Nedward Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Nokia blir ikke bra i 2025 av å kaste penger på liket. Kulturen er borte, talentene må gjenskaffes, merkevare må bygges på nytt. It's dead and gone. Hva gjelder Apple, så er det ikke bleeding edge på alt av maskinvare. De er forbikjørt på skjermer eksempelvis. Det er dog åpenbart ikke behov for noe bedre enn bra nok. De har halve markedet alene i USA. Situasjonen er lik i flere andre land. Samsung & Co må konkurrere med noe.
Nimrad Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Nedward skrev (12 minutter siden): Hva gjelder Apple, så er det ikke bleeding edge på alt av maskinvare. De er forbikjørt på skjermer eksempelvis. Det er dog åpenbart ikke behov for noe bedre enn bra nok. De har halve markedet alene i USA. Situasjonen er lik i flere andre land. Samsung & Co må konkurrere med noe. Telefonmarkedet har vært modent i et godt tiår allerede. Det skjer ingen svære endringer lenger og det kommer neppe til å komme. Det gjelder alle produsenter. For de store aktørene som Apple, Samsung osv. så handler det mer om å levere bra på alle specs. Det må være bra kamera, bra skjerm, bra batteritid, bra CPU, få med viktige nye features. Det er noen år siden jeg gadd å følge med lenger, men da var det "catching up game" mellom Apple og Samsung hver release for å slå den andres specs. Etter det er det stort sett kjedelige oppdateringer fra år til år. MEN, prøv å gå tilbake til en 5++ år gammel telefon så ser du at over tid kommer det meningsfulle oppgraderinger.
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Nimrad skrev (58 minutter siden): Helt elendig idé. Nokia lagde bare dritt på slutten, og å tro at Nokia var noe magisk på den tida er bare tull. Det var mobilene som var dumme, ikke hadde fargeskjerm. Det var bare teknologien som var sånn. Det er dritenkelt å replikere i dag, men ingen vil ha det. Bare i vårt nostalgiske hodet var det gode tider. Jeg har den nye Nokia 3210 som tvillingtelefon, og fy fader så dritt det er. Smarttelefonen er kommet for å bli. Ja jeg prøver ikke å si at en ikke skal lage smarttelefon 😛 Bare at en kan prøve å lage noe som holder i mer enn noen dager... Iphonen får jo nye sprekker bare en ser på den. Aldri opplevd maken, men så har jeg jo aldri registrert en iphone eier som ikke har knust glass før heller så det var ikke så overraskende.
Nimrad Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Salvesen. skrev (15 minutter siden): Ja jeg prøver ikke å si at en ikke skal lage smarttelefon 😛 Bare at en kan prøve å lage noe som holder i mer enn noen dager... Iphonen får jo nye sprekker bare en ser på den. Aldri opplevd maken, men så har jeg jo aldri registrert en iphone eier som ikke har knust glass før heller så det var ikke så overraskende. Jøss. Jeg har ikke hatt sprekker i iPhone på 8 år. Anyway, alle bruker så og si samme leverandør av glass for tida, det er basically ingen konkurranse i det markedet. Det er bare hvem som er først ute med det nye. Endret 13 timer siden av Nimrad
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Nimrad skrev (3 minutter siden): Jøss. Jeg har ikke hatt sprekker i iPhone på 8 år. Anyway, alle bruker så og si samme leverandør av glass for tida, det er basically ingen konkurranse i det markedet. Det er bare hvem som er først ute med det nye. Glasset er nødvendigvis ikke problemet, men hvordan mobilen er pakket inn. Nåværende iphone er den eneste mobilen der jeg har plukket den opp og fått nye sprekker uten at jeg kan huske at den har vært utsatt for noe impact i forkant. De bare dukker opp, til stadighet. Har helt klart knust skjermer før, men da har det vært etter harde støt og fall der en nesten vet det før en ser på telefonen. Det er dog veldig lite å gå på i fra min side. Men jeg er ikke imponert over kvaliteten på denne, ei heller bloatware eller annet. Jevnt over stort sett dårligere overall.
BadCat Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Denne mobilen er ikke tynn, det er det tykkeste punktet som teller. Det hjelper ikke med 5,6 mm kropp når kamerapartiet måler ca 9,5 mm.
Nimrad Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Salvesen. skrev (33 minutter siden): Det er dog veldig lite å gå på i fra min side. Men jeg er ikke imponert over kvaliteten på denne, ei heller bloatware eller annet. Jevnt over stort sett dårligere overall. Smak og behag I guess. Da jeg måtte ha android en periode pga oppdrag for en kunde så synes jeg den var dårligere på omtrent alt. Jeg er egentlig kommet dit at jeg egentlig ikke bryr meg lenger. iOS og Android har nærmet seg hverandre de siste årene. Men vi som jobber sammen med utviklerne i firmaet mitt "må" sitte på Mac og de snakker godt sammen med iPhone.
Salvesen. Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Nimrad skrev (2 minutter siden): Smak og behag I guess. Da jeg måtte ha android en periode pga oppdrag for en kunde så synes jeg den var dårligere på omtrent alt. Jeg er egentlig kommet dit at jeg egentlig ikke bryr meg lenger. iOS og Android har nærmet seg hverandre de siste årene. Men vi som jobber sammen med utviklerne i firmaet mitt "må" sitte på Mac og de snakker godt sammen med iPhone. Ja det er nok mye smak og behag som du sier. Jeg snakker bare for meg selv Har heldigvis aldri havnet i ett slikt miljø og det er jeg glad for da jeg trives best på windows. Men igjen, smak og behag
Svein M Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Jeg ser ikke noe fordel i at Air er tynnere. Jeg hadde heller valgt den vanlige iPhone 17, eller iPhone 16 Plus.
bbios Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Salvesen. skrev (9 timer siden): Jobb telefon Men må du bruke jobb telefonen 24/7 da?
Salvesen. Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden bbios skrev (2 minutter siden): Men må du bruke jobb telefonen 24/7 da? Jeg må ha den på 24/7 så da blir det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå