Gå til innhold

Slik blir flerspillerdelen til Battlefield 6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gjesp 😴 ble ikke imponert i det hele tatt.

Forhåndsbestiller man det, gjør man samme feilen som ved BF2042 😑

Sitat

nearly 98% of the core developers behind previous Battlefield games exited EA. The alleged goal of the new team appears to focus on maximizing revenue streams and shareholder returns

Kilde: https://techtroduce.com/battlefield-fans-temper-expectations-claims-developer/

Endret av Soles
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Ser veldig lovende ut så langt, når se de mest kritiske BF streamerene der ute ser ut til å virke fornøyd aner man håp =)

Åpen beta datoene ser ut til å klaffe dårlig for min del, men det blir spennende å se tilbakemeldingene til folk!

• Liker 1
Skrevet

Ser veldig lovende ut, og gøy å endelig se norsk og svensk materiell! Krysser fingrene for at dette fyller gapet etter BF3/4.

Så synes jeg fortsatt settingen (krig mot leiesoldater) høres veldig uinteressant ut og skulle ønske de gikk tilbake til en konflikt mellom nasjoner, men krysser fingrene for å bli positivt overrasket også her. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Får se om det blir kjøp etter at man har testet Beta neste uke. Delta Force så også veldig lovende ut helt til man fikk spilt det selv og fant ut hvor medioker det var.

Får krysse fingrer og tær også håpe at BF6 blir på samme nivå som BF3/4 :thumbup:

• Liker 1
Skrevet
Soles skrev (13 timer siden):

Forhåndsbestiller man det, gjør man samme feilen som ved BF2042 😑

Langt i fra samme situasjon. Ja den første traileren til 2042 imponerte, men all informasjon etter det var fylt med røde flagg. Jeg avbestilte 2042 før offisielle launchen fordi jeg så problemene. Om jeg husker riktig fikk jeg prøvd spillet også via early access eller noe. 

Denne gangen har vi hundrevis av battlefield-veteraner som spiller spillet i timesvis og kan gi ærlig feedback.

I tillegg får vi en lang åpen beta.

Om man bestemmer seg for å forhåndsbestille (for preloading etc) så er det med mye mer informasjon enn med 2042. Kan alltids avbestille det når launch nærmer seg om man blir usikker 

Og er man fan av battlefield 3 og 4 så skal det godt gjøres at dette blir et bomkjøp om man bestemmer seg for å kjøpe det. 

Jeg stemmer med lommeboka. Forhåndsbestilt det nå fordi jeg liker det jeg ser. Om det skulle endre seg, så avbestiller jeg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Denne gangen har vi hundrevis av battlefield-veteraner som spiller spillet i timesvis og kan gi ærlig feedback. 

Stikk motsatte av det jeg har lest, fra en av de som utviklet de gamle BF spillene.

Mennesker er jo vanedyr, skal kjøpes uansett om EA lurer folk. Husker med BF2042 utrolig mange som kjørte full refund PayPal, noen gikk til sak mot EA. Men det er jo helt glemt 🙄

Skal godt gjøres at de gir ut ett spill, som danker ut både BF3/BF4. Husk at det er nytt team, som har ett annet syn på BF sin fremtid.

Endret av Soles
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Soles skrev (1 time siden):

Stikk motsatte av det jeg har lest, fra en av de som utviklet de gamle BF spillene.

Så du live multiplayer reveal i det hele tatt? I tillegg til Battlefield Labs, altså ekte playtesting med vanlige folk + mer proffe spillere, så var det massevis av folk som spilte spillet live i går. Om man ikke har fått med seg ett eneste ord av det EA/DICE har vist/sagt om spillet, så kan man se ekte gameplay og ekte erfaringer fra folk som har vært veldig kritiske mot Battlefield. Og de er veldig positive. 

Og vi har ikke engang startet betaen, som vil gi mye mer informasjon.

Mennesker er jo vanedyr, skal kjøpes uansett om EA lurer folk. Husker med BF2042 utrolig mange som kjørte full refund PayPal, noen gikk til sak mot EA. Men det er jo helt glemt 🙄

Å kjøre refund etter man har kjøpt og spilt spillet, eller gå til sak, er jo drøyt. Da får man heller skylde på seg selv at man ikke gjorde nok research på forhånd. Det var mer enn nok informasjon ute til launch date til å vite om man vil like spillet eller ei.

Skal godt gjøres at de gir ut ett spill, som danker ut både BF3/BF4. Husk at det er nytt team, som har ett annet syn på BF sin fremtid.

Det må ikke "danke ut" de. Det må kun være på noenlunde samme nivå, med nytt innhold, ny grafikk og noen nye features. En evolusjon av BF3/4. Og det ser foreløpig ut som det er det man får. Hadde man lansert BF4 i år hadde det uansett aldri blitt så stort som det ble da. Spill er et produkt av sin tid også.

Det er ikke en failure om det ikke knuser noen av de mest anerkjente og populære spillene i sjangeren gjennom tidene. BF1 og BFV var jo også fantastiske spill, selv om sistnevnte manglet innhold ganske lenge.

At det er et nytt team er ikke noe direkte negativt Ofte man ser at folk som har gitt ut "gull" før ikke nødvendigvis kan det igjen. Eller at de er for slitne og har tatt til å hvile på sine laurbær. Så det kan være at nytt blod, med mål om å lage noe som kan konkurrere med BF3/4 er like bra.

---

Poenget mitt er at alt det administrative rundt har null å si. Det eneste som har noe å si er om spillet er bra og det man selv ønsker av et nytt BF. Og det får man mer enn nok informasjon om via alle live-streams, open beta og mer. Eneste risikoen er jo at de kommer med crazy skins osv, men foreløpig kommunikasjon er at de skal holde det mer realistisk enn CoD etc.

Jeg tar det knusende med ro, men jeg er optimistisk. Har forhåndsbestilt det fordi jeg liker det jeg ser. Så er det bare å kansellere om man ser at de går helt feil retning.

Skrevet (endret)

Avsbestillte 2042 selv. Spilte én runde med open beta der før lansering og det ble refund brennkvikt. Beta var søppel, og 2042 var en vits ved lansering og i lang tid etter.  Fy faen for ett opplegg 😛  "Heldigvis" fikk jeg 2042 nøkkel med en nvme jeg bestilte, så jeg fikk være med på marerittet i fra lansering av, rett og slett en tur til helvette og tilbake den reisen der 🤣 For det ble jo langt bedre etter hvert når sant skal sies.

Endret av Mala
Skrevet
bubba477 skrev (23 minutter siden):

Anticheat på kernel level som krever TPM 2.0 og secure boot på: https://itavisen.no/2025/08/01/har-du-ikke-dette-aktivert-far-du-ikke-spille/

Nei takk.

Er ikke mange online spill du får spilt om du ikke vil ha Kernel level anticheat på din PC. Det eneste positive med BF2042 var at jeg møtte ikke på en eneste cheater, så må jeg installere Kernel level anticheat for å unngå cheatere, så gjør jeg gladelig det.

• Liker 1
Skrevet
TheKims skrev (1 time siden):

Er ikke mange online spill du får spilt om du ikke vil ha Kernel level anticheat på din PC. Det eneste positive med BF2042 var at jeg møtte ikke på en eneste cheater, så må jeg installere Kernel level anticheat for å unngå cheatere, så gjør jeg gladelig det.

Der går det en grense for meg, spesielt om den legger igjen noe som ikke forsvinner når man avinstallerer. De fleste spill jeg spiller klarer dette helt fint på serversiden, men det er noen som skal drive på med dette tullet her og da blir det ingen penger på dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...