Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet
Subara skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om det gjaldt Charlie Kirk eller noen annen, men:

Kan man egentlig kalles for et godt menneske, hvis man har for stygge holdninger. I og med at det kan ende i noe kriminelt. Selv om man ikke selv har gjort noe galt, kan man påvirke andre til å gjøre det.

Man kan tenke på f.eks. Fjordmann i et slikt tilfelle. Han var hele det ideologiske grunnlaget til Breivik, men gjorde ikke noe straffbart selv.

Hvordan bedømmer vi Fjordmann i dag? I mine øyne er han et svin, men skjønner samtidig at han ikke havnet under straffeloven.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Tussi skrev (4 minutter siden):

Jeg driter I hva musk sier

Du driter ikke i ham. Du reklamerer for ham. Og du tar iallefall ikke avstand fra ham.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Folkflesk skrev (Akkurat nå):

Du driter ikke ham. Du reklamerer for ham. Og du tar iallefall ikke avstand fra ham.

Kan du forholde deg til det som det er snakk om her? Videoen av Charlie Kirk 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Tussi skrev (3 minutter siden):

Repostet av Musk. Og videreformidlet av deg, med Musk oppgitt som referanse.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Tussi skrev (4 minutter siden):
Folkflesk skrev (5 minutter siden):

Du driter ikke ham. Du reklamerer for ham. Og du tar iallefall ikke avstand fra ham.

Åpenbart ikke

Og jeg får ikke til å poste videoen uten linken fra musk. Så enkelt. Det er videoen som er interessant. Alt annet er støy 

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (2 minutter siden):

Åpenbart ikke

Og jeg får ikke til å poste videoen uten linken fra musk. Så enkelt. Det er videoen som er interessant. Alt annet er støy 

Kirk/Musk/Trump er deler av den samme bevegelsen. Når du videreformidler et budskap fra en av dem på vegne av en annen av dem, så er det liten tvil om at du har meldt deg inn i den samme klubben.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
5 minutes ago, Folkflesk said:

Repostet av Musk. Og videreformidlet av deg, med Musk oppgitt som referanse.

For all del ikke se videoen, det kan bidra til å ødelegge det forutinntatte synet ditt på CK, gud forby. Da er det bedre å klage på Elon Musk.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
52 minutes ago, Revie said:

Destiny på Piers Morgan... 

Det sitter unge mennesker å følger dette svinet. Dessverre reflekteres mye av det han sier innledningsvis i innlegg her på forumet. Gaslightingen og stråmanningen i stedet for å gjøre det eneste riktig - å fordømme et angrep på åpen debatt. Destiny går helt i fistel og skjelver i sinne.

Jeg skrev over at det kan godt være han er et godt menneske på tross av fæle meninger. Stryk det. Mannen er en radikal idiot, med et forvrengt syn på verden.

Et eksempel på hvordan hat totalt ødelegger moral og empati fullstendig, samtidig som han tror han er "god" og tolerant.

Jeg blir matt. Hvordan kan man finne felles grunn med slike mennesker?

Ikke gå i fella. Det er rigget for å tjene penger. Et team har grublet på hva som er det smarteste å gjøre akkurat nå for å trekke inn visninger for deltakerne og trigge algoritmen. 

Det er ingen som hadde drevet slik hvis det ikke var gode penger involvert.

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Folkflesk skrev (1 minutt siden):

Kirk/Musk/Trump er deler av den samme bevegelsen. Når du videreformidler et budskap fra en av dem på vegne av en annen av dem, så er det liten tvil om at du har meldt deg inn i den samme klubben.

Ok. Hva synes du om videoen?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Folkflesk skrev (4 minutter siden):

Har du sett videoen? Har du sett Charlie Kirk ta avstand fra ekstremisme og ønske homofile velkommen i den konservative bevegelsen? Eller har du tenkt å fortsette å spy ut tull uten å vite hva det er snakk om? For jeg er ikke interessert i en debatt om en video du ikke engang har giddet å sett før du gjør dine forutinntatte innlegg 

Dette er en video som viser at Kirk ikke er så hatefull som mange vil ha det til, musk er en idiot, men videoen er bra uavhengig av hvem som postet den

Endret av Tussi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
jallajall skrev (6 minutter siden):

For all del ikke se videoen, det kan bidra til å ødelegge det forutinntatte synet ditt på CK, gud forby. Da er det bedre å klage på Elon Musk.

Jeg burde helt klart ha fokusert på en som mente at Biden burde henrettes fremfor den mer moderate Musk ja. Tar den.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, Folkflesk said:

Jeg burde helt klart ha fokusert på en som mente at Biden burde henrettes fremfor den mer moderate Musk ja. Tar den.

Hvor kommer kunskapen din om CK fra om du en gang ikke gidder å lese eller høre hva han har å si?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Skrevet
jallajall skrev (3 minutter siden):

Hvor kommer kunskapen din om CK fra om du en gang ikke gidder å lese eller høre hva han har å si?

Jeg har hørt og sett en video der han sier i klartekst at Biden burde henrettes. Det er mer enn nok for meg og alle normale mennesker.

Hvorfor er det akseptabelt for deg?

• Liker 5
Skrevet
4 minutes ago, Folkflesk said:

Jeg har hørt og sett en video der han sier i klartekst at Biden burde henrettes. Det er mer enn nok for meg og alle normale mennesker.

Hvorfor er det akseptabelt for deg?

Hvor og fra hvem får kommer dette fra? Er bare ting som dukker opp i feeden, er det fra noen du følger, er det gjennom media..?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
jallajall skrev (Akkurat nå):

Hvor og fra hvem får kommer dette fra? Er bare ting som dukker opp i feeden, er det fra noen du følger, er det gjennom media..?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Just now, Folkflesk said:

Beklager, gidder ikke se en Redditpost video fra PublicFreakout.
Du klager på Musk og velger selv å poste innhold fra /r/PublicFrakout? 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke så mange plusspoeng å hente på å si at det er greit at homofile er homofile, og at de kan delta i organisasjoner og ha verv. De aller fleste ville kalt det en ren selvfølge i 2025. 

Det er jo selvsagt bedre enn at han fornekter dem da. Men det stopper liksom der.

• Liker 2
Skrevet (endret)
jallajall skrev (4 minutter siden):

Beklager, gidder ikke se en Redditpost video fra PublicFreakout.
Du klager på Musk og velger selv å poste innhold fra /r/PublicFrakout? 

Går du god for en person som på sitt eget show sier at Biden burde henrettes?

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutes ago, Folkflesk said:

Går du god for en person som som mener at Biden burde henrettes?

Hvorfor forventer du at andre skal kommentere dine videoer når du en gang ikke gidder å gjøre det samme selv? 

Endret av jallajall
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...