Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sir skrev (6 minutter siden):

Det er ganske vanskelig å ikke tolke dette som at du også trekker Kirk inn som en som har ekstreme holdninger, og det bekrefter du vel også selv når du avslutter med "så er det åpenbart at det er helt legitimt å kalle han det."

Ja basert på noen av de tingen han har sagt, så synes jeg ikke det er strekke det så altfor langt. Men det er vel lov å ha en mening er det ikke? 

Sir skrev (7 minutter siden):

Forøvrig er konteksten din basert på faktafeil. Disse enkelte som definerer Turning Point som en terrororganisasjon er jo noe du må ha dratt opp av hatten.

Noe som ble påstått i den andre tråden, om du ser etter så startet dette med et svar til @Tussi jeg har ikke uttalt meg bombastisk om denne terrorlistinga, det ser du om du leser det jeg skriver. At det eksisterer ekstreme holdninger blant blodfansen er det dog liten tvil om. 

Sir skrev (10 minutter siden):

Med tanke på at du fortsatt ikke har vist til hvilke holdninger du selv baserer deg på når du definerer andre som ekstremistiske, så blir det spesielt å hevde at jeg skal gjøre det, men ok: 

Jeg har vist til hans mange utsagn, det er ikke rent få av dem, og mange av dem er stygge, enten så kjenner du ikke til dem, noe som er rart siden du engasjerer deg så voldsomt, eller så er du ikke enig med meg, det er min tolkning av situasjonen, og det er greit.

Sir skrev (12 minutter siden):

Dette er det jeg mener med dine ekstreme holdninger.

Ja det er ikke en holdning, det er en mening, det er noe annet, jeg mener at hans mange hatefulle utsagn kan ha inspirert til vold, og jeg står ved denne meningen, den er ikke engang ekstrem, mer styrt av logikk, og en viss forståelse av menneskenes iboende natur.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Ja basert på noen av de tingen han har sagt, så synes jeg ikke det er strekke det så altfor langt. Men det er vel lov å ha en mening er det ikke? 

Noe som ble påstått i den andre tråden, om du ser etter så startet dette med et svar til @Tussi jeg har ikke uttalt meg bombastisk om denne terrorlistinga, det ser du om du leser det jeg skriver. At det eksisterer ekstreme holdninger blant blodfansen er det dog liten tvil om. 

Jeg har vist til hans mange utsagn, det er ikke rent få av dem, og mange av dem er stygge, enten så kjenner du ikke til dem, noe som er rart siden du engasjerer deg så voldsomt, eller så er du ikke enig med meg, det er min tolkning av situasjonen, og det er greit.

Ja det er ikke en holdning, det er en mening, det er noe annet, jeg mener at hans mange hatefulle utsagn kan ha inspirert til vold, og jeg står ved denne meningen, den er ikke engang ekstrem, mer styrt av logikk, og en viss forståelse av menneskenes iboende natur.

Ok, din ekstreme mening, og ikke holdning, da. Med dine ekstreme meninger så mener jeg du bidrar til nettopp det du selv sier du er imot. Det var hele poenget mitt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Sir skrev (26 minutter siden):

Ok, din ekstreme mening, og ikke holdning, da. Med dine ekstreme meninger så mener jeg du bidrar til nettopp det du selv sier du er imot. Det var hele poenget mitt.

Jeg synes ikke meningen er ekstrem på noe vis for den er begrunnet av CK sine mange uttalelser, og at jeg er enig i at det han sier er ekstremt å hatefullt gjør ikke meg ekstrem, min mening er godt begrunnet så hva er det som gjør meg ekstrem ved å gjenta noe mange er enige i? Er alle som mener at en mening er ekstrem, også ekstrem, bare ved å mene at det er ekstremt? Og hvordan vil min mening om noe spre seg til millioner av rettroende som følger mine ord, tror du virkelig at jeg har den påvirkningskraften? CK har dog det, en plattform å spre sitt hat på, jeg gjør ikke det, jeg nevner at jeg mener fyren er en ekstremist, det er alt. Jeg beklager om jeg fornærmet deg eller din familie eller noe, men CK er/var faktisk en offentlig person, og en offentlig person som engasjerer seg i politikk må regne med litt kritikk. Har du aldri uttalt deg kritisk om en politikers meninger f.eks? 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Eg må sei at å kalle CK og hans organisasjoner ekstremister er ganske høflig beskrivelse.

They didnt kill nazis, they called them nazis so they could kill them

Endret av Tussi
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
6 minutes ago, skaftetryne32 said:

Jeg synes ikke meningen er ekstrem på noe vis for den er begrunnet av CK sine mange uttalelser, og at jeg er enig i at det han sier er ekstremt å hatefullt gjør ikke meg ekstrem, min mening er godt begrunnet så hva er det som gjør meg ekstrem ved å gjenta noe mange er enige i? Er alle som mener at en mening er ekstrem, også ekstrem, bare ved å mene at det er ekstremt? Og hvordan vil min mening om noe spre seg til millioner av rettroende som følger mine ord, tror du virkelig at jeg har den påvirkningskraften? CK har dog det, en plattform å spre sitt hat på, jeg gjør ikke det, jeg nevner at jeg mener fyren er en ekstremist, det er alt. Jeg beklager om jeg fornærmet deg eller din familie eller noe, men CK er/var faktisk en offentlig person, og en offentlig person som engasjerer seg i politikk må regne med litt kritikk. Har du aldri uttalt deg kritisk om en politikers meninger f.eks? 

Det er viktig at en følger dogmatikken. Hvis ikke driver du med synsing eller i alvorlige tilfeller er ekstremist.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du misforstår. Jeg mener ikke din mening er ekstrem fordi du mener noen andres mening er ekstrem. Jeg mener du har en ekstrem mening fordi du uttaler deg på en ekstrem måte og at dette blir spesielt merkverdig når du kritiserer ekstreme holdinger i samme paragraf. Jeg viste til hva jeg mente var ekstremt i forrige svar, men her er det igjen: 

"Det er ikke lett å putte et nøyaktig tall på hvor mange menneskeliv dette svinet kan ha bidratt til å få en slutt på, men personlig føler jeg meg ganske sikker på at det er minst ett. Spredning av ekstreme holdninger fører til spredning av ekstreme handlinger."  

Jeg mener heller ikke at offentlige personer ikke skal tåle kritikk. Hvor mange vi når ut til er irrelevant for om vi har en ekstrem mening eller holdning, men nå er du på et offentlig forum uansett, og alle kan lese hva du skriver. Jeg har uttalt meg kritisk til mange personers meninger, og sikkert på ekstreme måter i noen tilfeller, men jeg er som regel forsiktig med å gjøre noe jeg selv kritiserer.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Eg gidd ikkje reise langt for å peike ut at dette er langt fra normal oppførsel.

In 2016, the organization launched Professor Watchlist, a website that lists academic staff that according to TPUSA "discriminate against conservative students and advance leftist propaganda in the classroom."[6] TPUSA has attempted to influence student government elections in an effort to "combat modern liberalism on college and university campuses."[13][14][15] In 2021, TPUSA started its School Board Watchlist website, which publishes names and photos of school board members who have adopted mask mandates or anti-racist curricula.[16][17][18]

Nøkkelordet her er "according to TPUSA" - i praksis var det heksejakt etter alle uttrykk av "woke" kultur innad utdanning. 👀

• Liker 3
Skrevet
Sir skrev (2 minutter siden):

Jeg mener du har en ekstrem mening fordi du uttaler deg på en ekstrem måte og at dette blir spesielt merkverdig når du kritiserer ekstreme holdinger i samme paragraf. Jeg viste til hva jeg mente var ekstremt i forrige svar, men her er det igjen: 

Ja jeg uttalte meg om noe jeg oppriktig tror, denne fyren har spredd hat i et tiår, som sagt spredning av ekstreme holdninger, leder til spredning av ekstreme handlinger, hva er ekstremt ved å mene det?

Sir skrev (4 minutter siden):

Jeg mener heller ikke at offentlige personer ikke skal tåle kritikk. Hvor mange vi når ut til er irrelevant for om vi har en ekstrem mening eller holdning, men nå er du på et offentlig forum uansett, og alle kan lese hva du skriver. Jeg har uttalt meg kritisk til mange personers meninger, og sikkert på ekstreme måter i noen tilfeller, men jeg er som regel forsiktig med å gjøre noe jeg selv kritiserer.

Men jeg har jo ikke gjort det, at du påstår det gjør det jo ikke sant, eller mener du det at om en person har meninger som er ansett som ekstreme så kan ikke det påpekes fordi ekstremister kan gjøre noe? Det er jo en temmelig bissar måte å tenke på, hvem kan kritiseres i et samfunn der man blir stemplet ekstremist for å kritisere?  

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Tussi skrev (7 minutter siden):

hvem er denne personen CK skal ha bidratt til å ta livet av?

Om du absolutt ikke vil forstå det jeg skrev, greit nok, men ikke kast bort min tid med sånt tull.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Me snakke jo om ein populasjon her inne som bære vatn for Charlie Kirk side opp og side ned forøvrig, så det er vel ganske naturlig at dei må anklage deg for å vera ekstrem - for alternativet er vel at dei må ta inn vatnet over seg sjølv her og gjenkjenne kor dei er plassert.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Om du absolutt ikke vil forstå det jeg skrev, greit nok, men ikke kast bort min tid med sånt tull.

Du skrev det var ihvertfall 1, og beskrev ikke noe nærmere heller, så hva skal man tro? Mener du han bidro til sin egen dld, eller noen andre? Du slengte det ut uten å beskrive det nærmere. Men hvis det ikke er noen så er det greit det. Men jeg var oppriktig nysgjerrig, for det ingen åpenbar forklaring på det

• Liker 3
Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Men jeg har jo ikke gjort det

Jeg prøver en gang til, men jeg mistenker at det ikke er summetone her.

Ekstrem påstand fra deg:

"Det er ikke lett å putte et nøyaktig tall på hvor mange menneskeliv dette svinet kan ha bidratt til å få en slutt på, men personlig føler jeg meg ganske sikker på at det er minst ett. Spredning av ekstreme holdninger fører til spredning av ekstreme handlinger."  

Kritiser det du mener er ekstremisme så mye du vil, men måten du kritiserer på her mener jeg er ekstrem, og når man kritiserer noen for ekstremistiske holdninger, ved å bruke egne ekstreme utsagn, så er det noe galt med argumentet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

Du skrev det var ihvertfall 1, og beskrev ikke noe nærmere heller, så hva skal man tro?

Jeg vil tro at du faktisk leste deg jeg skrev i det minste.

Det jeg sier er at hans negative holdninger, hatet han beviselig har spredd om andre mennesker kan ha fått negative konsekvenser for mennesker som tilhører de gruppene som CK har pratet dritt om relativt lenge nå, det er hva jeg sier, hørt om  massesuggesjon f.eks? Du vet det er retoriske teknikker en kan bruke til å radikalisere folk ikke sant? Tror du verdens autoritære ledere trekker avtrekkeren med egne hender? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil tro at du faktisk leste deg jeg skrev i det minste.

Det jeg sier er at hans negative holdninger, hatet han beviselig har spredd om andre mennesker kan ha fått negative konsekvenser for mennesker som tilhører de gruppene som CK har pratet dritt om relativt lenge nå, det er hva jeg sier, hørt om  massesuggesjon f.eks? Du vet det er retoriske teknikker en kan bruke til å radikalisere folk ikke sant? Tror du verdens autoritære ledere trekker avtrekkeren med egne hender? 

Ja, jeg leste det du skrev, jeg antok du mente en spesifikk person. 

Men slik er det jo, andres retorikk førte til CK sin død. man kan ikke stemple folk som ekstremister fordi en eller annen tulling som er enig med vedkommende kan utøve vold. Det fører til vold, på begge sider, når ustabile mennesker tar ting utav kontekst. Så lenge man ikke har oppfordret til vold er det feil å legge skylden på noen for vold. Listene over lærere har jeg allerede tatt avstand fra, så det er sagt

• Liker 3
Skrevet
Sir skrev (1 minutt siden):

Jeg prøver en gang til, men jeg mistenker at det ikke er summetone her.

Ekstrem påstand fra deg:

Du skjønner jo ikke bak fram på ord som påstander, holdninger og meninger, nei det er en mening, noe jeg uttrykker ved å bruke ord som uttrykker akkurat det, som 👇

Sitat

Forstår du ikke at jeg uttrykker en mening basert på tro? Du må prøve å faktisk lese det jeg skriver. 

• Liker 3
Skrevet
Drunkenvalley skrev (11 minutter siden):

Eg gidd ikkje reise langt for å peike ut at dette er langt fra normal oppførsel.

Nøkkelordet her er "according to TPUSA" - i praksis var det heksejakt etter alle uttrykk av "woke" kultur innad utdanning. 👀

ADL har også lister over folk. Er det også galt?

• Liker 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Forstår du ikke at jeg uttrykker en mening basert på tro? Du må prøve å faktisk lese det jeg skriver. 

Ikke det jeg diskuterer, så her er det ikke summetone. Vi gir oss der.

• Liker 2
Skrevet
Sir skrev (Akkurat nå):

Ikke det jeg diskuterer, så her er det ikke summetone. Vi gir oss der.

Om du faktisk nekter å lese det jeg skriver, men heller velger å dele ut ad hominem angrep å skape stråmann så er det strengt tatt du som har problemet med mangel på summetone. Du kan gi deg du, men jeg vet hvorfor, du har ingenting. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...