Gå til innhold

Samsung the frame eller TCL NXTVISION

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en av disse i stuen, 55 tommer. 

Ut i fra tester ser det ut som Samsung vinner. Den kommer nærmere veggen og er litt bedre på det meste. Samt en kabel opp til tv. 

Kabler går i veggen uansett, så det har lite å si, og hvor stor forskjell kan det være ift plassering på vegg? 

TCL er på tilbud til 9000 for tv + lydplanke & sub. Frame koster fra ca 12000 + levering. Så det er fort 3-4000 ekstra. Kan også selge lydplanke og sub(tror ikke jeg kommer til å bruke det). 

Hva sier dere med peiling? 

Og, jeg er ikke noe AV geek overhodet. Jeg har en samsung serif nå og er veldig fornøyd med den. Bruker ingenting ekstra for lyd og kobler den til wifi. funker for meg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Personlig ville jeg aldri kjøpt The Frame eller tilsvarende produkter, da disse er ment mer som veggpryd enn og faktisk brukes. For meg er TV noe man kjøper for Film/serier, også kjøper jeg heller malerier om det er det man ønsker å ha på veggen. Men hver sin lyst.

Rtings har gjort en grundig sammenligning av disse TVene, men jeg kan bryte det ned for deg: https://www.rtings.com/tv/tools/com

Du sparer ikke penger på TCL NXTVISION, da det ikke bare er en forferdelig TV, men den er så ubrukelig at jeg knapt har ord.

Gode grunner til å styre unna TCL NXTVISION:

- Selv med kalibrering er fargene way off og vesentlig dårligere enn the frame.

- Byggekvaliteten er diskutabel. Rammen er så dårlig at den faller av bare man kommer borti TVen.

- Responstid er så dårlig, at den blir et mareritt om du har tenkt å game på den.

- Dårlig på refleksjoner og får mye gjenskinn. Dette kunne vært løst med høy lysstyrke, men er det noe denne TVen ikke har er det høy lysstyrke.

- Dette fører meg til det største minuset med denne TVen, lysstyrke, eller nærmere sagt mangel på lysstyrke.

Jeg har sett mange TVer i mitt liv, men aldri har jeg hørt om en TV som måler lavere lysstyrke enn denne. TVen måler ned i 144 nits, det er 60% lavere lysstyrke enn hva en iphone har når du skrur lysstyrken helt ned på det aller laveste. Det er så bemerkelsesverdig lavt at denne TVen i enkelte tilfeller vil være så lyssvak at det ikke vil være mulig å se bildet med mindre rommet er helt mørkt, uten noen lyskilder eller vinduer.

Det burde teknisk sett ikke vært lov å selge en TV med så lav lysstyrke, at den koster 9000 og at du får med en lydplanke som antageligvis er like dårlig kan ikke bli kalt noe annet enn tidenes drittpakke.

Jeg vil tørre å påstå at TCL NXTVISION er så dårlig at jeg skulle blitt betalt for å idet heletatt tillate og ha den i hus. Har aldri hørt om en TV som er så lyssvak, det er rett og slett en vits.

Er The Frame en bra TV, Nei. The Frame er en ganske dyr TV sammenlignet med hva du får rent bildemessig. Man får billigere TVer som har vesentlig bedre bilde, så The Frame ville jeg aldri vurdert med mindre man er fast bestemt på at man vil ha en TV med The Frame funksjonen. Men skal vi sammenligne Samsung The Frame med denne latterlige «frame» kopien fra TLC så blir The Frame fra Samsung en overlegen TV.

Endret av Gengar_Geng
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gengar_Geng skrev (7 timer siden):

Personlig ville jeg aldri kjøpt The Frame eller tilsvarende produkter, da disse er ment mer som veggpryd enn og faktisk brukes. For meg er TV noe man kjøper for Film/serier, også kjøper jeg heller malerier om det er det man ønsker å ha på veggen. Men hver sin lyst.

Rtings har gjort en grundig sammenligning av disse TVene, men jeg kan bryte det ned for deg: https://www.rtings.com/tv/tools/com

Du sparer ikke penger på TCL NXTVISION, da det ikke bare er en forferdelig TV, men den er så ubrukelig at jeg knapt har ord.

Gode grunner til å styre unna TCL NXTVISION:

- Selv med kalibrering er fargene way off og vesentlig dårligere enn the frame.

- Byggekvaliteten er diskutabel. Rammen er så dårlig at den faller av bare man kommer borti TVen.

- Responstid er så dårlig, at den blir et mareritt om du har tenkt å game på den.

- Dårlig på refleksjoner og får mye gjenskinn. Dette kunne vært løst med høy lysstyrke, men er det noe denne TVen ikke har er det høy lysstyrke.

- Dette fører meg til det største minuset med denne TVen, lysstyrke, eller nærmere sagt mangel på lysstyrke.

Jeg har sett mange TVer i mitt liv, men aldri har jeg hørt om en TV som måler lavere lysstyrke enn denne. TVen måler ned i 144 nits, det er 60% lavere lysstyrke enn hva en iphone har når du skrur lysstyrken helt ned på det aller laveste. Det er så bemerkelsesverdig lavt at denne TVen i enkelte tilfeller vil være så lyssvak at det ikke vil være mulig å se bildet med mindre rommet er helt mørkt, uten noen lyskilder eller vinduer.

Det burde teknisk sett ikke vært lov å selge en TV med så lav lysstyrke, at den koster 9000 og at du får med en lydplanke som antageligvis er like dårlig kan ikke bli kalt noe annet enn tidenes drittpakke.

Jeg vil tørre å påstå at TCL NXTVISION er så dårlig at jeg skulle blitt betalt for å idet heletatt tillate og ha den i hus. Har aldri hørt om en TV som er så lyssvak, det er rett og slett en vits.

Er The Frame en bra TV, Nei. The Frame er en ganske dyr TV sammenlignet med hva du får rent bildemessig. Man får billigere TVer som har vesentlig bedre bilde, så The Frame ville jeg aldri vurdert med mindre man er fast bestemt på at man vil ha en TV med The Frame funksjonen. Men skal vi sammenligne Samsung The Frame med denne latterlige «frame» kopien fra TLC så blir The Frame fra Samsung en overlegen TV.

Ja du treffer godt her, TV er ikke så viktig for meg og dette skal stå i en 'fin stue' mens en har tv stue i tillegg. Har serif i dag som sagt uten noe ekstra og er fornøyd med det. Så sier vell hvor interessert i tv en er 😅

Men veldig gode poeng! Jeg må stikke å teste de side by side rett og slett! 

Skal også sies at stuen har utvendig solskjerming på alle vinduer slik at svakt lys ikke skal være noe problem. Men skal teste som sagt!

Skrevet

The Frame er alltid noen år bak de siste generasjonene på skjermteknologi. Pengene er lagt i utforming i stedet. 

Jeg har The Frame da den ble gulvstående i stuen i en periode, så fint med noe som så elegant ut.

Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe The Frame igjen er at jeg er drittlei Samsung og at de fortsatt kun har sin egen HDR som få benytter, i stedet for Dolby Vision. 

Neste TV blir dermed LG, som har G-serien med litt tilsvarende fokus på design, bare at her er det en dyrere toppmodell.

Skrevet
Phantom Software skrev (2 minutter siden):

The Frame er alltid noen år bak de siste generasjonene på skjermteknologi. Pengene er lagt i utforming i stedet. 

Jeg har The Frame da den ble gulvstående i stuen i en periode, så fint med noe som så elegant ut.

Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe The Frame igjen er at jeg er drittlei Samsung og at de fortsatt kun har sin egen HDR som få benytter, i stedet for Dolby Vision. 

Neste TV blir dermed LG, som har G-serien med litt tilsvarende fokus på design, bare at her er det en dyrere toppmodell.

Har LG en tilsvarende tv? Har kun funnet TCL og hisense som alternativ til nå. 

Skrevet
3 hours ago, Salvesen. said:

Har LG en tilsvarende tv? Har kun funnet TCL og hisense som alternativ til nå. 

Nei er bare de 3, det som gjør en frame tv til en frame tv er at de er matt samt har mulighet for ramme, LG har ikke matt skjerm så bruke en LG g tv som frame tv funker dårlig i en stue med mye vinduer.

ser ikke ut som TCL gidder å oppdatere frame serien sin heller, den kom ut i fjor, husk at Samsung har en pro versjon og med trådløs boks for en litt renere look hvis man har stikk kontakt bak tv’en eller planer om å ha det.

Skrevet
Phantom Software skrev (4 timer siden):

HDR10+ blir nå rullet ut, som er ekvivalenten til Dolby Vision. Så ville ikke stresset så mye med det.

Men nå er det ingen som kjøper The Frame om de ønsker HDR, da disse TVene er kant belyst og derfor ikke klarer HDR.

Skrevet

Ikke erfaring med nevnte tver, men når jeg trengte ny sist så gikk jeg for en latterlig billig TLC tv og den har fungert over all forventning. Den veide og ca halvparten av hva den gamle samsungen gjorde. Det er kansje ikke akkurat kvalitetstegn men gjorde det mye enklere å få den opp på veggen alene.

Skrevet
49 minutes ago, Gengar_Geng said:

HDR10+ blir nå rullet ut

HDR10+ er det Samsung har hatt lenge, og kvaliteten er sikkert fin, men det hjelper ikke når nesten ingen streaming-tjenester tilbyr det - da er du stuck med basic HDR.

Dolby Vision benyttes svært mye mer, så da vil jeg heller ha det. Særlig når det bare er Samsung som er sære og vanskelige som er problemet - da er jeg ferdig med de.

Kan også sies at Samsung er den devicen som ringer hjem med spiondata absolutt mest i nettverket mitt, så er ikke fan, som om jeg blokkerer det.

Skrevet
Phantom Software skrev (2 timer siden):

HDR10+ er det Samsung har hatt lenge, og kvaliteten er sikkert fin, men det hjelper ikke når nesten ingen streaming-tjenester tilbyr det - da er du stuck med basic HDR.

Dolby Vision benyttes svært mye mer, så da vil jeg heller ha det. Særlig når det bare er Samsung som er sære og vanskelige som er problemet - da er jeg ferdig med de.

Kan også sies at Samsung er den devicen som ringer hjem med spiondata absolutt mest i nettverket mitt, så er ikke fan, som om jeg blokkerer det.

Dette gjelder ikke bare Samsung, TCL og Hisense er også HDR10+ uten Dolby Vision.

Nå skal det sies at både Prime og AppleTV+ allerede har rullet ut HDR10+. Netflix og Disney Plus skal ha dette ferdig innen utgangen av 2025. Det betyr at HBO er eneste tjenesten som enda ikke vil ha støtte for HDR10+.

Dersom du kjøper 4K bluray disker med Panasonic UB820 får du HDR10+.

Når det gjelder «spiondata» må du være litt mer konkret hvis du skal slenge ut en slik påstander. Det er greit at du personlig misliker Samsung, men vær i det minste redelig og unngå feilinformasjon.

Skrevet
2 hours ago, Gengar_Geng said:

Når det gjelder «spiondata» må du være litt mer konkret hvis du skal slenge ut en slik påstander. Det er greit at du personlig misliker Samsung, men vær i det minste redelig og unngå feilinformasjon.

Påstand? TVen sender tusenvis av meldinger per dag med analytisk data og oppkoblinger til Samsung sine servere som man ikke kan slå av.

Skrevet

Husker jeg etter en update på gammeltven begynte å få reklamer rundt om kring i menyene.. fikk litt avsmak på Samsung etter det.

Dog mye bloatware på TLC og. Men siden den kjører Android kan man fjerne det med ADB.

Skrevet (endret)
Phantom Software skrev (23 minutter siden):

Påstand? TVen sender tusenvis av meldinger per dag med analytisk data og oppkoblinger til Samsung sine servere som man ikke kan slå av.

Igjen, hvordan har dette noe å si for deg som forbruker? Hvordan mener du dette er negativt?

Siden finner ingen problemer med dette, da Google gjør det samme med alle sine plattformer, med opplysninger som er langt mer sensitive enn hvilke film du ser på fredagskvelden.

Videre så bruker jeg som veldig mange Apple TV, da IOS på både Samsung, LG, og alle andre TVer er ubrukelig, fordi det henger og lagger. Så når man bruker Apple TV, som veldig mange gjør, så så forsvinner jo argumentet ditt helt. 

Endret av Gengar_Geng
Skrevet
Gengar_Geng skrev (6 timer siden):

Men nå er det ingen som kjøper The Frame om de ønsker HDR, da disse TVene er kant belyst og derfor ikke klarer HDR.

Dette.

Frame TVer er ikke for HDR.

Da vil man ha OLED microLED eller god miniLED.

Skrevet

Tror dere er inne på det. Dette er en tv som ikke skal brukes til film opplevelsene. Vi har egen tv stue til slikt, selv om TVen der ikke blir på 'deres' nivå der heller 😅

Poenget til denne er at den skal stå på bilde modus 99% av tiden men de få gangene onklene skal se fotball i familieselskapet så kan det slås på, eller at ungene trenger å fokusere på noe i samme setting osv. Evt når gjengen samles for å se en boksekamp eller noe slikt.

Når vi skal se en god film tar vi frem den ekte TVen :p så kravene er veeeldig lave! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...