for meg er komplimenter, godt etterfult av humor. Anonymous poster hash: aae6d...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå