Daisy 🌸 Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Theo343 skrev (Akkurat nå): Og her har man en artig miks. Mannen kan være alt annet enn direkte underdanig i resten av tilværelsen og har sine egne sterke meninger. Men i senge elsker han at dama tar styringa. Yes ☺️
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden BadCat skrev (5 minutter siden): Hva du gjorde er likegyldig. Du må ta snittet av minst hundre tusen husstander. Hvis ikke mulig så >10k og i alle fall ikke under snittet av 1000. Kvinner har ikke logisk sans. Hva jeg gjorde og hva andre gjorde har akkurat like stor verdi. Vi er alle en del av statistikken. Som jeg nevnte kan det også være forskjell fra landsdel til landsdel. Tallene for når giftemål ble inngått kan også ha hoppet opp pga at folk bor som samboere lengre før de gifter seg. Noen velger å være samboere og aldri gifte seg også. De misogynistiske holdningene dine kan du holde for deg selv. 3
Daisy 🌸 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden leticia skrev (18 minutter siden): Ja, jeg så det nå, prøver å gå litt mer gjennom selve tråden fra start og de enkelte innleggene for å se om jeg har noe mer å sette fingern på 🤪 Litt av et sjarmtroll, du Så du giftet deg altså rundt årtusenskiftet og likevel reiser du alene rundt i Europa. Hva blir det neste? At du har flyttet sammen med kjæresten din i løpet av de siste to årene? Synes jeg leser temmelig mange rare historier fra deg, som ikke helt henger sammen, og nå svarer du altså i en tråd myntet på menn, hvor du bruker deg selv og dine fire barn før du fylte 25, som argument mot statistikken. Dette blir bare for dumt og for kaotisk for meg.
leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Theo343 skrev (16 minutter siden): - Så har du den klassiske tøffelen som ikke tør godta invitasjoner til venner fordi dama har bestemt at de skal sitte hjemme og se på TV og spise potetgull. - Han som alltid må sjekke hjemme før han kan si ja til noe som helst. Selv noe så enkelt som å ta en spillkveld sammen hvor alle er hjemme i sitt eget hjem. Han får av og til lov, men må alltid sjekke med dama først. Han får selvsagt kjeft av dama hvis spillkvelden gikk en halvtime over tiden. Du hadde mange forskjellige (morsomme sanne) varianter her. Men jeg vil gjerne fremheve denne. Jeg tenker at endel menn ikke egentlig har så lyst til å dra ut på ting alltid, og ikke har lyst å fortelle dette til kameratene. Da blir dama en utmerket forklaring / unnskyldning på at han ikke kommer, selv om hun gjerne vil at han stikker ut en tur med vennene (for at hun selv gjerne vil ha egentid). Jeg har selv hørt min egen bruke denne unnskyldningen, og jeg vet fra andre damer at også deres menn gjør dette. Det skulle egentlig bare mangle at man spør. Men helt ærlig, jeg spør faktisk ikke om det er greit at jeg reiser bort i 6 - 7 uker, han vet jeg gjør det uansett. Samme når den årlige uka hans kommer. Vi må kunne unne hverandre å leve det livet vi selv vil ha, man er ikke noens eiendel bare fordi man er kjærester. 2
Theo343 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 2 minutes ago, leticia said: Du hadde mange forskjellige (morsomme sanne) varianter her. Men jeg vil gjerne fremheve denne. Jeg tenker at endel menn ikke egentlig har så lyst til å dra ut på ting alltid, og ikke har lyst å fortelle dette til kameratene. Da blir dama en utmerket forklaring / unnskyldning på at han ikke kommer, selv om hun gjerne vil at han stikker ut en tur med vennene (for at hun selv gjerne vil ha egentid). Jeg har selv hørt min egen bruke denne unnskyldningen, og jeg vet fra andre damer at også deres menn gjør dette. Det er helt riktig og jeg fikk med en gang opp et navn i hodet på en på jobb som alltid brukte dama som unnskyldning. Og vi skjønte jo at det var fordi han egentlig ikke hadde lyst. Måtte flire litt, for det er jo helt greit at man ikke har lyst 😛 Endret 2 timer siden av Theo343 2
Theo343 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Quote Det skulle egentlig bare mangle at man spør. Jeg vil omformulere det litt. Det er helt greit å ta en avsjekk med samboer, kone osv. Det kan være hun har planlagt en middag og handlet for et visst antall personer. Eller at man hadde en avtale han hadde glemt (det vet vi skjer). Men det jeg tenkte på var disse menn som må be om tillatelse, ikke bare ta en avsjekk for å ikke være drittsekk. Quote Men helt ærlig, jeg spør faktisk ikke om det er greit at jeg reiser bort i 6 - 7 uker, han vet jeg gjør det uansett. Samme når den årlige uka hans kommer. Vi må kunne unne hverandre å leve det livet vi selv vil ha, man er ikke noens eiendel bare fordi man er kjærester. Helt enig her også. I et langt forhold pleide jeg å dra på sykkelopplevelse/trening ferie 2 ganger i året. 7-10 dager hver gang og gjerne i perioden mars-april og september-oktober. Hun kunne jo ikke fordra sykling så det var jo helt naturlig at jeg dro på disse turene og de ble bare bestilt, man var klar over det og tok høyde for det. Å ha egentid i et forhold er alfa omega for de fleste (vil jeg tro). Derav var også en av mine krav at jeg alltid skulle ha en egen Mancave (rom, garasje el.) hvor jeg kunne ha det som jeg ville og gjøre som jeg ville. Og fikk jeg ikke det hadde jeg nok mistet meg sjæl og neppe orket det særlig lenge. Også det å kunne dra på sine egene greier alene eller med egne venner uten å alltid ha med partneren, det er bra for de fleste forhold. Endret 2 timer siden av Theo343 1
leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Theo343 skrev (Akkurat nå): Jeg vil omformulere det litt. Det er helt greit å ta en avsjekk med samboer, kone osv. Det kan være hun har planlagt en middag og handlet for et visst antall personer. Eller at man hadde en avtale han hadde glemt (det vet vi skjer). Men det jeg tenkte på var disse menn som må be om tillatelse, ikke bare ta en avsjekk for å ikke være drittsekk. Ja, det er forskjell på det 🫣
Daisy 🌸 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Theo343 skrev (28 minutter siden): Det er interessant det du tar opp. Har venner og bekjente menn som faller i disse "kategoriene" og noen er nok en blanding. - Han lar dama styre i hjemmet for han orker ikke å krangle om absolutt alt. Hjemme er kona/dama sjefen. Han har egentlig resignert litt og tenker "happy wife, happy life". Livet er for kort til å krangle om alt. - Han lar dama styre i hjemmet fordi hun faktisk kan skape et koselig hjem man ønsker å komme hjem til. - Han er tålmodig og soner ut litt når dama som kanskje er litt ekstra stabeis får sine raptuser. Denne evnen er sjelden. - Han lar dama styre alt, også felles økonomi og lønna hans går til henne hvor han får utdelt sine penger som kan brukes til hva som helst. Hun er også gjerne i overkant sjalu og ringer stadig vekk når han er ute med venner. - Så har du den klassiske tøffelen som ikke tør godta invitasjoner til venner fordi dama har bestemt at de skal sitte hjemme og se på TV og spise potetgull. - Han som alltid må sjekke hjemme før han kan si ja til noe som helst. Selv noe så enkelt som å ta en spillkveld sammen hvor alle er hjemme i sitt eget hjem. Han får av og til lov, men må alltid sjekke med dama først. Han får selvsagt kjeft av dama hvis spillkvelden gikk en halvtime over tiden. - Så har du ungkaren som alltid forventer at ting skal gå slik han vil og dermed forblir ungkar og selv mannlige venner blir litt slitne av fyren. - Kom på en til. Han som ikke godtar at dama skal dominere alt i forholdet og ender opp med å leve et liv fult av krangel til han endelig forstår at det ikke er verdt det (eller kanskje aldri). Har bekjentskaper i alle kategorier. Men så har man også andre enden hvor par bare lever helt sitt eget liv hver for seg hvor det kan være frustrerende for den ene parten. EDIT: Men skjønte at det handlet om den seksuelle og romantiske delen av forholdet. Ja, jeg siktet til de allerede bevisste underdanige mennene, og til de potensielt bevisste underdanige mennene. For jeg tror nok at en del er underdanig, men at de ikke er det bevisst, og at det dermed skjærer seg når de blir sammen med en kvinne og overlater mye ansvar til henne. Da ville det vært bedre om de hadde vært klar over sin egen tendens i første omgang. Og det samme omvendt vei også, for så vidt. Det er drøssevis med menn som utgir seg for å være seksuelt dominerende fordi de er dominerende til vanlig, men så kommer de til saken og så aner de ikke hva de vil. Det er drøssevis med damer som tror de selv er seksuelt underdanige, men som ikke klarer å slippe kontrollen eller slippe tanken om å få det som de selv vil. Du sier at du har noen i alle kategorier, men mitt inntrykk er at omtrent alle de mennene du beskriver kommer fra forhold hvor det er kvinnen som faktisk bestemmer - på godt og vondt. 1
Theo343 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 9 minutes ago, Daisy 🌸 said: Ja, jeg siktet til de allerede bevisste underdanige mennene, og til de potensielt bevisste underdanige mennene. For jeg tror nok at en del er underdanig, men at de ikke er det bevisst, og at det dermed skjærer seg når de blir sammen med en kvinne og overlater mye ansvar til henne. Da ville det vært bedre om de hadde vært klar over sin egen tendens i første omgang. Og det samme omvendt vei også, for så vidt. Det er drøssevis med menn som utgir seg for å være seksuelt dominerende fordi de er dominerende til vanlig, men så kommer de til saken og så aner de ikke hva de vil. Det er drøssevis med damer som tror de selv er seksuelt underdanige, men som ikke klarer å slippe kontrollen eller slippe tanken om å få det som de selv vil. Du sier at du har noen i alle kategorier, men mitt inntrykk er at omtrent alle de mennene du beskriver kommer fra forhold hvor det er kvinnen som faktisk bestemmer - på godt og vondt. Ja det var ment som menn som alle på en eller annen måte lar dama styre det meste, på godt og vondt. Nå er ikke det å skrive min største styrke. Ellers enig med deg, jeg tror også mange ikke er "tro mot seg selv" i så henseende. Og jeg tror kanskje menn spesielt har vondt for å være åpne på at de liker at dama tar styringa i senga, for menn skal jo liksom være "bossman". Men selvsikre mann vil ikke ha noe problemer med å innrømme det. Så har du kvinnene som faller i samme fella "vi skal jo være den som blir styrt i senga og la den ekte mannen med stor M ta styringa?". Selv fant jeg ut av disse tingene forholdsvis tidlig etter å ha prøvd litt begge deler. Men så gjelder det å finne en partner som faktisk er kompatibel på det. Uten å måtte lete i obskure hjørner av samfunnet. Jeg tror veldig mange forhold kjølner seksuelt fordi partene ikke er ærlige med hverandre på såpass grunnleggende punkter. Så ender de i verste tilfelle opp med å være utro fordi der kan man slippe å være så "synlig". Endret 2 timer siden av Theo343
BadCat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 41 minutes ago, Daisy 🌸 said: Oh please. Det må bli slutt på at man blander sammen kvinner med feminister og sosialister. Jeg er kvinne og ingen av delene. Det finnes menn som er én eller begge delene. Menn er i stor grad drevet av logikk og kvinner av følelser. Kvinner er irrasjonelle. Hun kan si at hun vil utsette studiene ett år og finne en jobb for å nyte kjærestelivet nå som det er så fint i den nye leiligheta. Neste uke har hun tatt av seg ringen og sitter på flyet til andre delen av landet. Mannen har gjort alt det hun bad om og hun har bekreftet at det er fint. Likevel drar hun. For at en mann skulle ha gjort det samme må han enten ha oppdaget at hun holdt på med en annen mann eller noe annet drastisk må ha skjedd. Kvinner kan snu på timen uten at noe har skjedd. Endret 2 timer siden av BadCat 1
Theo343 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Jeg kjenner også menn som er mer følelsesdrevne, impulsive osv. Hvorvidt man domineres av venstre eller høyre hjernehalvdel trenger ikke være bundet av kjønn. Men dette er en diskusjon jeg ikke begir meg inn på 😛 I grunn de aller fleste menn som blir sint og sur på alt mulig rart vil jeg påstå i høyeste grad er følelsesdrevet selv om de selv liker å fremme seg selv som rasjonelle, analytiske og logisk drevne individer. Så dette blir for enkelt. Endret 2 timer siden av Theo343 2
leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden BadCat skrev (2 minutter siden): Menn er i stor grad drevet av logikk og kvinner av følelser. Kvinner er irasjonelle Tullprat. 2
leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Theo343 skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner også menn som er mer følelsesdrevne, impulsive osv. Hvorvidt man domineres av venstre eller høyre hjernehalvdel trenger ikke være bundet av kjønn. Men en diskusjon jeg ikke begir meg inn på 😛 Menn er fulle av følelser. Menn som griner på fotballkamp f.eks. Så må vi ikke glemme at aggressjon, frustrasjon osv også er følelser. Følelser er så mangt. Men helt greit du ikke tar diskusjonen videre. Forskjellen på følelser i forhold til kjønn ligger vel mer i at det er mer "tabu" at menn viser følelser, dermed blir de nødt til å undertrykke dem i større grad. Det er ikke heldig. 2 1
Daisy 🌸 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Theo343 skrev (8 minutter siden): Selv fant jeg ut av disse tingene forholdsvis tidlig etter å ha prøvd litt begge deler. Men så gjelder det å finne en partner som faktisk er kompatibel på det. Uten å måtte lete i obskure hjørner av samfunnet. Når det kommer til kinks, er det bedehuset over fetlife hvilken dag som helst!
Theo343 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 5 minutes ago, leticia said: Menn er fulle av følelser. Menn som griner på fotballkamp f.eks. Så må vi ikke glemme at aggressjon, frustrasjon osv også er følelser. Følelser er så mangt. Men helt greit du ikke tar diskusjonen videre. Forskjellen på følelser i forhold til kjønn ligger vel mer i at det er mer "tabu" at menn viser følelser, dermed blir de nødt til å undertrykke dem i større grad. Det er ikke heldig. Ja og gjerne er de flasket opp med at det å vise svakhet og/eller følelser gjør deg ikke til en ekte mann. Dette er veldig ødeleggende for mange menn da de blir sittende å holde ting inne, ikke snakker, skaper misforståelser som kan selv ødelegge nære forhold. Men aller mest at de ikke klarer å be om hjelp eller støtte av venner og familie når de virkelig trenger det og går gjerne så langt ned i kjelleren at de blir en del av selvmordstatistikken. Hvis man viste følelser, frustrasjon, eller annet så var man ikke mann og fedre ble gjerne ukomfortable. Jeg har måttet avlære meg selv veldig mye av dette men sliter fortsatt i stor grad med flere aspekter av det. Man står også i fare for å virke følelseskald eller nærmest bli plassert på "spektrumet" fordi man har blitt lært opp til å ha et pokerfjes i ulike situasjoner. Hvor man til slutt nesten har det som modus operandi i hverdagen. Men innvendig har det det helt annerledes. Endret 2 timer siden av Theo343 1
Nasjonalisten Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Det var tider hvor kvinner var langt mer frempå og tydelige enn nå, ikke med å be folk på date, men ved å gjøre det åpenbart at de liker en kar, det virker som at dette nesten aldri skjer nå, men i tillegg til det tar ikke menn initiativ, i stor grad pga ''creep''- stempelet menn får nå, som også er noe nytt. Jeg minnes på Gillette reklamen ''the best a man can be'', herregud. 🤣 Så nå har vi BÅDE kvinner OG menn som er mindre frampå. I tillegg til det så virker det som at kvinner setter terskelen for å gi en mann en sjanse enda høyere.
leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Theo343 skrev (2 minutter siden): Ja og gjerne er de flasket opp med at det å vise svakhet og/eller følelser gjør deg ikke til en ekte mann. Dette er veldig ødeleggende for mange menn da de blir sittende å holde ting inne, ikke snakker, skaper misforståelser som kan selv ødelegge nære forhold. Men aller mest at de ikke klarer å be om hjelp eller støtte av venner og familie når de virkelig trenger det og går gjerne så langt ned i kjelleren at de blir en del av selvmordstatistikken. Jeg har måttet avlære meg selv veldig mye av dette men sliter fortsatt i stor grad med flere aspekter av det. Man står også i fare for å virke følelseskald eller nærmest bli plassert på "spektrumet" fordi man har blitt lært opp til å ha et pokerfjes i ulike situasjoner. Hvor man til slutt nesten har det som modus operandi i hverdagen. Men innvendig har det det helt annerledes. Ja, men jeg tror det også ligger noe biologisk der for mange, at de har et innebygget behov for å beskytte kvinner, og spesielt den kvinnen de er sammen med. De skal ikke fortelle om egne smerter, fysisk og psykisk, det er tabubelagt, fordi de ønsker ikke å fremstå som svake. Og sånn sett så føles det nok ikke naturlig for mange menn at kvinner tar initiativ til dem, og motsatt. 1 1
Theo343 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 10 minutes ago, Daisy 🌸 said: Når det kommer til kinks, er det bedehuset over fetlife hvilken dag som helst! Haha måtte le litt nå. For det var en tid i min ungdom hvor jeg var veldig utforskende og hadde noen i klassen på høyskole som var innenfor de religiøse kretser. Jeg var med de på flere "tilstelninger" på alt fra romerike til vestlandet og jeg må si.... jeg har sjeldent opplevd mer kinky og nesten litt "alt er greit" mennesker. Det sjokkerte meg litt egentlig for jeg trodde det var helt motsatt. Men jeg skal ikke gå i dybden på opplevelsene men japp, du har helt rett 😅 Endret 2 timer siden av Theo343
Theo343 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, leticia said: Ja, men jeg tror det også ligger noe biologisk der for mange, at de har et innebygget behov for å beskytte kvinner, og spesielt den kvinnen de er sammen med. De skal ikke fortelle om egne smerter, fysisk og psykisk, det er tabubelagt, fordi de ønsker ikke å fremstå som svake. Og sånn sett så føles det nok ikke naturlig for mange menn at kvinner tar initiativ til dem, og motsatt. Det er helt riktig.
BadCat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 22 minutes ago, leticia said: Menn er fulle av følelser. Menn som griner på fotballkamp f.eks. Så må vi ikke glemme at aggressjon, frustrasjon osv også er følelser. Følelser er så mangt. Men helt greit du ikke tar diskusjonen videre. Forskjellen på følelser i forhold til kjønn ligger vel mer i at det er mer "tabu" at menn viser følelser, dermed blir de nødt til å undertrykke dem i større grad. Det er ikke heldig. Å gråte på en fotballkamp er ikke en livsendrende handling. Timer eller dager senere har livet kommet sammen igjen. Å kansellere alle fremtidsplaner med partneren er livsendrende. Nå vil jeg ikke mer. Kvinner gjør meg sprø og jeg har nok med hun jeg allerede har. Endret 2 timer siden av BadCat 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå