KANE2009 Skrevet 5. august Skrevet 5. august https://www.nettavisen.no/sport/voldshendelse-i-ungdomsfotballen-angrep-motstanderlag-i-garderoben/s/5-95-2551173 NFF ser selvfølgelig alvorlig på saken og tiltak har blitt gjort, men laget som ble angrepet måtte sove på samme skole som det angripende laget da NFF ikke ønsket å forholde seg til det (usikkert om de mener klagen eller selve hendelsen). Vet ikke om jeg skal gråte eller le, men her er det flere, både i kretsen og i NFF som bør kjenne sin besøkelsestid, ta hatten og gå.
Baranladion Skrevet 5. august Skrevet 5. august Neptun1 skrev (12 timer siden): Grov vold mot dommer, slagsmål mellom to lag (i denne tråden beskrevet som norske av en eller annen grunn. Ja, norske men ikke spillerne) og tradisjonell avhopping for asyl. https://www.document.no/2025/08/04/norway-cup-flere-enn-10-utlendinger-har-sokt-asyl/ Nei, takk. Hvor får du den informasjonen fra? Videoen jeg har sett fra slagsmålet på banen viser ikke afrikanere og arabere slik linken din beskriver. Det kan virke som det er en annen hendelse linken refererer til? 2
frohmage Skrevet tirsdag kl 09:33 Skrevet tirsdag kl 09:33 Spansk mann tiltalt etter dommervold på Norway Cup Sitat Politiet tar ut tiltale mot den spanske mannen som var siktet for volden på Norway Cup. Anmeldelsen mot dommeren blir henlagt. 1
leticia Skrevet tirsdag kl 09:48 Skrevet tirsdag kl 09:48 frohmage skrev (18 minutter siden): Spansk mann tiltalt etter dommervold på Norway Cup Det var vel som ventet det. Politiet virket ikke spesielt interessert i å avhøre vitner som fortalte om dommerens oppførsel i forkant. Vi får nå se da, om ikke retten finner det formildende likevel i hovedforhandlingen.
Baranladion Skrevet tirsdag kl 10:03 Skrevet tirsdag kl 10:03 leticia skrev (13 minutter siden): Det var vel som ventet det. Politiet virket ikke spesielt interessert i å avhøre vitner som fortalte om dommerens oppførsel i forkant. Vi får nå se da, om ikke retten finner det formildende likevel i hovedforhandlingen. Dommeren har sannsynligvis vært aggressiv, dyttet og løpt inn i, eller mot gruppen med spillere, men det er forskjell på det og et knyttneveslag til ansiktet. At saken henlegges mot dommeren er nok helt innafor, men det blir nok formildende for spanjolen . Jeg tipper spanjolen gikk til angrep fordi han trodde dommeren skulle angripe ytterligere, altså en form for selvforsvar. 1
leticia Skrevet tirsdag kl 13:57 Skrevet tirsdag kl 13:57 Baranladion skrev (3 timer siden): Dommeren har sannsynligvis vært aggressiv, dyttet og løpt inn i, eller mot gruppen med spillere, men det er forskjell på det og et knyttneveslag til ansiktet. At saken henlegges mot dommeren er nok helt innafor, men det blir nok formildende for spanjolen . Jeg tipper spanjolen gikk til angrep fordi han trodde dommeren skulle angripe ytterligere, altså en form for selvforsvar. Ja, det er forskjell, men det betyr ikke at dommeren er "uskyldig" oppi det hele. Ser det er henlagt på "bevisets stilling ". Det er noe helt annet enn "intet straffbart forhold ". Foranledningen blir nok også formildende i straffeutmålingen ja.
Baranladion Skrevet tirsdag kl 14:44 Skrevet tirsdag kl 14:44 leticia skrev (34 minutter siden): Ja, det er forskjell, men det betyr ikke at dommeren er "uskyldig" oppi det hele. Ser det er henlagt på "bevisets stilling ". Det er noe helt annet enn "intet straffbart forhold ". Foranledningen blir nok også formildende i straffeutmålingen ja. Intet straffbart forhold brukes når det helt opplagt ikke er blitt gjort noe galt eller alt er en tydelig misforståelse. Bevisets stilling er når politiet tror det kan ha blitt gjort noe galt, men at det vurderes dithen at det blir for vanskelig å bevise utover enhver rimelig tvil at noe straffbart har skjedd. Hvis intet straffbart forhold skulle blitt brukt så betyr det faktisk at dommeren hadde blitt helt renvasket. Så det blir egentlig riktig å bruke "bevisets stilling" her tenker jeg. Foranledningen vil nok forsvaret bruke aktivt.
leticia Skrevet tirsdag kl 15:19 Skrevet tirsdag kl 15:19 Baranladion skrev (29 minutter siden): Bevisets stilling er når politiet tror det kan ha blitt gjort noe galt, men at det vurderes dithen at det blir for vanskelig å bevise utover enhver rimelig tvil at noe straffbart har skjedd. Ja, fullt klar over det. Baranladion skrev (30 minutter siden): Hvis intet straffbart forhold skulle blitt brukt så betyr det faktisk at dommeren hadde blitt helt renvasket. Så det blir egentlig riktig å bruke "bevisets stilling" her tenker jeg. Jeg mente ikke at "intet straffbart forhold " skulle bli brukt. Jeg bare påpeker at henleggelseskodene har forskjellig betydning, slik du også redegjør for.
23:4 Skrevet onsdag kl 18:11 Skrevet onsdag kl 18:11 Vokteren skrev (På 3.8.2025 den 20.26): Putin, Xi og Un behøver ikke løfte en finger for å skape misnøye, uro og splittelser i vestlige land. Det klarer vi fint på egenhånd. Har de rett i at dekadente, vestlige demokratier er i forfall ? Selvfølgelig har de rett, og det har jo også hele den konservative siden i alle vestlige land som har ment dette i 30 år.
Bing123 Skrevet i går, 16:29 Skrevet i går, 16:29 Mer info til de som forsvarer den omtalte og visstnok beryktede linjedommeren https://www.tv2.no/sport/sinnssykt-at-han-far-lov-til-a-domme-barn/18017839/ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå