andersm83 Skrevet i går, 19:32 Skrevet i går, 19:32 Hei. I leiligheten min har jeg trådløst nett uten tilgang til ruteren som gir det. Jeg ønsker og motta disse signalene og sende de videre til Sonos boksen min da den må være koblet til med kabel. Noen tips til hva jeg burde kjøpe?
oddeh Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) Ruter i bridge/media mode. Endret 23 timer siden av oddeh 1
andersm83 Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden oddeh skrev (25 minutter siden): Ruter i bridge/media mode. Hvilken ruter? Den jeg ikke har tilgang til? Eller må jeg kjøpe en ruter som kan motta trådløst?
Complexity Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden (endret) De fleste routere kan vel settes opp i denne modusen. Husker jeg var i samme situasjon selv for sikkert rundt 13 år siden hvor jeg leide leilghet med kun wifi og trengte ethernet. Kjøpte da en Asus ea n-66 som fungerte som wifi repeater (ga bedre signal i leiligheten) og gav meg ethernet uttak. I dag finnes det sikkert flust av tilsvarende produkter. Endret 22 timer siden av Complexity 1
andersm83 Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden Complexity skrev (1 minutt siden): De fleste routere kan vel settes opp i denne modusen. Husker jeg var i samme situasjon selv for sikkert rundt 13 år siden hvor jeg leide leilghet med kun wifi og trengte ethernet. Kjøpte da en Asus ea n-66 som fungerte som wifi repeater (ga bedre signal i leiligheten) og gav meg ethernet uttak. I dag finnes det sikkert flust av tilsvarende produkter. Trenger nok en router som kan ta imot trådløst og videresende via Ethernet ja. Noen tips til hvilken? Trenger ikke noe avanserte greier......
Complexity Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 4 minutes ago, andersm83 said: Trenger nok en router som kan ta imot trådløst og videresende via Ethernet ja. Noen tips til hvilken? Trenger ikke noe avanserte greier...... Nei etter den perioden kjøpte jeg bolig og ordnet nett selv så ikke utforsket slikt siden. Men vet at N-66 var en god sak iallefall. Ser det ligger en på finn til 300kr. Kansje du kan prute den til en hundrelapp eller noe.
toralfb Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Her er en enkel sak, TP-link RE305, fungerer som en bro mellom WiFi og kablet nett: https://www.kjell.com/no/produkter/nettverk/tradlost-nettverk/repeater-for-nettverk/tp-link-re305-wifi-repeater-ac1200-p61644 1
NULL Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 8 hours ago, andersm83 said: Trenger nok en router som kan ta imot trådløst og videresende via Ethernet ja. Noen tips til hvilken? Trenger ikke noe avanserte greier...... Det meste, om ikke alle, Asus-rutere. Asus kaller dette "Media Bridge Mode". Mange wifi-repeatere/extendere støtter også at de tilkobles et eksisterende trådløsnett og videre kan man koble en enhet til ethernet-porten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå